Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel lösning för flera användare!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Följande lösning hade varit så enkel för Apple att skapa, men jag gissar att Applle inte kommer göra det för de vill sälja flera enheter i stället.
Det handlar om en enkel lösning för låsa vissa appar och dess innehåll för andra användare, t.ex. barnen eller svärmor.
I mitt fall så har jag en iPad mini som mina barn använder när de bor hemma hos mig. Men jag har valt att inte aktivera/synca kontakter, mail, kalender etc via iCloud för att jag helt enkelt är rädd att barnen ska öppna dessa appar av misstag och ställa till problem.
Det hade varit så enkelt om man kunde sätta upp restriktioner för åtkomst till vissa appar/data genom ett gästinlogg. Ett lösenord (alt. touch ID) som ger full access till iOS-enheten och ett annat lösenord som ger begränsad access.
Jag vet att under inställningar finns "begränsningar". Men det är för krångligt och har för få parametrar att ställa in. I mitt fall hade det varit perfekt att ge barnen tillgång endast deras appar och spel och allt annat hade varit låst.

Någon har web-adressen till vart man kan ge feedback till Apple?

Så nu har jag gett Apple lite feedback

Problem: Today I do not dare turn on contacts, calendar , email etc on my iPad because I fear that my children will make a mess by accident . Settings > Restrictions is too limited and too complicated to have to remember to activate every time the kids want to use the iPad and then deactivate later.

Solution: I would like to confine my children acess to only a few selected apps. This connects to a separate login passwords from the lockscreen (much like a guest password ) . Myself log in with my master password or TouchID and get full acess to my iPad, its apps and what ever.

1
Bevaka tråden