Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera iPhone med anna SIM-kort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att aktivera en ny iPhone med tex. ett Telia kontant-SIM och sedan stoppa i SIM-kortet till ett Vodafone-abonnemang? Telefonen är olåst, ska tilläggas. Har inte bytt Vodafonekortet till ett nano-SIM än och vill gärna aktivera och börja använda telefonen åtminstone som "iPad" innan kortet är bytt från micro- till nano-SIM.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-10-27 16:24
Ursprungligen av Mattias A:

Går det att aktivera en ny iPhone med tex. ett Telia kontant-SIM och sedan stoppa i SIM-kortet till ett Vodafone-abonnemang? Telefonen är olåst, ska tilläggas. Har inte bytt Vodafonekortet till ett nano-SIM än och vill gärna aktivera och börja använda telefonen åtminstone som "iPad" innan kortet är bytt från micro- till nano-SIM.

Den säger väl bara "inget SIM" men man kan använda den som vanligt med Wi-Fi, den är ju olåst.

Hmm, har för mig att man inte ens kan slutföra första setup-delen utan att stoppa i ett SIM-kort och aktivera den mot en operatör. Eller så minns jag fel.

Ursprungligen av Mattias A:

Hmm, har för mig att man inte ens kan slutföra första setup-delen utan att stoppa i ett SIM-kort och aktivera den mot en operatör. Eller så minns jag fel.

Stämmer, testade så sent som förra veckan. Det går alldeles utmärkt att aktivera telefonen med ett sim-kort och sedan stoppa ut det och den fungerar.

My bad, det var ett Telia-kort som skulle in sen, inte Vodafone. Det gick såklart fint att aktivera den med ett Telia kontantkort.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-10-27 19:05
Ursprungligen av Mattias A:

Hmm, har för mig att man inte ens kan slutföra första setup-delen utan att stoppa i ett SIM-kort och aktivera den mot en operatör. Eller så minns jag fel.

Det var nog så jag menade, efter aktiveringen behöver man inte ha i kortet...;D

1
Bevaka tråden