Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kart-app där man kan importera egna JPG-kartor?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja som rubriken säger. Finns det?

Jag har alltså en egen karta i form av en JPG-bild (inscannad/avfotograferad gammal karta). Den skulle jag vilja kunna ladda/importera in i nån sorts kart-app i min iPhone. Så att jag sen ute i verkligheten kan se min position på min egen kartbild. Finns det? Jag har googlat men inte hittat något.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-01 20:43

Jag har för mej att appen Bit Map ska klara det. Finns säkert fler.

Ursprungligen av erro67:

Ja som rubriken säger. Finns det?

Jag har alltså en egen karta i form av en JPG-bild (inscannad/avfotograferad gammal karta). Den skulle jag vilja kunna ladda/importera in i nån sorts kart-app i min iPhone. Så att jag sen ute i verkligheten kan se min position på min egen kartbild. Finns det? Jag har googlat men inte hittat något.

DIY Map GPS tillåter dig att lägga in egna kartor. Du kan använda JPEG som grund för kartan, men du måste ju givetvis lägga till kartinfon till bilden. Apptillverkarna har ett verktyg för detta som verkar vara gratis. Appen i sig kostar 22:-.

Jag hittade en app som heter "Maps n trax" som stöder import av JPG-kartor och där man kan göra placeringen av kartan direkt i appen. Jag har även hittat DIY och ett par andra men där måste man geo-koda kartbilden i en dator innan importen vilket blir krångligare. Ska använda maps n trax ett tag och se hur den verkar. Tack för tipsen ändå.

1
Bevaka tråden