Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.1.3 är ute

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-01 15:23

Fel efter uppdatering

Ursprungligen av HåkanE:

iOS 8.1.3 finns redo för nedladdning.

Den här uppdateringen innehåller ökad stabilitet, förbättrad prestanda och buggfixar, bland annat:
Minskar mängden ledigt utrymme som krävs för att uppdatera programvaran.
Löser ett problem som förhindrade en del användare från att ange deras Apple-ID-lösenord för Meddelanden och FaceTime.
Åtgärdar ett problem som gjorde att Spotlight slutade visa appar som matchar sökningen.
Löser ett problem som förhindrade multitasking-gester från att fungera på iPad.
Lägger till nya inställningsalternativ för provtagning i skolor.
Mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på
http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale...

Efter uppdatering fungerar det inte att koppla min iPhone 5S till USB kontakten och lyssna via den i min XC60. Har testat med sambons som ej är uppdaterad. Hur felanmäler jag detta till Apple?

Är väldigt irriterande.

Ursprungligen av ezzin:

Efter uppdatering fungerar det inte att koppla min iPhone 5S till USB kontakten och lyssna via den i min XC60. Har testat med sambons som ej är uppdaterad. Hur felanmäler jag detta till Apple?

Är väldigt irriterande.

Fungerar det inte efter en återställning utan att synka in säkerhetskopian så skulle jag felanmäla till Volvo.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-01 17:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Fungerar det inte efter en återställning utan att synka in säkerhetskopian så skulle jag felanmäla till Volvo.

Du menar att det inte skulle ha med uppdateringen till 8.1.3 att göra?

Ursprungligen av ezzin:

Du menar att det inte skulle ha med uppdateringen till 8.1.3 att göra?

Visst kan man säga att "Det fungerar inte för att du har iOS 8.1.3", men det är nog Volvo som måste se över sin funktion - inte Apple.

För att minimera sannolikheten att felet är just på din telefon och ingen annan så är det bra om du återställer den till fabriksinställningarna innan du snackar med Volvo (om de nu inte redan känner till problemet, vilket det är möjligt att de gör).

  • Medlem
  • 2015-02-01 18:20
Ursprungligen av ezzin:

Du menar att det inte skulle ha med uppdateringen till 8.1.3 att göra?

Apple har i uppdateringen implementerat något som Volvo saknar stöd för eller så är det tvärtom. Apple har tagit bort något. Hur som helst är det bra om du som ägare kontaktar både Apple och Volvo och gör en felanmälan.

Återställ dock telefonen till till fabriksinställning innan du gör det för att säkerställa så att inte problemet beror på en tillfällig bugg.

Ursprungligen av ezzin:

Hur felanmäler jag detta till Apple?

Har du fortfarande problem efter återställningen kan du kontakta Apple respektive Volvo via deras mail- eller telefonsupport och berätta om felets art och att det beror på den senaste mjukvaruuppdateringen, att det fungerade innan den installerades. Det bästa är om du tar det via mail så du har det svart på vitt att du har felanmält. Blir lättare att ha en dialog om det som sagts finns på "papper" så man inte behöver dra ärendet för varje person man pratar med.

Till Apple felanmäler du här och till Volvo här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 07:29
Ursprungligen av iMax:

Apple har i uppdateringen implementerat något som Volvo saknar stöd för eller så är det tvärtom. Apple har tagit bort något. Hur som helst är det bra om du som ägare kontaktar både Apple och Volvo och gör en felanmälan.

Återställ dock telefonen till till fabriksinställning innan du gör det för att säkerställa så att inte problemet beror på en tillfällig bugg.

Har du fortfarande problem efter återställningen kan du kontakta Apple respektive Volvo via deras mail- eller telefonsupport och berätta om felets art och att det beror på den senaste mjukvaruuppdateringen, att det fungerade innan den installerades. Det bästa är om du tar det via mail så du har det svart på vitt att du har felanmält. Blir lättare att ha en dialog om det som sagts finns på "papper" så man inte behöver dra ärendet för varje person man pratar med.

Till Apple felanmäler du här och till Volvo här.

Tack för alla svar.

Testade sambons likadana 5S som ej uppdaterats och den funkade utan problem. Nedgraderade därför min till 8.1.2 igen men den vill ändå inte funka. I bilen står det "oläsbar" i displayen och tfn säger att tillbehöret ej funkar med min tfn.

Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Får felanmälan till båda gissar jag.

  • Medlem
  • 2015-02-03 14:59
Ursprungligen av ezzin:

Tack för alla svar.

Testade sambons likadana 5S som ej uppdaterats och den funkade utan problem. Nedgraderade därför min till 8.1.2 igen men den vill ändå inte funka. I bilen står det "oläsbar" i displayen och tfn säger att tillbehöret ej funkar med min tfn.

Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Får felanmälan till båda gissar jag.

Är långt ifrån en expert men är "bäst" på Mac på min arbetsplats så när det väl blir fel hos någon arbetskamrat så kommer man springande till mig och ber mig lösa problemet. Har under gårdagen felsökt en arbetskollegas iPhone 5S som också slutade fungera i hans Volvo efter uppdateringen. Efter mycket om och men så kom jag fram till en lösning idag som fungerade för honom och det var att göra en ny spellista i iTunes (räcker att lägga till en enda låt i den nya spllistan / ta inte bort existerande spellistor om du har några). Verkar alltså som det rörde sig om en tillfällig bugg. Skadar ju inte att prova.

Alternativet jag kan tänka mig är att Lightning-kontakten i din iPhone är skadad. Den är ju "oläsbar" som du säger. Prova dock tipset ovan, det kan ju inte skada, som sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 17:33
Ursprungligen av iMax:

Är långt ifrån en expert men är "bäst" på Mac på min arbetsplats så när det väl blir fel hos någon arbetskamrat så kommer man springande till mig och ber mig lösa problemet. Har under gårdagen felsökt en arbetskollegas iPhone 5S som också slutade fungera i hans Volvo efter uppdateringen. Efter mycket om och men så kom jag fram till en lösning idag som fungerade för honom och det var att göra en ny spellista i iTunes (räcker att lägga till en enda låt i den nya spllistan / ta inte bort existerande spellistor om du har några). Verkar alltså som det rörde sig om en tillfällig bugg. Skadar ju inte att prova.

Alternativet jag kan tänka mig är att Lightning-kontakten i din iPhone är skadad. Den är ju "oläsbar" som du säger. Prova dock tipset ovan, det kan ju inte skada, som sagt.

Intressant att du säger det, va inte så längesen jag tog bort "all" musik (läs den ofrivilliga U2 musiken och därmed alla listor. Ska genast testa då jag redan testat en annan sladd

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-02-03 18:42

Har fortfarande problem med att Spotlight slutar att visa sökresultat i iOS 8.1.3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 19:54
Ursprungligen av joakimo:

Har fortfarande problem med att Spotlight slutar att visa sökresultat i iOS 8.1.3.

+1 på den. Irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 19:55
Ursprungligen av iMax:

Är långt ifrån en expert men är "bäst" på Mac på min arbetsplats så när det väl blir fel hos någon arbetskamrat så kommer man springande till mig och ber mig lösa problemet. Har under gårdagen felsökt en arbetskollegas iPhone 5S som också slutade fungera i hans Volvo efter uppdateringen. Efter mycket om och men så kom jag fram till en lösning idag som fungerade för honom och det var att göra en ny spellista i iTunes (räcker att lägga till en enda låt i den nya spllistan / ta inte bort existerande spellistor om du har några). Verkar alltså som det rörde sig om en tillfällig bugg. Skadar ju inte att prova.

Alternativet jag kan tänka mig är att Lightning-kontakten i din iPhone är skadad. Den är ju "oläsbar" som du säger. Prova dock tipset ovan, det kan ju inte skada, som sagt.

Funkade nu med en ny spellista på plats!

  • Medlem
  • 2015-02-03 19:58
Ursprungligen av ezzin:

Funkade nu med en ny spellista på plats!

Bra att det löste sig för dig.

Bevaka tråden