Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa vecka är det Jobba hemma‑dagen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På tisdag den 5 maj är det jobba hemma-dagen som handlar om att få ut mer av sin tid genom att arbeta där det för stunden passar bäst: hemma, på tåget eller ett fik. Microsoft delar med sig av fem tips för ökad produktivitet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-04-29 14:46

Efter att jobbat hemma hela denna veckan och ledig på måndag så får jag nog försöka ta mig till kontoret på tisdag ändå.

Cheferna är lite gammalmodiga på mitt jobb, då jag försökt få utföra vissa jobb hemma då det faktiskt funkar snabbare och bättre oftast men blir avslaget med motiveringen att ALLA kan ju inte göra så. SUCK.

Varje dag är en jobba hemma/borta-dag.

Ursprungligen av keptang:

Varje dag är en jobba hemma/borta-dag.

Ja du har väl inget att klaga över om jag tolkar ditt nick korrekt

Ursprungligen av Megolon:

Ja du har väl inget att klaga över om jag tolkar ditt nick korrekt

Wherever I lay my hat.. Eller något sånt.

För mig är varje dag en jobba hemma dag så jag skulle föredra att min chef på Naturkompaniet bad mig komma o jobba

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-04-30 08:59

Måste få igång mitt jobb-VPN bara som slutade fungera nyligen. Misstänker att svaret från IT blir "vi supporterar inte Mac".

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-05-01 15:16

Jobbar i snitt ca 50% hemma och 50% på kontor (i Norge). Tycker det är en fördelning som fungerar bra för mig och mitt jobb.

Kräver jobbet och projekt det så anpassar jag mig och jobbar mer borta på kontor i de perioderna. Däremot så jobbar jag effektivare med vissa typer av uppgifter och mer koncentrerat hemma än när jag är på något av mina kontor.

Fungerar det för jobb så jobbar jag ibland istället mer hemifrån. Speciellt på vår/sommar så blir det jobb ifrån sommarstuga vid västkusten om vädret är fint och det passar med familjen.

I slutändan gäller det att finna en situation där man är effektiv och levererar, men samtidigt ger en frihet att kunna ha egen flexibilitet i förhållande till familj och arbete.

Hade inte IT-åldern varit här med VPN, Citrix, Lync, mobil, etc så hade jag aldrig kunnat ha denna typ av jobb, eller denna personliga frihet, som jag har idag.

Är väldigt tacksam för dessa möjligheter. Win-win för arbetsgivare/kund och mig.

Ibland så krävs det dock både socialt och motiverande att träffa folk för att bygga och underhålla relationer. Sedan kan man där i mellan köra videokonferens, etc, när man redan har projekt som rullar och relationer som är byggda. Men viktigt att inte helt jobba hemifrån. 100% skulle aldrig fungera för mig och min typ av jobb.

Dessutom hade det personligen varit rätt tråkigt att aldrig träffa kollegor, kunder och leverantörer direkt.

1
Bevaka tråden