Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur får jag min dokumentskanner att fungera med min Macbook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2015-05-31 15:05

Hej,

Har efter två års gästspel i PC-världen migrerat tillbaka till Mac-världen igen. Det mesta har gått bra, men nyss stötte jag på patrull.
Jag har en dokumentskanner Fujitsu FI-5220C, en fantastisk sak som lätt skannrar 30 sidor/minuten till lämpligt format. I PC världen hade Jag Adobe Pro 8 som tog emot skannringen och OCR:ade en PDF av dokumentet. Sedan trillar de färdiga PDF:erna in i Evernote för referenslagring.

Nu upptäckte jag till min stora fasa (jo, jag borde väl ha kollat det innan) att Fujitsu inte har några drivrutiner för Mac. Men allt sådant brukar inte vara något hinder för den som har koll

Jag har därför några frågor till detta samfund med riktigt vassa machjärnor

1. Tips på tredjepartdrivare som får igång skannrandet
2. Finns det andra PDF program än Adobe (kostar fläsk) som OCR:ar PDF.erna?

Stort tack.

P.S: Länk till underverket: http://www.fujitsu.com/global/products/comput...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-05-31 16:41

Jag antar att du kollat att den inbyggda programmet "Bildinsamling" inte fungerar?
Den tar mot mina skanningar från HP Scanjet G4050 åtminstone.

Bildinsamling brukar klara de flesta scannrar, men funktionaliteten kan vara minst sagt basal. Men försöka duger - det är gratis!

Vad gäller mjukvara för OCR utöver Acrobat Pro kan man ju alltid hoppa över till MacUpdate och se om det finns något passande map funktioner/pris: http://www.macupdate.com/find/mac/ocr%20pdf

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2015-06-29 18:52

Tack alla,
vuescan för 79 euro var minst sagt basal, för att inte säga usel.
bet i det sura äpplet skaffade en Doxie skanner för 400 pix. Ingick schysst OCR programvara mm.

Har ett höstprojekt med att bygga en parallel desktop image, när jag kör tjocka buntar i Fujitsu skannern

Senast redigerat 2015-06-29 19:04
1
Bevaka tråden