Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar nya musiktjänsten Apple Music

Tråden skapades och har fått 371 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Dom flesta männsikor på jorden och dom flesta som har en iPhone och jag själv också; har aldrig hört talas om namnen du droppar i inlägget. Dessa namn kommer och går dessutom - alla blir föredettingar snabbt som blixten.
Jo, jag förstår vad du säger, men detta är ju bara en grej för en liten välmående elit i väst - rika väst - dessutom är det helt anglosaxiskt så man kan säga att det är en grej för en liten klick i USA/UK och extremanglofierade Svedala
Jag talar om Världen och Apple kan givetvis köra vidare med dessa "radiostationer" bara för cred och marknadsföring, men jag tror som sagt att dom lägger ner det efter några år när lyssnarsiffrorna visar sig pinsamt låga och dalande. Dom har ju råd att köra på - förluserna går på marknadsföringskontot - men det blir bara pinsamt att ha en så nichad lyxverksamhet om dom i övrigt inom koncernen slimmar och trimmar och kräver avkastning och Resultat. Radiostationerna ryker definitivt om Apple får en svacka (vilket dom givetvis får förr eller senare).
Jag ser detta med "kända" (för några få i väst) DJ's och "radiostationer" som en del i den initiala marknadsföringen för Apple Music. Inget annat. Afficherna åker ner när allt etablerat sig och marknadsandelarna har stabiliserats. Bli inte för fäst vid dessa "radiostationer" - dom ryker snart (inom några år).

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag tror faktiskt inte att "den mänskliga faktorn" kommer att försvinna inom överskådlig tid. Trots avancerade algoritmer finns det ingen formel för vad folk gillar, och att sända liveradio dygnet runt med faktiska människor som tipsar om och lyfter fram musik kan faktiskt visa sig vara en "killer feature" i Apple Music. Zane Lowe är en oerhört inflytelserik "musiktyckare" i Storbritannien och jag har nog inte förstått förrän nu riktigt hur tungt kort Jimmy Iovine faktiskt är i musikbranschen. Jag blir mer och mer övertygad om att köpet av Beats handlade om människorna i första hand.

Jag ser fram emot att lyssna på radio, och så fort jag hör en låt jag gillar kan jag favoritmarkera den och spara den bland mina egna. Spotify har visserligen "radiostationer" men de är just automatiskt genererade spellistor. Varje gång jag använt dem har samma låt dykt upp två eller tre gånger, och om jag hör en jag gillar finns det inget enkelt sätt att markera den som favorit.

Som musikälskare blir jag allt mer förtjust över tanken på Apple Music - särskilt som det kommer att koppla samman med mitt ganska stora Itunes-bibliotek! En ödesfråga dock, åtminstone för min egen del, är hur lätt det kommer bli att dela låtar och spellistor med familj och vänner. Även bortsett från att de flesta av dem i dagslägget har Spotify...

Senast redigerat 2015-06-11 08:29

Sverige får Apple Music 30/6

http://www.cultofmac.com/325813/here-are-all-...

  • Medlem
  • lund
  • 2015-06-11 07:21
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple visar under WWDC upp sin länge omtalade strömmande musiktjänst Apple Music som ska utmana bland annat Spotify.

Läs hela artikeln här

Någon som sett vad det beräknade priset blir i sverige?

Såg just att i england kommer det kosta lika mycket i pund som det gör i dollar i USA...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-11 08:17
Ursprungligen av micjoh:

Någon som sett vad det beräknade priset blir i sverige?

Såg just att i england kommer det kosta lika mycket i pund som det gör i dollar i USA...

Generellt sett brukar man översätta priserna på produkter och tjänster i USA rakt över, dvs samma som du beskriver för UK. Dock tvivlar jag på att det stannar på 99 kr/mån i sverige om det nu ligger på £10 i UK, tror snarare på kanske 129 kr/mån i sverige.

Ursprungligen av zinned:

Generellt sett brukar man översätta priserna på produkter och tjänster i USA rakt över, dvs samma som du beskriver för UK. Dock tvivlar jag på att det stannar på 99 kr/mån i sverige om det nu ligger på £10 i UK, tror snarare på kanske 129 kr/mån i sverige.

När det händer tänk vilka skriverier på forum,tidningsartiklar vilket fiasko av Apple att ta så hutlöst mycket pengar när andra inte gör det.
Skillnaden att alla andra går med förlust.

  • Medlem
  • lund
  • 2015-06-11 08:50
Ursprungligen av zinned:

Generellt sett brukar man översätta priserna på produkter och tjänster i USA rakt över, dvs samma som du beskriver för UK. Dock tvivlar jag på att det stannar på 99 kr/mån i sverige om det nu ligger på £10 i UK, tror snarare på kanske 129 kr/mån i sverige.

ok. men tror de verkligen de kan vinna över användare från spotify med en tjänst som är 30% dyrare? Verkar märkligt...
(använder själv inte strömmande tjänster utan är en nöjd match användare)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-11 08:52

Jag bara spekulerar utefter det du skrev om priset i UK. Jag har svårt att se att de skulle "bjuda" svenskarna på valutaskillnaden. Men som sagt, bara spekulation...vi får se om knappt tre veckor.

Ursprungligen av micjoh:

ok. men tror de verkligen de kan vinna över användare från spotify med en tjänst som är 30% dyrare? Verkar märkligt...
(använder själv inte strömmande tjänster utan är en nöjd match användare)

Vem har sagt att deras intention är att vinna över Spotify användare? Användare som i majoritet inte betalar för sig utan vill lyssna på gratismusik.
Apple har 800 miljoner registrerade Apple-ID med lika många betalkort anslutna så dom behöver inte locka över användare som inte vill betala för sig.
Tycker man att 30% mer på 100:- är dyrt så kanske man ska försöka sätta det i relation vad man spenderar på annat onödigt.

  • Medlem
  • lund
  • 2015-06-11 09:16
Ursprungligen av zinned:

Jag bara spekulerar utefter det du skrev om priset i UK. Jag har svårt att se att de skulle "bjuda" svenskarna på valutaskillnaden. Men som sagt, bara spekulation...vi får se om knappt tre veckor.

Du har alldeles säkert rätt. Jag funderade bara fritt

  • Medlem
  • lund
  • 2015-06-11 09:27
Ursprungligen av Megolon:

Vem har sagt att deras intention är att vinna över Spotify användare? Användare som i majoritet inte betalar för sig utan vill lyssna på gratismusik.
Apple har 800 miljoner registrerade Apple-ID med lika många betalkort anslutna så dom behöver inte locka över användare som inte vill betala för sig.
Tycker man att 30% mer på 100:- är dyrt så kanske man ska försöka sätta det i relation vad man spenderar på annat onödigt.

• Jag *tror* att deras intention är att ta så stor del av marknaden som möjligt (varav spotify användarna är en del).
• Att ett apple id har ett anslutet betalkort innebär inte per automatik att användaren väljer ett för hen dyrare alternativ. Vidare är det så att på deras allra största marknad tar de samma pris som spotify dvs 9.99
• Mitt resonemang om 30% var helt ur ett markandsföringsperspektiv. du behöver inte förlöjliga det genom att antyda att det skulle vara kopplat till snålhet.

Ursprungligen av micjoh:

• Jag *tror* att deras intention är att ta så stor del av marknaden som möjligt (varav spotify användarna är en del).

Vilken intention Apple har är ganska så tydliga. Koppla så mycket folk som möjligt till deras ekosystem och tjäna pengar.
Men dom är garanterat realistiska att locka över användare som är väl inarbetade i Spotify till en tjänst som är likvärdig är ett svårt jobb.

Ursprungligen av micjoh:

• Att ett apple id har ett anslutet betalkort innebär inte per automatik att användaren väljer ett för hen dyrare alternativ. Vidare är det så att på deras allra största marknad tar de samma pris som spotify dvs 9.99

Det påstod jag inte heller men det underlättar för presumtiva kunder att ansluta sig till Apple Music genom att trycka på en knapp.
Enkelheten lockar många.

Ursprungligen av micjoh:

• Mitt resonemang om 30% var helt ur ett markandsföringsperspektiv. du behöver inte förlöjliga det genom att antyda att det skulle vara kopplat till snålhet.

Jag förlöjligar varken dig eller resonemanget men det är så att många människor gillar gratis.
Om det är snålhet eller inte är upp till varje person att avgöra men min uppfattning är att generellt sett är en Android användare mindre benägen att betala för sig.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-06-11 09:51
Ursprungligen av zinned:

Generellt sett brukar man översätta priserna på produkter och tjänster i USA rakt över, dvs samma som du beskriver för UK. Dock tvivlar jag på att det stannar på 99 kr/mån i sverige om det nu ligger på £10 i UK, tror snarare på kanske 129 kr/mån i sverige.

Nu råkade jag få ett erbjudande igår, en bugg troligen, där var priset SEK 99 per månad och 149 för familjeversionen, vad jag kommer ihåg.

  • Medlem
  • lund
  • 2015-06-11 10:11
Ursprungligen av Megolon:

Vilken intention Apple har är ganska så tydliga. Koppla så mycket folk som möjligt till deras ekosystem och tjäna pengar.
Men dom är garanterat realistiska att locka över användare som är väl inarbetade i Spotify till en tjänst som är likvärdig är ett svårt jobb.

Det påstod jag inte heller men det underlättar för presumtiva kunder att ansluta sig till Apple Music genom att trycka på en knapp.
Enkelheten lockar många.

Jag förlöjligar varken dig eller resonemanget men det är så att många människor gillar gratis.
Om det är snålhet eller inte är upp till varje person att avgöra men min uppfattning är att generellt sett är en Android användare mindre benägen att betala för sig.

Jag håller helt med vad gäller enkelhet. klart det är lockande med enkelhet. dock kanske inte till vilket pris som helst

Jag förstår inte varför du blandar in "gratis" eller "benägenhet att betala för sig" i detta resonemanget? Det har aldrig varit frågan.
Min frågeställning var snarare om det var så smart att lägga sig så pass mkt högre än spotify (för jag tror fortfarande att man helst vill ha över även dem).

Rent generellt kan jag väl säga att jag nästan alltid gör en balanserad bedömning innan jag köper något. Dator, telefon, tv och musik tjänster. Jag bedömer mitt behov kontra kostnaden för de olika alternativen och väljer det som ger mig bäst värde för pengarna.
Nej jag tycker normalt inte det är speciellt coolt att betala mer än jag behöver. Däremot kanske jag väljer att använda den lokala handlaren istället för en billigare nätbutik, just därför att jag vill stödja dem och kanske kunna hindra att de slås ut.

Ska jag betala mer för något så ska det vara för att det har ett mervärde. Det bör vara bättre på något sätt. För mig personligen räcker det inte med att "det är lätt att trycka på en knapp". Såå svårt är det inte att skaffa ett konto hos en konkurrent. Hade priset varit detsamma hade det för mig varit en "no brainer". Nu får man prova och se om det tillför såpass mycket att jag tycker det är värt merkostnaden

Jag har nu sagt vad jag vill säga i denna fråga och hoppas jag fått fram det på ett sätt så ni/du förstår mig.

over and out

Hur priserna hamnar i Svedala skiter Apple i. Många glömmer ALLTID att det är vad som händer i USA som intresserar Apple, efter det kommer andra folkrika och ekonomiskt tunga storländer. Om priset i minilandet Sverige hamnar högt är fullständigt irrelevant för Apple - om detta innebär att inte en enda svensk byter från Spotify till Apple Music så skiter Apple i det också Det är en ickefråga i Cupertino - kanske ser dom över pytteländernas prissättning i efterhand...om det kommer upp på agendan...vilket är osannolikt. Sverige är så litet att det knappt finns alls i den nya globala ekonomin. Att vi dessutom har ett språk som är mindre än en lokal dialekt i Kina - eller i storlek motsvarar ett indianspråk i Brazilien - gör inte saken bättre.

Ursprungligen av Demiurgen:

Dom flesta männsikor på jorden och dom flesta som har en iPhone och jag själv också; har aldrig hört talas om namnen du droppar i inlägget. Dessa namn kommer och går dessutom - alla blir föredettingar snabbt som blixten.
Jo, jag förstår vad du säger, men detta är ju bara en grej för en liten välmående elit i väst - rika väst - dessutom är det helt anglosaxiskt så man kan säga att det är en grej för en liten klick i USA/UK och extremanglofierade Svedala
Jag talar om Världen och Apple kan givetvis köra vidare med dessa "radiostationer" bara för cred och marknadsföring, men jag tror som sagt att dom lägger ner det efter några år när lyssnarsiffrorna visar sig pinsamt låga och dalande. Dom har ju råd att köra på - förluserna går på marknadsföringskontot - men det blir bara pinsamt att ha en så nichad lyxverksamhet om dom i övrigt inom koncernen slimmar och trimmar och kräver avkastning och Resultat. Radiostationerna ryker definitivt om Apple får en svacka (vilket dom givetvis får förr eller senare).
Jag ser detta med "kända" (för några få i väst) DJ's och "radiostationer" som en del i den initiala marknadsföringen för Apple Music. Inget annat. Afficherna åker ner när allt etablerat sig och marknadsandelarna har stabiliserats. Bli inte för fäst vid dessa "radiostationer" - dom ryker snart (inom några år).

Nej du har såklart rätt i att majoriteten av jordens befolkning (och även i de "hundra länderna") inte känner till Zane Lowe eller Iovine. Det är inte det som är min poäng - Lowe är framförallt känd i Storbritannien eftersom det är där han hörts i BBC. Och ja om några år har de här namnen passerat - men då tillkommer nya.

Min poäng är helt enkelt att jag tror det fortfarande är väldigt viktigt att ha faktiska människor som kan välja ut och rekommendera musik. Den aspekten av radio har inte försvunnit trots autogenererade spellistor, digital distribution och nedladdningar. Jag tror heller inte att det handlar om ett typiskt västerländskt fenomen, även om just Lowe är ett västerländskt exempel.

Sen får vi väl se om internet förändrar det hela. En möjlighet jag kan se är exempelvis att vänners rekommendationer tar över behovet att upptäcka ny musik genom "experter". Kanske har du rätt i att radiotyckare (även över internet) kommer försvinna inom några år eftersom vi helt och hållet hittar ny musik genom vad våra vänner lyssnar på. Men hittills har det ju inte hänt, trots att sociala funktioner i Spotify har funnits länge.

Väldigt svårt att säga något säkert om framtiden. Men om jag säger så här: Jag tror inte att Apple själva ser radiodelen som bara en "gimmick" och marknadsföring, utan att det faktiskt är något de satsar på och tror kommer ha betydelse för människors musiklyssnande

En sak som jag funderat över och som jag hoppas Apple löst bättre än Google Music är integreringen av min musik och den jag streamar.
Google Music separera den musik jag har laddat upp och dom spellistor jag skapar av streamat material.
Jag hoppas att jag ska kunna lägga till låtar av Apple Music i mina befintliga spellistor som jag skapat av mitt uppladdade och köpta material. Frågor som blir besvarade 30/6 men tåls att funderas på tills dess

Ursprungligen av Megolon:

En sak som jag funderat över och som jag hoppas Apple löst bättre än Google Music är integreringen av min musik och den jag streamar.
Google Music separera den musik jag har laddat upp och dom spellistor jag skapar av streamat material.
Jag hoppas att jag ska kunna lägga till låtar av Apple Music i mina befintliga spellistor som jag skapat av mitt uppladdade och köpta material. Frågor som blir besvarade 30/6 men tåls att funderas på tills dess

Bra fråga, det står ju inte uttryckligen någonstans men jag utgår från att det går - och kommer bli hemskt besviken om det inte gör det!

Däremot en kul grej som jag länge velat ha - möjligheten att lägga in eget artwork till sina spellistor

Ursprungligen av jakobnilsson:

Bra fråga, det står ju inte uttryckligen någonstans men jag utgår från att det går - och kommer bli hemskt besviken om det inte gör det!

Däremot en kul grej som jag länge velat ha - möjligheten att lägga in eget artwork till sina spellistor

Goda nyheter det ser ut att gå att lägga till den musik som finns Apple Music till sina egna spellistor.
Man startar Musik Appen,väljer Radio och trycker på sök uppe i högra hörnet,söker efter valfri artist/låt och helst ingen som man inte har i sitt egna bibliotek (iTunes Match).
Sen så trycker man på dom tre prickarna så får man valet "Lägg till i en spellista" och man kan välja sina egna spellistor som man skapat genom iTunes. Man får sen en bekräftelse på att låten lagts till fast den gör det inte i realiteten eftersom tjänsten inte är igång.
Så jag drar slutsatsen att dagen när tjänsten går igång kommer det gå.

Någon som iaf står upp för mindre/osignade artister.
http://taylorswift.tumblr.com/post/1220719020...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-21 22:52
Ursprungligen av Anderlind:

Någon som iaf står upp för mindre/osignade artister.
http://taylorswift.tumblr.com/post/1220719020...

Well...

Ursprungligen av Taylor Swift:

I write this to explain why I’ll be holding back my album, 1989,

Ovan är första raden i hennes text. Inte någonstans i all den följande texten beskriver hon det hon säger att hon ska göra - alltså förklara varför. Eller menar hon att det är ett ultimatum? Ge artisterna betalt under de tre initiala månaderna, annars ger jag inte er tillgång till mitt album "1989"? I så fall, vem tror hon att hon är? Tina Turner? Diana Ross? En kvinnlig Michael Jackson? Ingen bryr sig väl om hon inte ger världen tillgång till ett av hennes album.

Ursprungligen av zinned:

Well...

Ovan är första raden i hennes text. Inte någonstans i all den följande texten beskriver hon det hon säger att hon ska göra - alltså förklara varför. Eller menar hon att det är ett ultimatum? Ge artisterna betalt under de tre initiala månaderna, annars ger jag inte er tillgång till mitt album "1989"? I så fall, vem tror hon att hon är? Tina Turner? Diana Ross? En kvinnlig Michael Jackson? Ingen bryr sig väl om hon inte ger världen tillgång till ett av hennes album.

Hon är typ världens största kvinnliga popstjärna så rätt många inklusive Apple bryr sig garanterat precis som Spotify brydde sig tidigare när hon trädde ur den tjänsten tidigare.
Världen har som de flesta säkert förstår tillgång till hennes album även om det inte ligger på Apple Music, Detta är ju mest en markering från hennes sida. Du skriver att hon inte förklarar varför hon inte är så pigg på Apple Music men det gör hon ju om man läser hennes text vilket du inte verkat orka.

Ursprungligen av zinned:

Well...

Ovan är första raden i hennes text. Inte någonstans i all den följande texten beskriver hon det hon säger att hon ska göra - alltså förklara varför. Eller menar hon att det är ett ultimatum? Ge artisterna betalt under de tre initiala månaderna, annars ger jag inte er tillgång till mitt album "1989"? I så fall, vem tror hon att hon är? Tina Turner? Diana Ross? En kvinnlig Michael Jackson? Ingen bryr sig väl om hon inte ger världen tillgång till ett av hennes album.

Well... Större än någon av artisterna du rapar upp rent pengamässigt. Budskapet är väl knappast otydligt?

Ursprungligen av zinned:

Well...

Ovan är första raden i hennes text. Inte någonstans i all den följande texten beskriver hon det hon säger att hon ska göra - alltså förklara varför. Eller menar hon att det är ett ultimatum? Ge artisterna betalt under de tre initiala månaderna, annars ger jag inte er tillgång till mitt album "1989"? I så fall, vem tror hon att hon är? Tina Turner? Diana Ross? En kvinnlig Michael Jackson? Ingen bryr sig väl om hon inte ger världen tillgång till ett av hennes album.

Taylor Swift är 2010-talets Metallica, med avseende på streamad musik.

Småartisterna verkar missa det här som kallas PR. Vänta med att släppa albumet om det är så ofattbart viktigt att alla de första initiala lyssningarna spelar roll.

Hade jag varit musikartist och velat släppa ett superhippt album hade jag definitivt släppt det den 30/6 i rent marknadsföringssyfte. Men nu är jag inte det så jag har säkert fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-21 23:49
Ursprungligen av Anderlind:

Well... Större än någon av artisterna du rapar upp rent pengamässigt. Budskapet är väl knappast otydligt?

O-M-G.

Inte ens tio år har lilltösen varit "stor"...

Ursprungligen av grenhall:

Taylor Swift är 2010-talets Metallica, med avseende på streamad musik..

Bra liknelse till viss del. Metallica lackade inte heller bara för egen skull utan även för de up and coming artister som drunknade när piratnedladdningshysterin satte igång. För vem ville ladda ned "okända"artister när alla stora redan etablerade band fanns att ladda ned gratis? Inte många procentuellt sett.

Ursprungligen av grenhall:

Småartisterna verkar missa det här som kallas PR. Vänta med att släppa albumet om det är så ofattbart viktigt att alla de första initiala lyssningarna spelar roll.

Hennes album 1989 är redan släppt sedan länge och hon är som sagt knappast någon småartist. PR får man genom tidningar radio Youtube etc. Pengar får man genom att sälja sin musik. Att ge bort musik för att dra in pengar funkar sällan särskilt bra.

Ursprungligen av grenhall:

Hade jag varit musikartist och velat släppa ett superhippt album hade jag definitivt släppt det den 30/6 i rent marknadsföringssyfte. Men nu är jag inte det så jag har säkert fel.

De flesta artister vill göra och släppa superhippa plattor men inte många lyckas. En hypad emotsedd "superhipp" platta tjänar nog inte särskilt mycket på att släppas på en streamingtjänst. Troligen bättre för bandet att släppa det först på vinyl/CD och eller bättre betald downloadtjänst och först lite senare släppa den till streamtjänster.

Ursprungligen av Perobous:

Bra liknelse till viss del. Metallica lackade inte heller bara för egen skull utan även för de up and coming artister som drunknade när piratnedladdningshysterin satte igång. För vem ville ladda ned "okända"artister när alla stora redan etablerade band fanns att ladda ned gratis? Inte många procentuellt sett.

Hennes album 1989 är redan släppt sedan länge och hon är som sagt knappast någon småartist. PR får man genom tidningar radio Youtube etc. Pengar får man genom att sälja sin musik. Att ge bort musik för att dra in pengar funkar sällan särskilt bra.

De flesta artister vill göra och släppa superhippa plattor men inte många lyckas. En hypad emotsedd "superhipp" platta tjänar nog inte särskilt mycket på att släppas på en streamingtjänst. Troligen bättre för bandet att släppa det först på vinyl/CD och eller bättre betald downloadtjänst och först lite senare släppa den till streamtjänster.

Nu syftade jag ju inte på Taylor Swift med mitt inlägg angående PR...

Helt ärligt så struntar jag ett riktigt gott stycke i var hon som artist finns eller ej. Verkar inte finnas någon artist som värderar sig själv så högt som hon gör. På gränsen till vidrigt faktiskt.

Är inte insatt i musikbranschen så jag vet inte hur det funkar med CD/vinyl-plattor men ingen i min bekantskapskrets köper CD/DVD/vinyl längre. Det var ganska länge sedan alla slutade med det såvitt jag vet.

Ursprungligen av grenhall:

Nu syftade jag ju inte på Taylor Swift med mitt inlägg angående PR....

Inte jag heller.

Ursprungligen av grenhall:

Verkar inte finnas någon artist som värderar sig själv så högt som hon gör. På gränsen till vidrigt faktiskt.

Vidrig på vilket sätt? För att hon står upp för sitt jobb, sina åsikter och hennes många kollegor? Som sällan är i hennes lyckliga sits.

Ursprungligen av grenhall:

Är inte insatt i musikbranschen så jag vet inte hur det funkar med CD/vinyl-plattor men ingen i min bekantskapskrets köper CD/DVD/vinyl längre. Det var ganska länge sedan alla slutade med det såvitt jag vet.

Det säljs en hel del musik i fysisk form fortfarande, många vill ha något att hålla och kolla på. Vinylförsäljningen stiger som en raket så nej alla har inte slutat köpa.

De första 3-5 månaderna dvs juli, augusti, september, oktober, november 2015 är såklart inga höjdarmånader att släppa album på rent ekonomiskt (om det nu inte är känd man vill bli utan tjäna pengar nu på skivan man just släppt).
Men efter det tror jag det jämnar ut sig och 3-månader gratis kvittar, då har den stora massan gjort slut på sina 3 månader och det blir en mer jämn spridning som inte märks för artisterna.

Ursprungligen av Perobous:

Inte jag heller.

Vidrig på vilket sätt? För att hon står upp för sitt jobb, sina åsikter och hennes många kollegor? Som sällan är i hennes lyckliga sits.

Det säljs en hel del musik i fysisk form fortfarande, många vill ha något att hålla och kolla på. Vinylförsäljningen stiger som en raket så nej alla har inte slutat köpa.

Men på vilka absoluta siffror ligger vinilförsäljningen? Stiger som en raket säger inte så mycket.

  • Medlem
  • 2015-06-22 05:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Men på vilka absoluta siffror ligger vinilförsäljningen? Stiger som en raket säger inte så mycket.

Perobous har rätt

http://www.svd.se/vinylforsaljningen-okar-i-u...

Samma sak i UK

Bevaka tråden