Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur undvika flimmer på 8mm-videos som digitaliseras

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av johan_tanying:

(Förutom det smidigare alternativet med en D8-kamera som nämnts ovan).

Jag lämnade tillbaka Plexgear-prylen och skaffade en D8-kamera till slut.

Det funkar i jmfr med det tidigare försöket riktigt bra. Men nu sitter man med en massa andra "problem" att klura ut.

Exempelvis: När jag importerat 60min film vill jag dela upp filen i olika "scener". Hur gör jag det i iMovie? Helst utan kvalitetsförlust. Finns andra program som är bättre lämpade för ändamålet?

Vad menar du med scener? Vill du ha en övergång mellan olika klipp eller vad?

Ursprungligen av hummel:

Vad menar du med scener? Vill du ha en övergång mellan olika klipp eller vad?

Nix. Varje import blir ca 60 min och ca 12GB stor. Jag vill dela upp den stora filen i en mängd mindre filer. Där varje fil representerar ett enskilt tillfälle.

Ursprungligen av dropshot:

Jag lämnade tillbaka Plexgear-prylen och skaffade en D8-kamera till slut.

Det funkar i jmfr med det tidigare försöket riktigt bra. Men nu sitter man med en massa andra "problem" att klura ut.

Exempelvis: När jag importerat 60min film vill jag dela upp filen i olika "scener". Hur gör jag det i iMovie? Helst utan kvalitetsförlust. Finns andra program som är bättre lämpade för ändamålet?

Se http://www.99mac.se/forum/p/2246101 Du skall alttså inte tanka in alla 60 min på en gång, utan (manuellt) tanka in exvis 25 +10 + 20 + 5 min... Lagom få för att vara smidigt, lagom många för att separera enligt händelser.

Bevaka tråden