Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem i iTunes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har de senaste dagarna haft en massa dryga problem i iTunes. Det har varit badbollar hit och dit, vita sidor utan innehåll och bara en massa konstiga saker som inte har varit förr. Och det är lika i ios itunes också för den delen. I det fallet brukar det fixa sig med en omstart på telefon men det är mest irriterande på macen då jag använder just iTunes väldigt mycket till mycket. Någon som har hört något om just de buggarna. Har inte kollat så noga själv, ville bara kasta ut det och se om fler har varit med om det de sista dagarna bara. Detta har bara dykt upp de senaste kanske fem dagarna så det är inget som funnits sedan apple music lanserades.

Vad är "en massa konstiga saker"? Om du vill veta om det finns fler som har drabbats, så blir det nog lättare om du beskriver problemen.

Vilken version av OS X kör du? Vilken version av iTunes?

Blir det badbollar i iTunes på iOS? Måste vara den första

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är "en massa konstiga saker"? Om du vill veta om det finns fler som har drabbats, så blir det nog lättare om du beskriver problemen.

Vilken version av OS X kör du? Vilken version av iTunes?

iTunes 12.2.2.25. Och massa problem var en överdrift. Problemen är som följer:

1. Om du byter ifrån mitt bibliotek till apple music = Badboll...inte alltid men ofta nog

2. När denna badboll dyker upp så låser sig hela itunes och det måste tvångsavslutas och startas om.

3. Det konstiga med allt är att detta är de väldigt specificerade tillfällen då de dyker upp, annars är det ganska slumpmässigt. Oftast när det har med deras molntjänst att göra. Så länge man undviker den så är det för det mesta ok. Och det som är mysko med det är att det är ett problem som dykt upp de senaste fyra, fem dagarna som jag skrev och mig veterligen så har itunes inte uppdaterats då.

4. Detta problem är ännu värre i iOS, det händer kanske en eller två gånger om dagen att jag måste starta om telefon, vilken är en iphone 6 plus 128 gig med senaste uppdateringen ifall du undrar, då det inte går att starta musik appen alls utan bara får en vit skärm med det evigt snurrande hjulet på. Också detta är väldigt nytt och har inte förekommit förut.

Händer dessa saker hemma hos dig?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-29 20:12

Precis, bara via WiFi eller även över 3G/LTE?

Ursprungligen av Megolon:

Händer dessa saker hemma hos dig?

Spelar ingen roll...på macen oftast hemma via adsl eller via tethering på telefon...har ca14 mbit i riktig hastighet ner på adsl. På telefon är det naturligtvis 4g så cirka 40-50 mbit ungefär. Men det gäller på båda mina huvudenheter, har inte märkt det på ipaden än men jag använder nästan aldrig itunes där heller. Så, svaret på din fråga, nä, det är överallt oavsett typ av uppkoppling.

Ursprungligen av Megolon:

Blir det badbollar i iTunes på iOS? Måste vara den första

ha...jaja...snurrande pinnar då eller vad man ska säga...badboll är ju ett så bra uttryck då alla vet vad det är men du har rätt. Rätt ska vara rätt naturligtvis....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-10 17:47

Istället för att starta en ny tråd fyller jag på här. Jag har alltid tyckt att iTunes är instabilt. Jag använder det via OS X för att till 99% hitta en film att se som jag sedan ser via Apple TV. Versionen nu är iTunes 12.2.2.25. OS X 10.10.5

Tidigare har problemet oftast handlat om att när jag klickat in mig i en film och läser om den och sedan går tillbaka så hoppar iTunes tillbaka till den film jag nyss läst om. Så där håller det på. Har aldrig vare sig blivit bättre eller sämre. Inte under de ca 4 år jag använt iTunes. Har ni samma problem? Får dessutom för ofta badboll, men det kan jag leva med om jag slapp hoppandet.

Sedan en tid uppstår nu dessutom problemet att om jag backar från att ha läst om en film hamnar jag på en tom sida. Där händer inget. Jag får gå upp och klicka på den lilla filmremsan uppe till vänster för att så att säga starta om igen. Jag har provat att backa genom att svepa och genom att använda pilarna. Känns detta igen?

Ska säga att jag kör min MBA via wifi och just nu har jag en mycket långsam uppkoppling. Även om det går bra att se film trådlöst. Tidigare satt jag med en mycket snabb uppkoppling .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-12 18:53

Bump.

1
Bevaka tråden