Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tar emot beställningar av nya Apple TV

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 00:15

Min står fortfarande i "Förbereder leverans" och då kan man inte avbryta ordern själv längre.

Frågan är, kan Apple göra det åt en om man ringer dem?

Min är "ute för leverans nu " ?

Blir bara deprimerad av att läsa denna tråden Förbeställde min i söndags från Elgiganten och har inte hört ett ljud sedan dess. Gravöl ikväll kanske? :/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 09:28
Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Blir bara deprimerad av att läsa denna tråden Förbeställde min i söndags från Elgiganten och har inte hört ett ljud sedan dess. Gravöl ikväll kanske? :/

Samma här

Fick dock ett SMS från DHL imorse om att ett paket är på väg men det kommer ju inte att landa på rätt adress idag utan tidigast på måndag. För att få ett sånt SMS så måste givetvis DHL ha tagit hand om paketet och kört in det i sina system, när det sker så har ju försändelsen status "Skickat" hos Apple.

Då kommer det konstiga - det står fortfarande "Förbereder leverans" på min hos Apple.

Beställde på apple nästan direkt det gick att lägga en beställning, fortfarande förbereder leverans...

Vet någon om den kommer finnas tillsalu i någon butik idag? Typ elgiganten eller siba. Får man köpa en på Elgiganten och sen lämna tillbaka den man får från Apple som öppet köp? Eller kollar de serienummer eller nått sånt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 09:52

Du kan nog inte lämna tillbaka en annan än den du köpt. De borde kolla serienumret, men det är väl upp till den person som tar emot den.
Sälj den till en kompis.

Ursprungligen av kenjon:

Du kan nog inte lämna tillbaka en annan än den du köpt. De borde kolla serienumret, men det är väl upp till den person som tar emot den.
Sälj den till en kompis.

Ja och även om de får en identisk ny vara tillbaka så känns det lite oärligt.

Sådärja!

Ursprungligen av pmarriott:

Sådärja!

Gött!
Min är på väg hit

Ursprungligen av Andreas Hänninen:

Blir bara deprimerad av att läsa denna tråden Förbeställde min i söndags från Elgiganten och har inte hört ett ljud sedan dess. Gravöl ikväll kanske? :/

Varför beställde du inte på Apple Store?

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-10-30 11:24

Jag beställde också från Apple Store i måndags tämligen snabbt och har fortfarande "Förbereder leverans" som status, fuskigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 11:29
Ursprungligen av pmarriott:

Sådärja!

Min kommer på måndag, fick jag precis veta.

Ursprungligen av zinned:

Min kommer på måndag, fick jag precis veta.

Urk. Ogilla. Min är installerad och klar. Har däremot inte hunnit använda den, mer än att installera Netflix, Viaplay, SVT Play, TV4 Play, DR (Dansk TV - jo, vi skåningar tittar på dansk TV, vi är uppvuxna med det) och YouTube. Har ännu inte lekt med sök-knappen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 11:42

Va??? Du har ju haft över en timma på dej

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 11:44
Ursprungligen av kenjon:

Va??? Du har ju haft över en timma på dej

Håller med. Det är bedrövligt. Mer än nog för uteslutning från 99mac.

Mina kunder gillar inte att bli nerprioriterade av en Apple-TV. Känns överflödigt att nämna att dessa kunder troligen inte frekventerar detta forum.

Fick min till kontoret för ett tag sedan. Har kopplat upp den på tv:n i konferensrummet och hunnit med att testa några spel. Den är rapp och jag tror jag kommer lära mig gilla kontrollen med lite med tid.

Åkte ut till Täby. De hade precis fått en leverans dit. Blev lite kö men det lär inte vara några problem att köpa en där i helgen.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Fick min till kontoret för ett tag sedan. Har kopplat upp den på tv:n i konferensrummet och hunnit med att testa några spel. Den är rapp och jag tror jag kommer lära mig gilla kontrollen med lite med tid.

Finns HBO nordic med?
Om ni har möjlighet att testa simplex hade det varit intressant.
Lägg gärna upp lite bilder på AppStore

  • Medlem
  • 2015-10-30 12:35
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Åkte ut till Täby. De hade precis fått en leverans dit. Blev lite kö men det lär inte vara några problem att köpa en där i helgen.

Så de börjar inte sälja förrän lördag, eller kan man köpa idag? Jag har beställt en på Webhallen och hoppades på denna dag.

Ursprungligen av pmarriott:

Urk. Ogilla. Min är installerad och klar. Har däremot inte hunnit använda den, mer än att installera Netflix, Viaplay, SVT Play, TV4 Play, DR (Dansk TV - jo, vi skåningar tittar på dansk TV, vi är uppvuxna med det) och YouTube. Har ännu inte lekt med sök-knappen.

Samma svtplay och TV4 play som till Apple tv 3? eller är där nån skillnad? Ser fram emot att SVT play börjar streama sina kanaler direkt på Apple tv.

Ursprungligen av Sledde:

Finns HBO nordic med?
Om ni har möjlighet att testa simplex hade det varit intressant.
Lägg gärna upp lite bilder på AppStore

Ja, HBO Nordic finns med!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 12:39

Skrev i annan tråd men kan avslöja det här också, 10 000-kronorsfrågan: Funkar Siri? Yes! Inloggad med engelskt ID och språket som English UK. Ska testa vidare.

Ursprungligen av xhi:

Så de börjar inte sälja förrän lördag, eller kan man köpa idag? Jag har beställt en på Webhallen och hoppades på denna dag.

Jo jag fick med mig en hem. De började sälja dem 5 minuter efter att jag kom till butiken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 12:48
Ursprungligen av rk:

Skrev i annan tråd men kan avslöja det här också, 10 000-kronorsfrågan: Funkar Siri? Yes! Inloggad med engelskt ID och språket som English UK. Ska testa vidare.

Engelska som språk och endast inloggad med ett ID där Siri finns krävs. Om jag loggar in med svenskt ID eller ändrar språket till svenska stänger Siri ner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 13:00
Ursprungligen av rk:

Engelska som språk och endast inloggad med ett ID där Siri finns krävs. Om jag loggar in med svenskt ID eller ändrar språket till svenska stänger Siri ner.

Gytt.

  • Medlem
  • 2015-10-30 13:19
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jo jag fick med mig en hem. De började sälja dem 5 minuter efter att jag kom till butiken.

Jag hoppar snart på motorcykeln från södermalm och drar snart från jobbet. _vill haaaa /morran

  • Medlem
  • 2015-10-30 14:53

Då har jag hämtat ut min på Apple i Täby. Nu skall det lekas!

Har hunnit prova min en liten stund nu.
Har stött på några saker som inte fungerar riktigt:

- Ge mig möjlighet att skriva in lösenord via min iPhone. Sitta och trycka på varje bokstav med fjärrkontrollen är inte effektivt!

- Har även provat att använda kontrollen för att styra min TV och förstärkare. Fungerar att höja volymen och att stänga av TV'n, men den vägrar slå på TV'n när den är avstängd. Någon som har en idé om vad som kan vara problemet? Har en äldre Samsung TV, och Anynet+ (HDMI CEC) är påslaget

Bevaka tråden