Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker ni om min sajt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag skulle vilja ha lite feedback på min nya sajt. Både positivt och negativt. Vad tycker ni? Och verkar ngt konstigt, ligger fel eller huller om buller osv?

www.soldesign.org

Tack på förhand,
Susanne

ser väldigt ren och fin ut! ändamålsenlig till vad du vill kommunicera...alltså inte för mycket "kringinformation"...

jag saknar dock en bild på vem du är...det är ju en personlig sida...som "säljer" dig så att säga...

Tack för snabb feedback! Bra tips att ha en bild och lite privat text kanske om sig själv. Jag har funderat på det också. Det ska jag genast börja jobba med. Tack igen.
Susanne

you're welcome

Tycker att texten som kommer upp när jag klickar på t.ex. "Min bakgrund" ska linjera i ovankant med översta raden i navigationsfältet, d.v.s textraden "Grafisk formgivare..". Känns som det "hoppar" just nu.

Hela ytan känns lite bred, det är väldigt mycket tomt till höger om texterna som dyker upp i "mittfönstret". Det är ju aldrig fel med luft runt grejerna, men nu tycker jag det känns lite tomt.

Sätt en titel <title> Titel </title> på index-sidan så att det inte står "Untitled Document" överst när man går in på din sida.

jag instämmer med kaspar...tittade inte så detaljerat

Citat:

Skrevs ursprungligen av kaspar
Tycker att texten som kommer upp när jag klickar på t.ex. "Min bakgrund" ska linjera i ovankant med översta raden i navigationsfältet, d.v.s textraden "Grafisk formgivare..". Känns som det "hoppar" just nu.

Hela ytan känns lite bred, det är väldigt mycket tomt till höger om texterna som dyker upp i "mittfönstret". Det är ju aldrig fel med luft runt grejerna, men nu tycker jag det känns lite tomt.

Sätt en titel <title> Titel </title> på index-sidan så att det inte står "Untitled Document" överst när man går in på din sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 00:39

Den var ganska tråkig och ser väldigt 90-tal ut. Jag menar inte att du ska göra massa coola effekter utan kanske bara ta bort allt det onödiga och kanske en bättre logotyp.

Innehållet var sådär, dina illustrationer var verkligen bra men webb grejjerna kan förbättras.

Känns lite fel att sitta och ge någon som har massa års erfarenhet kritik men det är det jag tycker om siten.

/ELIAS

www.superfunky.net

Hej,
Feedback till dig skulle vara mer precis om jag visste vad du satt upp för målgrup samt vad du vill uppnå och när du vill uppnå detta.

Som informations sida och personlig hemsida, ok men bör då inte blandas med företags aspekten av din kommunikation med målgruppen.

Om du skall ha den som en företags presentation så tycker jag att företagets mål och kortfattade affärside samt eventuell produkt som du säljer bör vara i fokus i stället för dig som privat person.
(Prova att beskriva din egen kompetens som ett företags kunskap/speciallite?)
Det kan finnas en länk längre ner i trädet som kan länka vidare men om du vill ha min feedback så bör man inte blanda personlig hemsida med företags hemsida.

Gällande grafiken så var det lite hård kompromering alternativt inte så skarpa kanter som man skulle vilja ha på en formgivares logo?

Du har skapat en god profil att fin putsa!

Önskar dig Lycka till med företaget!

mvh
Cubeuser

1
Bevaka tråden