Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Apple TV 4 och SVT Play

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Efter ett par veckors användning av ATV4 så har SVT Play börjat hacka. Bilden hackar och ljudet kommer i osynk.

Någon som har det problemet?
Någon som har tips på vad man gör åt problemet?

Tacksam för hjälp.

Mvh Jonas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-31 20:47

SVT Play har hängt sig en gång. Eftersom det inte hjälpte att tvångsavsluta appen men fungerade felfritt efter omstart av ATV4 så var det nog en tvOS-relaterd hängning. Annars rullar SVT Play på problemfritt med en uppkopplingshastighet på 7-15 Mbit/s kvällstid.

Ursprungligen av jonashedstrom:

Hej!

Efter ett par veckors användning av ATV4 så har SVT Play börjat hacka. Bilden hackar och ljudet kommer i osynk.

Någon som har det problemet?
Någon som har tips på vad man gör åt problemet?

Tacksam för hjälp.

Mvh Jonas

Japp, det har hänt även på min ATV4 förra helgen. Det hackade så det inte gick att titta på programmet. Jag gav upp och inväntade en repris på den vanliga TV sändningen istället...

Ursprungligen av IngoX:

SVT Play har hängt sig en gång. Eftersom det inte hjälpte att tvångsavsluta appen men fungerade felfritt efter omstart av ATV4 så var det nog en tvOS-relaterd hängning. Annars rullar SVT Play på problemfritt med en uppkopplingshastighet på 7-15 Mbit/s kvällstid.

Hur ser man hastigheten? Min har också laggat på bästa sändningstid.

//Lasse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-01 15:01
Ursprungligen av Laassssee:

Hur ser man hastigheten?

Speedtest har en app för ATV4.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-01 15:13

Finns även en app där man kan mäta hastigheten från AppleTV till en annan iOS-enhet om man misstänker flaskhalsar inom sitt eget nätverk. Men det har ju inte med TS problem att göra.

Wifi SpeedTest (10 kr)

1
Bevaka tråden