Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPad,vilken modell?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2016-04-04 22:45

Hej

Jag tänkte vara snäll och köpa en iPad till min svärmor men är lite kluven vilken modell jag ska satsa på.
Tanken är att hon ska bara använda den för att läsa nyheter,titta på Svt Play,You Tube och videosamtal.
Så stort lagningsutrymme är hon inte behov av så 16GB varianten kommer räcka.
Däremot så måste det vara en med Simkort för hon har inget fast internet i huset.

Frågan är då om en iPad Air av första versionen är fortfarande kraftfull nog för att hålla några år.
Tänkte också på en iPad Mini men den kanske är för liten för hon är lite till åren och hon använder glasögon.

Vad har ni för råd att ge mig?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-05 09:56

Air är tillräcklig, men en beg Air2 är ju bättre
Kanske lite billigare nu när Pro är släppt.

Ursprungligen av Hffre:

Hej

Jag tänkte vara snäll och köpa en iPad till min svärmor men är lite kluven vilken modell jag ska satsa på.
Tanken är att hon ska bara använda den för att läsa nyheter,titta på Svt Play,You Tube och videosamtal.
Så stort lagningsutrymme är hon inte behov av så 16GB varianten kommer räcka.
Däremot så måste det vara en med Simkort för hon har inget fast internet i huset.

Frågan är då om en iPad Air av första versionen är fortfarande kraftfull nog för att hålla några år.
Tänkte också på en iPad Mini men den kanske är för liten för hon är lite till åren och hon använder glasögon.

Vad har ni för råd att ge mig?

Undvik Air 1 då den bara har 1GB RAM. Jag tror det dubbla minnet i Air 2 kommer ge den några år till i livslängd jämfört med 1:an.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-04-05 15:02
Ursprungligen av Mactastic:

Undvik Air 1 då den bara har 1GB RAM. Jag tror det dubbla minnet i Air 2 kommer ge den några år till i livslängd jämfört med 1:an.

Har en air 1 och den räcker gott för vad som nämns (dotterns ipad 3 också för den delen), men jag håller med om att satsa på en 2'a pga dubbelt minne. Den har ju redan mer funktioner än 1'an.
iOS 10 är säkert inga problem, men sen vet man aldrig.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-04-05 15:27

Visserligen har jag inga problem med min iPad 3 ännu (3-4 år gammal), men om man köper till mor/morföräldrar o.d. så ska man betänka att de ofta räknar med att använda en sådan "dyr" pryl 5-10 år. Så spar inte på krutet är mitt råd

  • Avstängd
  • 2016-04-05 22:49

Ok tack för alla råd.

1
Bevaka tråden