Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hffre:

Dyra? Ja men inte vanliga
Kolla specarna så ser du att dom gör lite mer än att bara vara vanliga hörlurar.

Huvudfunktionen med ett par hörlurar är att man ska lyssna på musik med dem. Övrigt jams är sekundärt...

Ursprungligen av BlackSmp:

Så vitt jag vet så är det fortfarande samma problem med blöta händer

Tråkigt, känns som just det är ett verkligt problem som många stör sig på.

  • Avstängd
  • 2016-09-10 16:16
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Huvudfunktionen med ett par hörlurar är att man ska lyssna på musik med dem. Övrigt jams är sekundärt...

Nu skrev du att dom är som vanliga hörlurar något som dom bevisligen inte är.
Och eftersom du förväntar dig vanliga hörlurar så använder du vanliga hörlurar och inte dessa.
Alternativt att du köper andra BT-hörlurar som bara är "vanliga" och har som funktion att spela musik.
Om man är i behov av en skruvmejsel så köper man inte en verktygslåda

  • Avstängd
  • 2016-09-10 16:17
Ursprungligen av Chaosstar:

Tråkigt, känns som just det är ett verkligt problem som många stör sig på.

Gör dom? Jag stör mig på att Touch-ID är så känsligt för blöta fingrar.
Blöta fingrar på skärmen är inget jag har reflekterat över ens.

Ursprungligen av Hffre:

Gör dom? Jag stör mig på att Touch-ID är så känsligt för blöta fingrar.
Blöta fingrar på skärmen är inget jag har reflekterat över ens.

Både och.
Hur som helst så får de gärna lösa de båda tills nästa version om inte 7an är bättre än sina föregångare på fuktig skärm och Touch-ID.

Testa Pokemon GO då det regnar ute.
?

  • Avstängd
  • 2016-09-10 16:33
Ursprungligen av Chaosstar:

Både och.
Hur som helst så får de gärna lösa de båda tills nästa version om inte 7an är bättre än sina föregångare på fuktig skärm och Touch-ID.

Testa Pokemon GO då det regnar ute.
?

Haha inte en chans. Skulle aldrig sjunka så lågt att bli en zombie på stan

Ursprungligen av Chaosstar:

Tråkigt, känns som just det är ett verkligt problem som många stör sig på.

Då ska du prova klockan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-10 20:22
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Huvudfunktionen med ett par hörlurar är att man ska lyssna på musik med dem. Övrigt jams är sekundärt...

Det är som att ge sig på priset på en Ferrari för man tycker det är dyrt. Det är ju trots allt en bil och huvudfunktionen är att man ska kunna färdas från A till B. Allt annat är sekundärt.

Blir så tramsigt med sådana jämförelser.

Ursprungligen av Hffre:

Haha inte en chans. Skulle aldrig sjunka så lågt att bli en zombie på stan

Oooooooj vilka höga hästar vi sätter oss på här, jag får ha kikare för att kunna sig dig ända där uppe.

Apropå 3.5mm uttaget så var väl de i princip obefinliga på telefoner innan Iphone kom så Apple avslutar egentligen en teknisk trend som de själva startade...

Jag kan ha fel men jag är så gammal så att jag minns en tid före Iphone och vet att Ericsson mobilavdelning avfärdade ett förslag från en kollega till mig (vi var Ericssonanställda) på att introducera headset med två hörlurar.

"Nej, det finns ingen efterfrågan/marknad för sådana..."

  • Avstängd
  • 2016-09-10 20:45
Ursprungligen av zinned:

Det är som att ge sig på priset på en Ferrari för man tycker det är dyrt. Det är ju trots allt en bil och huvudfunktionen är att man ska kunna färdas från A till B. Allt annat är sekundärt.

Blir så tramsigt med sådana jämförelser.

Oooooooj vilka höga hästar vi sätter oss på här, jag får ha kikare för att kunna sig dig ända där uppe.

Det där är så tramsigt att jag inte tänker bemöta det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-10 21:20
Ursprungligen av Hffre:

Det där är så tramsigt att jag inte tänker bemöta det.

Blir ofta sådana svar som ditt när argumenten tryter

  • Avstängd
  • 2016-09-10 21:44
Ursprungligen av zinned:

Blir ofta sådana svar som ditt när argumenten tryter

Har ingen intention att övertyga dig eller någon annan om att det är dåligt så jag behöver inte argumentera om det.

[quote name="zinned" postid="2286159"]Det är som att ge sig på priset på en Ferrari för man tycker det är dyrt. Det är ju trots allt en bil och huvudfunktionen är att man ska kunna färdas från A till B. Allt annat är sekundärt.

Blir så tramsigt med sådana jämförelser.

Det är du som jämför nu, inte jag. Apples hörlurar har dålig kvalité. Ska vi följa din jämförelse fullt ut måste vi dra slutsatsen att Ferrari är dålig kvalité...

Ursprungligen av Hffre:

Nu skrev du att dom är som vanliga hörlurar något som dom bevisligen inte är.
Och eftersom du förväntar dig vanliga hörlurar så använder du vanliga hörlurar och inte dessa.
Alternativt att du köper andra BT-hörlurar som bara är "vanliga" och har som funktion att spela musik.
Om man är i behov av en skruvmejsel så köper man inte en verktygslåda

Ser inget speciellt med funktionerna överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Åtminstone inte något som kompenserar kass ljudkvalité. Använder man hörlurar mkt kan dessutom batteritiden definitivt bli ett irritationsmoment.

Ursprungligen av BlackSmp:

Apropå 3.5mm uttaget så var väl de i princip obefinliga på telefoner innan Iphone kom så Apple avslutar egentligen en teknisk trend som de själva startade...

Jag kan ha fel men jag är så gammal så att jag minns en tid före Iphone och vet att Ericsson mobilavdelning avfärdade ett förslag från en kollega till mig (vi var Ericssonanställda) på att introducera headset med två hörlurar.

"Nej, det finns ingen efterfrågan/marknad för sådana..."

Det sa väl Ericsson om smartphone också 2007. Så gick det som det gick.....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-11 00:53
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Blir så tramsigt med sådana jämförelser.

Håller med. Det var ett sarkastiskt uttalande som replik på ditt statement. Var det inte tydligt? Givetvis kräver marknaden mer av ett headset än att bara precis kunna producera ljud för att man ska kunna lyssna på musik.

Släpp hörnflaggan.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det är du som jämför nu, inte jag. Apples hörlurar har dålig kvalité. Ska vi följa din jämförelse fullt ut måste vi dra slutsatsen att Ferrari är dålig kvalité...

Du påstår att Apples Airpods har dålig kvalité. Kort utbildning för dig då i definitionen av kvalité - kvalité är när en produkt eller tjänst matchar eller överträffar kundens förväntningar. Ergo, det är en 100% subjektiv bedömning och inget du kan konstatera å nån annan vägnar.

Jag kan dock göra ett konstaterande - du har ingen aning om ifall Apples Airpods har dålig kvalité, varken enligt din eller någon annans måttstock, för du har inte lyssnat på dem.

  • Medlem
  • 2016-09-11 00:57
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Ser inget speciellt med funktionerna överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Åtminstone inte något som kompenserar kass ljudkvalité. Använder man hörlurar mkt kan dessutom batteritiden definitivt bli ett irritationsmoment.

Vet vi något om ljudkvalitén än? Har du hittat nåt? Har hittat en sida som kommenterade att de satt bra, men att det var svårt att bedöma ljudkvalitén under eventet.

Ursprungligen av adress@mac:

Det sa väl Ericsson om smartphone också 2007. Så gick det som det gick.....

Jo, Eriksson och Nokia slängde bort sitt övertag på mobilterminaler. Hoppas bara att de inte upprepar samma misstag på systemsidan men jag är rätt orolig när jag läser om alla affärer på ledningsnivå.

Mitt citat var mest för att visa på att det är inte så länge som vi har haft 3.5mm uttag på mobilerna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, Eriksson och Nokia slängde bort sitt övertag på mobilterminaler. Hoppas bara att de inte upprepar samma misstag på systemsidan men jag är rätt orolig när jag läser om alla affärer på ledningsnivå.

Mitt citat var mest för att visa på att det är inte så länge som vi har haft 3.5mm uttag på mobilerna.

Jag gillar ditt inlägg, lätt att glömma att det är inte så länge sedan ALLA tillverkare hade en egen bottenkontakt som hanterade all kommunikation.

Nu låter det ibland som att 3.5mm har funnits på telefoner i 20 år..

Vet inte hur många tusen Sony Ericsson och Nokia headset jag sålt genom åren..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag gillar ditt inlägg, lätt att glömma att det är inte så länge sedan ALLA tillverkare hade en egen bottenkontakt som hanterade all kommunikation.

Nu låter det ibland som att 3.5mm har funnits på telefoner i 20 år..

Vet inte hur många tusen Sony Ericsson och Nokia headset jag sålt genom åren..

Många av telefonerna jag använt har haft extra ljudkontakt även om det ibland var 2,5mm. Letade fram en gammal P900 (kom 2003) och den hade dedikerad hörlursutgång (ser ut som 2,5mm). Finns fler exempel, men det kan någon annan få leta upp.

Ursprungligen av MultiMan:

Många av telefonerna jag använt har haft extra ljudkontakt även om det ibland var 2,5mm. Letade fram en gammal P900 (kom 2003) och den hade dedikerad hörlursutgång (ser ut som 2,5mm). Finns fler exempel, men det kan någon annan få leta upp.

P900 har mycket riktigt en dedikerad ljudutgång, MEN den levererades med Sony Ericssons HPB-20 som gick via deras egen bottenkontakt. Har för mig att du inte hade möjlighet att svara vi den andra kontakten.. I praktiken så tror jag att det var försvinnande få som använde den. (Minnet är lite rostigt hehe)

Ursprungligen av zinned:

Håller med. Det var ett sarkastiskt uttalande som replik på ditt statement. Var det inte tydligt? Givetvis kräver marknaden mer av ett headset än att bara precis kunna producera ljud för att man ska kunna lyssna på musik.

Släpp hörnflaggan.

Du påstår att Apples Airpods har dålig kvalité. Kort utbildning för dig då i definitionen av kvalité - kvalité är när en produkt eller tjänst matchar eller överträffar kundens förväntningar. Ergo, det är en 100% subjektiv bedömning och inget du kan konstatera å nån annan vägnar.

Jag kan dock göra ett konstaterande - du har ingen aning om ifall Apples Airpods har dålig kvalité, varken enligt din eller någon annans måttstock, för du har inte lyssnat på dem.

Äger man en gammal trabant kan man väl inbilla sig att bilen håller lika hög kvalité som en Ferrari. Men man kommer betraktas som en udda fågel. Den udda synpunkten är såklart en möjlighet som man kan leva efter om man har lust.

Men för mig är saken enkel. Ljudkvalité är en rent fysisk kvalité om att korrekt återge ljud (jämför med bildskärmars förmåga att återge färger).

  • Medlem
  • 2016-09-11 13:43
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Äger man en gammal trabant kan man väl inbilla sig att bilen håller lika hög kvalité som en Ferrari. Men man kommer betraktas som en udda fågel. Den udda synpunkten är såklart en möjlighet som man kan leva efter om man har lust.

Men för mig är saken enkel. Ljudkvalité är en rent fysisk kvalité om att korrekt återge ljud (jämför med bildskärmars förmåga att återge färger).

Men var har du läst om ljudkvalitén?

Ursprungligen av WiFi:

Men var har du läst om ljudkvalitén?

Under eventet sades det ingenting om förbättrad ljudkvalité. Om så var fallen borde det åtminstone yttrats några stavelser om det. Därför är det rimligt att anta att de låter ungefär som EarPods. Jag kan ha fel, men det är åtminstone en rimlig tolkning av det som presenterades på eventet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-11 13:55
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men för mig är saken enkel. Ljudkvalité är en rent fysisk kvalité om att korrekt återge ljud (jämför med bildskärmars förmåga att återge färger).

Fortfarande, du kan inte uttala dig om vilken ljudkvalité (eller vilken kvalité som helst) som Apples Airpods håller.

Helt enkelt för att du inte vet. Ännu.

  • Medlem
  • 2016-09-11 13:56
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Under eventet sades det ingenting om förbättrad ljudkvalité. Om så var fallen borde det åtminstone yttrats några stavelser om det. Därför är det rimligt att anta att de låter ungefär som EarPods. Jag kan ha fel, men det är åtminstone en rimlig tolkning av det som presenterades på eventet.

Men bara för att de inte säger något om ljudkvalitén så betyder ju inte det att den är försämrad eller förbättrad. Känns hårt att avgöra eller på något sätt bedöma ljudkvalitén utan att ha läst något om det eller testat dem. Men det är ju mina egna personliga åsikter.

Ursprungligen av WiFi:

Men bara för att de inte säger något om ljudkvalitén så betyder ju inte det att den är försämrad eller förbättrad. Känns hårt att avgöra eller på något sätt bedöma ljudkvalitén utan att ha läst något om det eller testat dem. Men det är ju mina egna personliga åsikter.

Är den markant förbättrad borde de ha sagt något om det på presentationen tycker jag. Absolut. Hur lång tid skulle det ta? 5 sekunder? 10 sekunder?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-11 14:15
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Är den markant förbättrad borde de ha sagt något om det på presentationen tycker jag. Absolut. Hur lång tid skulle det ta? 5 sekunder? 10 sekunder?

Jag är ganska säker på att jag har läst, från de som haft hands-on efter keynoten, att det ska vara just en markant förbättring.

Ursprungligen av zinned:

Jag är ganska säker på att jag har läst, från de som haft hands-on efter keynoten, att det ska vara just en markant förbättring.

Inte enligt The Verge. http://www.theverge.com/2016/9/7/12838810/app...

  • Medlem
  • 2016-09-11 14:59
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Under eventet sades det ingenting om förbättrad ljudkvalité. Om så var fallen borde det åtminstone yttrats några stavelser om det. Därför är det rimligt att anta att de låter ungefär som EarPods. Jag kan ha fel, men det är åtminstone en rimlig tolkning av det som presenterades på eventet.

Men bara för att de inte nämner något om kvalitén så betyder ju inte det att den inte är förbättrad. Vad bra att du äntligen kunde komma med en länk i inlägg #217 där du läste om det. Intressant artikel.

Bevaka tråden