Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Wedoh:

Jag håller på att beställa en iPhone 7 Plus vanlig svart (Matt).
Två val, abonnemang genom Telenor eller Apples onlinebutik.

Vem tror ni levererar snabbast?

Apple!

Beställde 9/9 09.02 från Telenor, knäpptyst hittills förutom standardsvaret 16-23 september, som även står på hemsidan. Svart 7 Plus 128GB.

Ursprungligen av WilliamWT:

Var inne hos Elgiganten precis backaplan, han sa att de har fått in ganska mycket till centrallager i Jönköping men de kommer skickas ut till butikerna torsdag ev fredag, plus modeller och vanliga..

Vore ju helt sjukt om Telia och de andra inte fått/får med i sådana fall.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du länkar till ett flyg från USA till Europa. Men telefoner som tillverkas i Asien tar väl inte omvägen över USA innan de kommer hit?

Ursprungligen av theplague:

Är även sådana som ska till operatörer på de flygplanen? Har inte förstått det.

I diskussionerna på MacRumours forum får diskussionerna så att det är den vägen de kommer hit.

Läste ni också att de kommer hit via Kazakstan så de kanske kommer olika vägar. De fyller planen vilka rutter de än tar.

Jag var tvärsäker på att jag skulle beställa en Jet black men är väldigt tveksam till detta nu:

http://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/9...

just av den anledningen som nämndes valde jag matt svart, sen kan man köpa en tunn clear skal så att den matta färgen syns

Native Union CLIC Air - Unikt supertunt och bakteriedödande case för iPhone 7 Plus

Fyndiq verkar ha jet black inne

Ursprungligen av grenhall:

Jag tror han drar lite i benen på oss här eller så har @Bjofor haft väldig tur. Alla vi andra, och jag har talat med många, som förbeställde iPhone 7 Plus i Gagballsvart har leverans i början av oktober. Då beställde vi från Apple Store.

Nu är telefonen levererad ?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-20 16:15
Ursprungligen av Wahlgren46:

Native Union CLIC Air - Unikt supertunt och bakteriedödande case för iPhone 7 Plus

Verkar inte finnas till 7an?

http://www.nativeunion.eu/clic-air/

Många butiker verkar få in olika varianter innan slutet av veckan, hoppas bara att det gäller operatörerna också annars får man nog försöka få tag på en i media Market eller Elgiganten

Tre verkar fått in några 256 svart 7

Senast redigerat 2016-09-20 16:39
Ursprungligen av Lidlund:

Verkar inte finnas till 7an?

http://www.nativeunion.eu/clic-air/

http://www.lifestylestore.se/native-union/nat...

På väg.

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-09-20 17:19
Ursprungligen av WilliamWT:

Fyndiq verkar ha jet black inne

Om man läser produkttexten är det tom. en iPhone 7s, inte dåligt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-20 17:51
Ursprungligen av Ola:

Om man läser produkttexten är det tom. en iPhone 7s, inte dåligt!

Det är ett genetiv-s. De har samma produkttext som Tele2 och Comviq.

Är det nån som fått sin från telenor ?

Ursprungligen av JB3:

Är det bara jag som inte har fått någon spårningslänk eller ordernummer för att spåra varan från Telia?

Logga in på Telia så finns din specifika order/leverans där - förutsatt att du har registrerat dig. Min fanns dör samma dag som släppet med lev den 16:e. Sedan ändrades det till 26/9. Efter ett mail till Telia - tillbaka till den 16:e - då jag också hämtade den hos postombud. Tycker det fungerade smidigt - och har gjort senaste åren. Nu var det inget konstigt - iPhone 7 svart 128 GB - men i alla fall. Dessutom det lägre priset - utan moms. ?

Ursprungligen av Suwdiah:

Är det nån som fått sin från telenor ?

Inte ett ljud därifrån, dom svarar fortf bara att den "bör" komma 16-23 september...

  • Medlem
  • 2016-09-20 18:26
Ursprungligen av adress@mac:

Logga in på Telia så finns din specifika order/leverans där - förutsatt att du har registrerat dig. Min fanns dör samma dag som släppet med lev den 16:e. Sedan ändrades det till 26/9. Efter ett mail till Telia - tillbaka till den 16:e - då jag också hämtade den hos postombud. Tycker det fungerade smidigt - och har gjort senaste åren. Nu var det inget konstigt - iPhone 7 svart 128 GB - men i alla fall. Dessutom det lägre priset - utan moms. ?

Vi som förbokat till Teliabutik har tyvärr inte spårningslänkar utan måste ringa in för att få veta leveransdatum, vilket jag tror JB3 gjorde.

Ursprungligen av meb79:

Vi som förbokat till Teliabutik har tyvärr inte spårningslänkar utan måste ringa in för att få veta leveransdatum, vilket jag tror JB3 gjorde.

Går ju logga in på hemsidan/via mejlet/smset som innehöll en länk. Men det står ju inget exakt, det flyttas sakta framåt en dag i taget ?

Ursprungligen av demierre:

Hur vet man att en viss flight innehåller telefonleveranser?

Ursprungligen av meb79:

Vi som förbokat till Teliabutik har tyvärr inte spårningslänkar utan måste ringa in för att få veta leveransdatum, vilket jag tror JB3 gjorde.

I våras beställde jag till Teliabutik - ingen skillnad vad gällde spårning/ information.

Ursprungligen av Kivrennac:

Inte ett ljud därifrån, dom svarar fortf bara att den "bör" komma 16-23 september...

På telenors FB sida står det en post av en tjej som beställde i 9/9 kl 10:05 via butik, men fick den igår "7plus 256 jetblack".
Förhandsbokningen låter som ett låtteri ?.

Ursprungligen av adress@mac:

I våras beställde jag till Teliabutik - ingen skillnad vad gällde spårning/ information.

Men nu är det skillnad, ordrarna beställda till butik finns inte med på Mina sidor. Det har Telia gjort klart till folk som har frågat dem.

Ursprungligen av Suwdiah:

På telenors FB sida står det en post av en tjej som beställde i 9/9 kl 10:05 via butik, men fick den igår "7plus 256 jetblack".
Förhandsbokningen låter som ett låtteri ?.

Tyvärr verkar det så. En kille som beställde exakt samma modell som mig, också via hemsidan, men ca 15min senare fick sin i fredags.

Fick precis svaret att min inte packats än...

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Går ju logga in på hemsidan/via mejlet/smset som innehöll en länk. Men det står ju inget exakt, det flyttas sakta framåt en dag i taget ?

Flyttas framåt?? Du menar väl bakåt, har fått sms och hela tiden flyttas leveransdatumet bakåt.

Ursprungligen av Kivrennac:

Tyvärr verkar det så. En kille som beställde exakt samma modell som mig, också via hemsidan, men ca 15min senare fick sin i fredags.

Fick precis svaret att min inte packats än...

detta svar har jag alltid fått. Butiken är framför jobbet och ditt går jag varenda dag ?. Men idag när jag undrade om det är möjligt att få min telefon denna vecka, skrattade nästan försäljaren ?.

Polare var förbi media markt för en stund sen, personalen där sa att det "trillar in" små leveranser under veckan men de stora leveranserna kommer på tisdagar.. han verkade ha koll enligt polarn.. så jag antar att detta även gäller operatörerna då

Ursprungligen av Suwdiah:

detta svar har jag alltid fått. Butiken är framför jobbet och ditt går jag varenda dag ?. Men idag när jag undrade om det är möjligt att få min telefon denna vecka, skrattade nästan försäljaren ?.

Dom säger att min skickas inom kort, det har dom sagt sen i torsdags... Frågade precis när min order är registrerad, fick svaret 09.46, trots att jag har en mailbekräftelse från 09.03 där det står att telefonen är reserverad ?

Ursprungligen av Wahlgren46:

Flyttas framåt?? Du menar väl bakåt, har fått sms och hela tiden flyttas leveransdatumet bakåt.

Ah just det, tänkte fel. Det har nu flyttats från 24/10 till 2/11 på några dagar

Ursprungligen av demierre:

Om det nu stämmer att detta är planen som är lastade med iphones, så kommer det börja hända en jäkla massa i dagarna..
https://sv.flightaware.com/live/fleet/UPS

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Ah just det, tänkte fel. Det har nu flyttats från 24/10 till 2/11 på några dagar

Har du beställt från telia?

Bevaka tråden