Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google: "CIA kan inte hacka nya Android-enheter"

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2017-03-22 00:31
Ursprungligen av Alix:

Jag litar inte på proprietära säkerhetslösningar. Koden kan inte granskas.

Kod blir inte säkrare för att den är öppen.
Massor av OS-mjukvara är osäkrare än proprietär.

Ursprungligen av Demiurgen:

Det skulle vara intressant att se någon bena ut senaste läckan med CIA-verktyg. Så att man förstår.
Det framgår inte av det jag hittils läst hur framgångsrika dessa hacks egentligen är.
Och - detta bör benas ut och spridas till allmänheten som idag tror att hackare kan ta över telefoner hursomhelst - är det inte så att många av dessa hacks kräver att man fysikt kommer över telefonen och installerar saker? Detta gäller många klassiska spionverktyg som härjat för PC's i många år.
Jag är novis - nörd men dock novis när det gäller kod och hårdvarans detaljerade uppbyggnad - och jag har svårt att tro att CIA kan ta över min iPhone bara genom att...ja, vad då? Skicka ett mail med kod? Som jag då förhoppningsvis öppnar i just min iPhone? Klämma in kod via ett WiFi (på ett fik t.ex.) som jag också är uppkopplad till? (vilket jag aldrig är...4G går snabbare än alla WiFi på fik etc jag någonsin testat...gav upp och skiter helt i offentliga WiFi...t.o.m. på jobbet är WiFi segare än 4G )
Alltså; hur "lätt" är det egentligen för CIA etc att verkligen ta över en telefon på distans? Är det inte de facto MYCKET svårt och t.o.m. omöjligt? Hur effektiva ÄR dessa verktyg? Och jag menar ett övertagande utan fysisk kontakt med apparaten.
Någon som har info om detta?

Ett bevisat hack som tar över SmartTV (Samsung m.m.) och t.o.m. kan aktivera mick+kamera - läste jag om för 2 år sedan. Är inte denna CIA-läcka en samling gamla verktyg som sedan länge är mer eller mindre värdelösa?

Den enda "skandalen" i detta - och det verkar Assange också driva - är CIA's totala inkompetens att hålla tätt och att dom använder spioneri för att gynna privat amerikansk bizniz. Att dom håller på med spioneri och givetvis utvecklar spionverktyg kan väl ändå inte vara någon överraskning? Det är ju deras JOBB. Det är därför dom får skattemedel av medborgarna!

Givetvis var dessa exploiter framgångsrika.
Nej, de krävde inte fysisk access.

Det finns massor av sätt att lura människor att köra skadlig kod.

Jo, de är ganska gamla, https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_132055...

Ursprungligen av zappee:

Kod blir inte säkrare för att den är öppen.
Massor av OS-mjukvara är osäkrare än proprietär.

Givetvis var dessa exploiter framgångsrika.
Nej, de krävde inte fysisk access.

Det finns massor av sätt att lura människor att köra skadlig kod.

Jo, de är ganska gamla, https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_132055...

All mjukvara har hål, det är ju skrivet av människor.

Jodå, en del kräver fysisk access - t.ex. den mest omskrivna Smart-TV-grejen; kräver att någon smyger in med en USB-sticka och installerar om TV'n & startar om den...och sedan smyger ut igen.

Ursprungligen av zappee:

Kod blir inte säkrare för att den är öppen.
Massor av OS-mjukvara är osäkrare än proprietär.

Givetvis var dessa exploiter framgångsrika.
Nej, de krävde inte fysisk access.

Det finns massor av sätt att lura människor att köra skadlig kod.

Jo, de är ganska gamla, https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_132055...

Bevaka tråden