Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei ser ingen framtid för smarta klockor

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Huaweis vd tror själv inte på en framtid för den smarta klockan, trots att Huawei tillverkar egna modeller.

Läs hela artikeln här

För svårt att kopiera andras klockor kanske?

  • Medlem
  • 2017-04-13 09:24
Ursprungligen av Segas:

För svårt att kopiera andras klockor kanske?

Huawei må kopiera annat men Huawei Watch är nog andra som kopierat ?

Ursprungligen av PaO:

Huawei må kopiera annat men Huawei Watch är nog andra som kopierat ?

Aldrig hört talas om, men det finns väl en uppsjö av anledningar till det. ?

Ursprungligen av Segas:

Aldrig hört talas om, men det finns väl en uppsjö av anledningar till det. ?

Vilken klocka har de försökt kopiera då?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Vilken klocka har de försökt kopiera då?

Jag syftade så klart på mobiltelefoner de levt på att kopiera, kanske är en klocka svårare för dem att kopiera. ?

Ursprungligen av Segas:

Jag syftade så klart på mobiltelefoner de levt på att kopiera, kanske är en klocka svårare för dem att kopiera. ?

Okej kanske är så att de kopierat, de kör dock en egentillverkade soc till skillnad från de flesta andra android tillverkarna. ( Har själv en Mate 9 pro för tillfället och är riktigt nöjd ) Tror mer att de inte tror på smarta klockor pga för liten marknad svårt att göra vinst då, speciellt när kunderna lika gärna kan köpa de klockor LG eller sony släpper om det har ett mer lockande pris. Så alla smartphonetillverkare får nog inte plats på den marknaden.
Apple å andra sidan kan ju göra så att deras klocka blir det enda alternativet med vettig funktionalitet på deras plattform och kan då ta priser som gör det lönsamt. Ett exempel på detta är att min pebble inte kunde svara på SMS när den var parad med en Iphone medan det gick fint ihop med android, däremot kan min mor med en apple klocka både ringa och svara på meddelanden via klockan.

  • Medlem
  • 2017-04-13 15:57
Ursprungligen av Segas:

Jag syftade så klart på mobiltelefoner de levt på att kopiera, kanske är en klocka svårare för dem att kopiera. ?

Håller med att Huawei för några år sedan plockade inspiration från Apple och Samsung mobiler samt gjorde allt för att komma före Apple med deras version av 3D touch. Men idag är de stora Huawei har ca 11 % av mobilmarknaden och Apple 16 %. Snart är de kanske om i antalet sålda enheter ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med att Huawei för några år sedan plockade inspiration från Apple och Samsung mobiler samt gjorde allt för att komma före Apple med deras version av 3D touch. Men idag är de stora Huawei har ca 11 % av mobilmarknaden och Apple 16 %. Snart är de kanske om i antalet sålda enheter ?

Marknadsandel spelar ingen större roll om de inte går om i premium-segmentet.
Apple bryr sig nog mindre så länge de kränger sina ~50 miljoner iPhones för ett genomsnitt av $650/st i kvartalet.

Tillbaka till smartklockor så ser jag ingen framtid där heller.
Jag behöver inte min mer än till att använda appen gymaholic och kolla tiden, kommer inte byta förrän skiten pajar ?

Dock borde de satsa på diabetiker, det finns ju några stycken i världen och de slipper nog gärna den där vita plastbrickan på armen (vad de nu kallas).

  • Medlem
  • 2017-04-14 08:49

Anledningen till att ingen köper är väl för att det inte finns några vettiga alternativ. #RIPPebble

Ursprungligen av Mackan1984:

Marknadsandel spelar ingen större roll om de inte går om i premium-segmentet.
Apple bryr sig nog mindre så länge de kränger sina ~50 miljoner iPhones för ett genomsnitt av $650/st i kvartalet.

Tillbaka till smartklockor så ser jag ingen framtid där heller.
Jag behöver inte min mer än till att använda appen gymaholic och kolla tiden, kommer inte byta förrän skiten pajar ?

Dock borde de satsa på diabetiker, det finns ju några stycken i världen och de slipper nog gärna den där vita plastbrickan på armen (vad de nu kallas).

Långt ifrån alla diabetiker har en sån blodsockermätare, och ska man designa in det i en klocka så når du en ännu smalare marknad.

Ursprungligen av kabex:

Anledningen till att ingen köper är väl för att det inte finns några vettiga alternativ. #RIPPebble

Långt ifrån alla diabetiker har en sån blodsockermätare, och ska man designa in det i en klocka så når du en ännu smalare marknad.

Anledningen är väl snarare att det är en onödig pryl när vi har smartmobilen som är i fickan.
Notiser är inte mer akut än att vi hinner få upp mobilen.

Ok visste inte det om diabetiker.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-15 13:09

Hinner få upp den, det är nog så att det är enklare i väldigt många fall att vida på handleden. T ex när man jobbar, kör bil etc.

Ursprungligen av kenjon:

Hinner få upp den, det är nog så att det är enklare i väldigt många fall att vida på handleden. T ex när man jobbar, kör bil etc.

Jag tycker det är svårare att läsa av handleden på den lilla skärmen när handen är på ratten än mobilen som sitter på magnethållare i bilen ?

Alla är vi olika och alla har rätt utan att de andra har fel

Vi värderar olika aspekter olika mycket

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-04-16 10:02

Jag tycker klockan är kalasbra just för att jag slipper pilla med telefonen. Det surrar till tyst på handleden, jag sneglar på klockan och konstaterar att det kan vänta, och går vidare i livet. Jag sätter timer för morgonägget, loggar promenader, kollar nästa kalenderpost, får upp påminnelser. Dessutom är ju klockan exakt. Och batteriet räcker hela dagen så det kvittar, jag laddar ju allt möjligt varje natt ändå. Däremot tycker jag reaktionen på priset är märklig. Va!? 4500! Kommentar fälld av folk som tycker en Breitling for 35 tusen som inte kan ett skit är helt ok pengar "för känslan", vad det nu betyder. Känslan av att inte ha 30500 i aktier kanske.

1
Bevaka tråden