Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi sänder live under WWDC

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kolla på Apples keynote tillsammans med 99mac, och chatta med redaktionen om allt nytt som visas upp. Vår livesändning kör igång klockan 18:00, en timme innan Apples presentation.

Läs hela artikeln här

Underbart! Kommer det ni sänder handla om Apple? Jag bara undrar.

*Flyr min väg* :=)

  • Medlem
  • 2017-05-31 15:05

Kommer definitivt att vara med under livesändningen kul att Ida är med! Hela gänget samlat!

Ursprungligen av _empty:

Underbart! Kommer det ni sänder handla om Apple? Jag bara undrar.

*Flyr min väg* :=)

Till 99 procent!

Trevligt! Jag kommer kika <3

  • Medlem
  • 2017-05-31 19:16

Trevligt! Bra intiativ.

Ursprungligen av _empty:

Underbart! Kommer det ni sänder handla om Apple? Jag bara undrar.

*Flyr min väg* :=)

Under min föräldraledighet har jag konverterat till Android. Tänkte prata om min nya övertygelse och lite trädgårdstips så här inför sommaren ?

Ursprungligen av WiFi:

Kommer definitivt att vara med under livesändningen kul att Ida är med! Hela gänget samlat!

Ja! Som jag saknat jobbet!

Ursprungligen av Ida Blix:

Under min föräldraledighet har jag konverterat till Android. Tänkte prata om min nya övertygelse och lite trädgårdstips så här inför sommaren ?

Bra bra! Kan behöva lite tips på hur man får bort ogräs. Kör ättiksprit nu. Håller ett tag. Diesel ska vara bra, men tror man dödar lite väl mycket. Säkert skit för naturen också. Är ju inne att tänka på den idag!

Men Android? Du är ju en Appletjej!

Ursprungligen av Ida Blix:

Under min föräldraledighet har jag konverterat till Android. Tänkte prata om min nya övertygelse och lite trädgårdstips så här inför sommaren ?

Ajaj. Jag trodde du skulle återkomma och rädda 99mac från vad som händer.

Ursprungligen av SweSG:

Bra bra! Kan behöva lite tips på hur man får bort ogräs. Kör ättiksprit nu. Håller ett tag. Diesel ska vara bra, men tror man dödar lite väl mycket. Säkert skit för naturen också. Är ju inne att tänka på den idag!

Du avslöjar mig direkt! Allt grönt hemma hos mig vill inte leva efter ett tag så ta inga tips från mig. Kan man inte gå runt och elda upp ogräs med en gasolbrännare? Verkar ju lite kul...

Ursprungligen av SweSG:

Men Android? Du är ju en Appletjej!

Hehe ja, det är jag ju!

Ursprungligen av SweSG:

Men Android? Du är ju en Appletjej!

Ursprungligen av _empty:

Ajaj. Jag trodde du skulle återkomma och rädda 99mac från vad som händer.

Tror inte ni behöver vara oroliga. Ida är bokstavligen Apple-tatuerad, så hon är nog den sista människan som skulle byta mobilplattform

Ursprungligen av jakobnilsson:

Tror inte ni behöver vara oroliga. Ida är bokstavligen Apple-tatuerad, så hon är nog den sista människan som skulle byta mobilplattform

Haha ja! De kommer alltid ha en Iphone-köpare ?

Ursprungligen av Ida Blix:

Haha ja! De kommer alltid ha en Iphone-köpare ?

Nej då du kan i värsta fall fylla i "tuggan" som är tagen så du får ett helt äpple och bli frukthandlare.

Välkommen tillbaka!

Ursprungligen av SweSG:

Men Android? Du är ju en Appletjej!

Ida går över till Android och Andreas går över till IOS och Apple, världen är upp och ned, precis vad som helst kan hända!

Att jobba på 99mac och ha en android telefon är lite som att komma till jobbet på Tesla i en Ford Mustang.

Så mitt förslag är att vi startar en insamling så alla på redaktionen har råd med en iPhone och kan få känna kraften på den ljusa sidan.

Har ni Swish?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Att jobba på 99mac och ha en android telefon är lite som att komma till jobbet på Tesla i en Ford Mustang.

Så mitt förslag är att vi startar en insamling så alla på redaktionen har råd med en iPhone och kan få känna kraften på den ljusa sidan.

Har ni Swish?

Visar ju bara på bra smak! Iaf om det är en äldre Ford!

  • Medlem
  • 2017-06-02 05:25
Ursprungligen av Ancientdragon:

Att jobba på 99mac och ha en android telefon är lite som att komma till jobbet på Tesla i en Ford Mustang.

Så mitt förslag är att vi startar en insamling så alla på redaktionen har råd med en iPhone och kan få känna kraften på den ljusa sidan.

Har ni Swish?

Håller med men undrar vad som är roligast att köra en Tesla eller en Ford Mustang Shelby ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med men undrar vad som är roligast att köra en Tesla eller en Ford Mustang Shelby ?

Tesla Model S såklart. Då slipper du se mustangen den kommer vara mil bakom dig. Å det bästa av allt är att du är kvar på vägen i kurvorna.

Lite som med iPhone vs Android det med.

https://youtu.be/5Rj4Av2ddsY

Välkommen tillbaka Ida!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-02 10:30
Ursprungligen av Ancientdragon:

Tesla Model S såklart. Då slipper du se mustangen den kommer vara mil bakom dig. Å det bästa av allt är att du är kvar på vägen i kurvorna.

Lite som med iPhone vs Android det med.

https://youtu.be/5Rj4Av2ddsY

Löser sig efter några mil när teslan åker och letar efter en laddstolpe att parkera vid några timmar

Ursprungligen av Json_81:

Löser sig efter några mil när teslan åker och letar efter en laddstolpe att parkera vid några timmar

Tja Teslan kommer 40-50mil på en laddning.... hur långt kommer en Shelby 500GT? 20mil?

Problemet blir väl som tävlingen är över 50mil då går det definitivt snabbare att tanka än att ladda. Än så länge ?

Lite som med iPhone och Android. En iPhone är dyrare att äga och låst på alla möjliga sätt men håller länge. En Androidtelefon är öppen som Windows och billig som ragget kvart i två på krogen

Ursprungligen av Ancientdragon:

Tja Teslan kommer 40-50mil på en laddning.... hur långt kommer en Shelby 500GT? 20mil?

Teslan kommer inte 40-50 mil i ett race kanske om du kör energismart.

Citat:

Lite som med iPhone och Android. En iPhone är dyrare att äga och låst på alla möjliga sätt men håller länge. En Androidtelefon är öppen som Windows och billig som ragget kvart i två på krogen

Det kanske stämmer om du jämför en Iphone och en Android telefon för 2000kr men jämför du en android i premiumklassen så är det inga problem att ha den i 3-4 år eller mer (om man inte är för kräsen men det gäller ju även Iphone) vet ex flera som fortfarande kör Galaxy S4 och s4 plus.
Samma gäller om du köper en Windows burk betalar du mycket så får du kvalitet (oftast i alla fall), men många verkar jämföra Macbook pro med en Hp Pavilion för 7990kr när de säger att Windows datorer aldrig håller.

Tråd rensad, åter till ämnet, tack.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-06-03 07:46

Kul med live-sändning!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-03 09:12
Ursprungligen av Ancientdragon:

Tja Teslan kommer 40-50mil på en laddning.... hur långt kommer en Shelby 500GT? 20mil?

Problemet blir väl som tävlingen är över 50mil då går det definitivt snabbare att tanka än att ladda. Än så länge ?

Lite som med iPhone och Android. En iPhone är dyrare att äga och låst på alla möjliga sätt men håller länge. En Androidtelefon är öppen som Windows och billig som ragget kvart i två på krogen

Skulle tro att en Shelby kommer betydligt längre.

Ser inte alls hur det hänger ihop med din liknelse.
Min Tiguan kommer 90-100 mil vid långkörning på en tank, tar ett par minuter att tanka igen.
Elbilar är på god väg, men har långt kvar innan de blir ett realistiskt alternativ.

  • Avstängd
  • 2017-06-03 10:13
Ursprungligen av Json_81:

Skulle tro att en Shelby kommer betydligt längre.

Ser inte alls hur det hänger ihop med din liknelse.
Min Tiguan kommer 90-100 mil vid långkörning på en tank, tar ett par minuter att tanka igen.
Elbilar är på god väg, men har långt kvar innan de blir ett realistiskt alternativ.

Elbilar är redan ett realistiskt alternativ. Beroende på hur bråttom man har att vänta på laddningen.
Jag med barn har absolut inget emot längre bensträckare dom gånger jag åker långt.
Problemet är att infrastrukturen av laddare är än inte nog utbyggd för framtidens behov.

Ursprungligen av Json_81:

Skulle tro att en Shelby kommer betydligt längre.

Ser inte alls hur det hänger ihop med din liknelse.
Min Tiguan kommer 90-100 mil vid långkörning på en tank, tar ett par minuter att tanka igen.
Elbilar är på god väg, men har långt kvar innan de blir ett realistiskt alternativ.

I TopGear drog den 3l/mil och har en tank på 48l (16 gallon) så mellan 16-20 mil om du använder gasen. 1,4l milen vid blandad körning annars

Teslan tar en timme att ladda och grannen kör 40-50mil per laddning

Tror att Tesla och Apple kommer göra något gemensamt snart

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-03 16:18
Ursprungligen av Rlafh:

Elbilar är redan ett realistiskt alternativ. Beroende på hur bråttom man har att vänta på laddningen.
Jag med barn har absolut inget emot längre bensträckare dom gånger jag åker långt.
Problemet är att infrastrukturen av laddare är än inte nog utbyggd för framtidens behov.

Precis, det är på gång, men fortfarande inte ett rimligt alternativ för de flesta av oss.

Ursprungligen av Ancientdragon:

I TopGear drog den 3l/mil och har en tank på 48l (16 gallon) så mellan 16-20 mil om du använder gasen. 1,4l milen vid blandad körning annars

Teslan tar en timme att ladda och grannen kör 40-50mil per laddning

Tror att Tesla och Apple kommer göra något gemensamt snart

Hur långt tror du teslan kommer om den kör på samma sätt som får Shelbyn att dra 3L/mil?
Och ingen bensin/diesel drar mer än ens 1l/mil vid normal körning.

  • Avstängd
  • 2017-06-03 16:25
Ursprungligen av Json_81:

Precis, det är på gång, men fortfarande inte ett rimligt alternativ för de flesta av oss.

För majoriteten är det redan ett rimligt alternativ för hur många är det som egentligen kör 20-30mil/dagen?
Dom som pendlar upp till 10-15mil per dag är elbil redan nu ett gångbart alternativ.
Fel tråd att diskutera detta egentligen. Kanske starta en ny tråd för detta

Bevaka tråden