Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi sänder live under WWDC

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-05 21:14

Många sneak peaks idag....

AppleTV... inget sagt om VAD eller NÄR mer än i höst.

iMac Pro... även i höst. En brygga mellan iMac och en kommande MacPro.

HomePod... Kommer i höst.

Ovanligt för Apple att göra detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-05 21:16

Också otroligt märkligt Apple satsar på saker som HomePod men att man precis lagt med sin WiFi-linje produkter. Dessa borde gå lite hand i hand om man verkligen vill ta över hemmet.

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:18

HomePod? Njae...tveksamt.

Hur pratar man med Siri i Homepod medan man "rock the house"? Nä tack.

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:21
Ursprungligen av Anderlind:

Hur pratar man med Siri i Homepod medan man "rock the house"? Nä tack.

Han gav en förklaring hur det skulle fungera. Jag tolkar att man inte behöver skrika.

Ursprungligen av Rlafh:

Han gav en förklaring hur det skulle fungera. Jag tolkar att man inte behöver skrika.

Vill fortfarande inte prata med mina högtalare.
Eller man har ett party och alla skriker "Hej Siri", jättekul.

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:26
Ursprungligen av Anderlind:

Vill fortfarande inte prata med mina högtalare.
Eller man har ett party och alla skriker "Hej Siri", jättekul.

Säger jag "Hej Siri" reagerar inte min frus telefon. Så jag drar slutsatsen att denna beter sig på samma sätt.

  • Medlem
  • 2017-06-05 21:26

Ett utvecklar-event på nästan 2 1/2 timme med ovanligt mycket nyheter, även om två av dem var sneak peaks. Mitt Apple-intresse börjar vakna ur sin dvala.

Ursprungligen av Rlafh:

Säger jag "Hej Siri" reagerar inte min frus telefon. Så jag drar slutsatsen att denna beter sig på samma sätt.

Du har troligen en rätt annorlunda röst än din fru.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-05 21:28

Jag tror faktiskt på HomePod, om ljudet är bra. Det finns helt klart en marknad för riktigt bra Wifi-högtalare. Kan man dessutom koppla ihop dem ökar användbarheten för lite mer ljudintresserade. De smarta funktionerna, på sikt, gör det riktigt intressant.

BRA EVENT! Imponerad!

Ursprungligen av xms67:

Jag tror faktiskt på HomePod, om ljudet är bra. Det finns helt klart en marknad för riktigt bra Wifi-högtalare. Kan man dessutom koppla ihop dem ökar användbarheten för lite mer ljudintresserade. De smarta funktionerna, på sikt, gör det riktigt intressant.

Använder den öppna APIer som är öppna för tredjepart så köper jag, annars inte, Siri lär gå att avaktivera.

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:34
Ursprungligen av Anderlind:

Du har troligen en rätt annorlunda röst än din fru.

Så dina vänner har inte det eftersom du oroar dig över att dom ska kunna aktivera Siri? ?

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:36
Ursprungligen av xms67:

Jag tror faktiskt på HomePod, om ljudet är bra. Det finns helt klart en marknad för riktigt bra Wifi-högtalare. Kan man dessutom koppla ihop dem ökar användbarheten för lite mer ljudintresserade. De smarta funktionerna, på sikt, gör det riktigt intressant.

Priset verkar inte bli för häftigt heller.
Är ute efter en högtalare för uteplatsen så kanske.

Ursprungligen av Rlafh:

Så dina vänner har inte det eftersom du oroar dig över att dom ska kunna aktivera Siri? ?

Mina manliga vänner har nog rätt annorlunda röst mot din fru jo.

OnT: Ser fram emot iOS11 och eventuellt Homepod.

Ursprungligen av Rlafh:

Priset verkar inte bli för häftigt heller.
Är ute efter en högtalare för uteplatsen så kanske.

Hoppas den tål att vara utomhus då.

  • Medlem
  • 2017-06-05 21:42
Ursprungligen av xms67:

Jag tror faktiskt på HomePod, om ljudet är bra. Det finns helt klart en marknad för riktigt bra Wifi-högtalare. Kan man dessutom koppla ihop dem ökar användbarheten för lite mer ljudintresserade. De smarta funktionerna, på sikt, gör det riktigt intressant.

Kan hända
Men för att slå Sonos behövs mycket och vill man ha riktigt bra hifi ljud köper man ju en Sonos brygga istället för play. Vad händer om HomePod inte har AUX, Spotify eller airplay klient. Hörde inget om det. Spännande ?

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:43
Ursprungligen av Anderlind:

Mina manliga vänner har nog rätt annorlunda röst mot din fru jo.

OnT: Ser fram emot iOS11 och eventuellt Homepod.

Hoppas den tål att vara utomhus då.

Har inglasad uteplats ?

Ursprungligen av PaO:

Kan hända
Men för att slå Sonos behövs mycket och vill man ha riktigt bra hifi ljud köper man ju en Sonos brygga istället för play. Vad händer om HomePod inte har AUX, Spotify eller airplay klient. Hörde inget om det. Spännande ?

Ja man får se när specarna släpps. Är det helt inlåst så blir det inget köp.

Ursprungligen av Rlafh:

Har inglasad uteplats ?

Vilken tur, det har jag med.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-06-05 21:44

Apple´s hemsida är uppdaterad nu.

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:45
Ursprungligen av Anderlind:

Ja man får se när specarna släpps. Är det helt inlåst så blir det inget köp.

Vilken tur, det har jag med.

Med största säkerhet har den inte Spotify stöd eller ljudingångar.

Ursprungligen av PaO:

Kan hända
Men för att slå Sonos behövs mycket och vill man ha riktigt bra hifi ljud köper man ju en Sonos brygga istället för play. Vad händer om HomePod inte har AUX, Spotify eller airplay klient. Hörde inget om det. Spännande ?

Den kommer troligtvis ha Spotify med AirPlay men sakna aux

Ursprungligen av Mackan1984:

Den kommer troligtvis ha Spotify med AirPlay men sakna aux

Förmodligen något sånt.
Vill åtminstone ha optisk, alternativt HDMI.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-05 21:57
Ursprungligen av PaO:

Kan hända
Men för att slå Sonos behövs mycket och vill man ha riktigt bra hifi ljud köper man ju en Sonos brygga istället för play. Vad händer om HomePod inte har AUX, Spotify eller airplay klient. Hörde inget om det. Spännande ?

JAg tänker att det finns två typer av kunder som vill ha bra ljud och är beredd at betala en del. Dels de som vill ha bra ljud, och dels de som vill ha det dom har hört ger bra ljud. De senare är inte så noga om ljudet är "bäst"(typ Sonos) bland de bra. Det ska bara vara bra och det ska framför allt, vara känt för att vara bra. Därmed finns en ganska stor marknad även för de högtalare som inte är bäst. Om Apple sedan "tynger" produkten med sitt varumärke, snygg design och framtidspotent(?) Siri - ja, då känns det som säljbart. Till och med en HiFi-nörd som jag kan tänka mig att hoppa på tåget. Inte som huvudhögtalare. Men en eller två i köket som går att flytta med ut på tomten eller på picknicken.

Fler nyheter:

Magic Keyboard med numerisk del.
https://www.apple.com/se/shop/product/MQ052S/...

Och nya färger på läder- och silikonskal till iPhone

Lite trist att de inte uppdaterade ipad pro 12,9.
Har velat länge, det är ju trotts allt ganska mycket pengar det handlar om och köper jag vill jag inte gärna att de släpper uppföljaren i höst. :/

Hade även varit en fin gest om de fixade 24p på Atv. Även om det inte är en jätte stor sak för mig.
Men det var ett riktigt bra WWDC, även om det inte var massor av funktioner som var världsomvälvande för mig.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-06-05 22:08
Ursprungligen av Wille_3:

Lite trist att de inte uppdaterade ipad pro 12,9.
Har velat länge, det är ju trotts allt ganska mycket pengar det handlar om och köper jag vill jag inte gärna att de släpper uppföljaren i höst. :/

Hade även varit en fin gest om de fixade 24p på Atv. Även om det inte är en jätte stor sak för mig.
Men det var ett riktigt bra WWDC, även om det inte var massor av funktioner som var världsomvälvande för mig.

Den är uppdaterad enligt Apple´s hemsida, dock ingen design ändring.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-06-05 22:10

Mera nyheter:

Apple Pencil fodral:
https://www.apple.com/se/shop/product/MPQL2ZM...

Ipad Pro Läderfodral med pennhållare
https://www.apple.com/se/shop/product/MQ0Q2ZM...

Ursprungligen av Wille_3:

Lite trist att de inte uppdaterade ipad pro 12,9...

Den är uppdaterad.

Samma innehåll som i den nya 10,5-tummaren - dvs ny processor, bättre skärm, osv.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fler nyheter:

Magic Keyboard med numerisk del.
https://www.apple.com/se/shop/product/MQ052S/...

Och nya färger på läder- och silikonskal till iPhone

Äntligen!

Ursprungligen av pt96hni:

Den är uppdaterad enligt Apple´s hemsida, dock ingen design ändring.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den är uppdaterad.

Samma innehåll som i den nya 10,5-tummaren - dvs ny processor, bättre skärm, osv.

Ja jäklar, ni har ju rätt. Tjohoo!
Kanske läge att slå till nu trotts allt.

Bevaka tråden