Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar högtalaren Homepod

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har en del Sonosprylar nu, skulle kunna tänka mig att byta om det blir enklare att hantera. Rätt roligt att bara be den byta låt, eller spela mer av samma artist/band. Men vill lyssna på den först. ?

Fungerar flera ihop?

Ursprungligen av Chaosstar:

Fungerar flera ihop?

Det ska fungera.
Här finns mer info: https://www.apple.com/homepod/

  • Medlem
  • 2017-06-06 15:03
Ursprungligen av panther:

Ja verkligen

https://www.whathifi.com/apple/homepod/review

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Så om man har en Airport express och en schysst anläggning redan så få en massa irriterande begränsningar på köpet om man byter?

Lugna dig med att byta tills testerna kommer, tror Spotify kommer fungera med AirPlay men att du får fler fördelar med Apple Music.
Som det där med att fråga vilken trummis som spelar nu osv.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-06-06 16:23
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Så om man har en Airport express och en schysst anläggning redan så få en massa irriterande begränsningar på köpet om man byter?

Exakt! Men det beror på personlig definition. Om ljudet är bra kan det ändå vara värt att skaffa en eller två, även om man redan har en anläggning värd det tiodubbla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 17:01
Ursprungligen av Tjosansa:

Denna har jag längtat efter länge. Synd bara att den bara finns i den storleken.. kan ha denna stora i vardagsrummet. Men i hallen vill jag ha små enheter. Jag är mest ute efter Siri funktionen.
Glad att jag inte investerat något alls i Sonos. HomePod verkar vara en direkt konkurrent till dom. Och mycket bättre.

Förklara gärna för mig, om man inte sitter i ett större hus med flertalet rum som saknar högtalare och uppspelningsutrustning, vad har man då för glädje av denna?

  • Medlem
  • 2017-06-06 17:34
Ursprungligen av zinned:

Förklara gärna för mig, om man inte sitter i ett större hus med flertalet rum som saknar högtalare och uppspelningsutrustning, vad har man då för glädje av denna?

Du sätter en sådan i varje rum du vill ha musik i precis som Sonos och i de större rummen 2 stycken. Alla spelar tillsammans eller var för sig. Enligt whathifi matchar den Sonos ljuskvalitet om inte bättre. Frågeställningar är hur många i ett stort rum och om man har CD eller vinyl samling. Sonos har ju connect som man kopplar till traditionell reciever med hifi högtalare. 2 st HomePod matchar de tex högtalare för samma pris dvs 8000 kr eller är det ett komplement

  • Medlem
  • 2017-06-06 17:37
Ursprungligen av JohannesKBA:

Exakt! Men det beror på personlig definition. Om ljudet är bra kan det ändå vara värt att skaffa en eller två, även om man redan har en anläggning värd det tiodubbla.

Har idag Denon / Dali stereo i vardagsrummet som skall bytas så frågan är om 4 st Homepod kan matcha en traditionell anläggning med samma pris ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 17:40
Ursprungligen av PaO:

Du sätter en sådan i varje rum du vill ha musik i precis som Sonos och i de större rummen 2 stycken. Alla spelar tillsammans eller var för sig. Enligt whathifi matchar den Sonos ljuskvalitet om inte bättre. Frågeställningar är hur många i ett stort rum och om man har CD eller vinyl samling. Sonos har ju connect som man kopplar till traditionell reciever med hifi högtalare. 2 st HomePod matchar de tex högtalare för samma pris dvs 8000 kr eller är det ett komplement

Ok. Med ett troligt pris på ca 4500 kr och en trea+kök skulle innebära 18000 kr för ett gäng enkla stereohögtalare.

Tala om meningslöst, dyrt och bortkastade pengar utan att få mycket tillbaka.

  • Medlem
  • 2017-06-06 17:52
Ursprungligen av zinned:

Ok. Med ett troligt pris på ca 4500 kr och en trea+kök skulle innebära 18000 kr för ett gäng enkla stereohögtalare.

Tala om meningslöst, dyrt och bortkastade pengar utan att få mycket tillbaka.

Nja en av dessa är inte stereo skulle jag tro tex du får endast stereo med Sonos om du parkopplar två play. Annars är det Sonos Connect till reciever och högtalarna. Ja allt är vad man tycker är rimligt själv kör jag multiroom med ChromeCast Audio och mina befintliga anläggningar och en bättre bluetooth högtalare med AUX i köket

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 17:56
Ursprungligen av PaO:

Nja en av dessa är inte stereo skulle jag tro tex du får endast stereo med Sonos om du parkopplar två play. Annars är det Sonos Connect till reciever och högtalarna. Ja allt är vad man tycker är rimligt själv kör jag multiroom med ChromeCast Audio och mina befintliga anläggningar och en bättre bluetooth högtalare med AUX i köket

Ehm, va? Får man inte ens stereo? Vad är det för att ha då, vem köper en sådan meningslös produkt?

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:05
Ursprungligen av zinned:

Ehm, va? Får man inte ens stereo? Vad är det för att ha då, vem köper en sådan meningslös produkt?

Varför skulle det inte bli stereo? Innan du dömmer ut den läs dom första artiklarna/intrycken.
Tydligen så presterar den ett överraskande bra ljud.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 18:08
Ursprungligen av Rlafh:

Varför skulle det inte bli stereo? Innan du dömmer ut den läs dom första artiklarna/intrycken.
Tydligen så presterar den ett överraskande bra ljud.

Läs först inlägg #39 och sedan inlägg #43.

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:13
Ursprungligen av zinned:

Läs först inlägg #39 och sedan inlägg #43.

Vad han säger om stereo bryr jag mig inte om för han vet inte vad han pratar om.

Återigen varför tror du inte att HomePod kan prestera stereo såsom Sonos tex?

Ursprungligen av PaO:

Har idag Denon / Dali stereo i vardagsrummet som skall bytas så frågan är om 4 st Homepod kan matcha en traditionell anläggning med samma pris ?

Det är svårt att jämföra. Båda alternativen innebär begränsningar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 18:18
Ursprungligen av Rlafh:

Återigen varför tror du inte att HomePod kan prestera stereo såsom Sonos tex?

Återigen, varför läser du inte mina inlägg? Jag förstår inte poängen med produkten. Möjligtvis om man bor i ett slott och/eller har onödigt mycket pengar men annars känns produkten meningslös. Precis som Sonos.

Ursprungligen av zinned:

Ok. Med ett troligt pris på ca 4500 kr och en trea+kök skulle innebära 18000 kr för ett gäng enkla stereohögtalare.

Tala om meningslöst, dyrt och bortkastade pengar utan att få mycket tillbaka.

Du skämtar? Du vet verkligen inte vad du pratar om.

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:22
Ursprungligen av zinned:

Återigen, varför läser du inte mina inlägg? Jag förstår inte poängen med produkten. Möjligtvis om man bor i ett slott och/eller har onödigt mycket pengar men annars känns produkten meningslös. Precis som Sonos.

Jag läser dina inlägg och reagerar över din överraskning att den inte skulle ha stereo.
Därav min fråga varför du tror det.

Här är ett förstärkare + modul-paket som levererar betydligt fler möjligheter än bara Airplay: https://www.hifiklubben.se/stereo/forstarkare...

Ursprungligen av zinned:

Jag förstår inte poängen med produkten.

Det gör jag. Om man inte är riktigt musik Pro, så känns den intressantare än vad en vanlig Stereo gör. Framtiden!

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:28
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Här är ett förstärkare + modul-paket som levererar betydligt fler möjligheter än bara Airplay: https://www.hifiklubben.se/stereo/forstarkare...

Plus högtalare...blir en dyr historia ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 18:29
Ursprungligen av panther:

Det gör jag. Om man inte är riktigt musik Pro, så känns den intressantare än vad en vanlig Stereo gör. Framtiden!

Huh? Music Pro?

Vanlig förstärkare tillsammans med högtalare har ju funnits och spelats på i evigheter. Varför skulle denna lösningen vara bättre?

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Du skämtar? Du vet verkligen inte vad du pratar om.

Duh...varför tror du jag ställde frågan initialt? Förklara för mig du också då, vad är poängen med dessa högtalare om man inte bor i ett slott med massvis av rum? Att det är dyrt för en högtalare som enligt uppgift inte klarar av stereo säger ju sig självt att det är, i min värld.

Ursprungligen av Rlafh:

Jag läser dina inlägg och reagerar över din överraskning att den inte skulle ha stereo.
Därav min fråga varför du tror det.

Men seriöst, kom igen. Jag har ju redan bett dig läsa inlägg #43, där ser du ju var det kommer ifrån. Jag har själv ingen aning, går endast på det jag precis blev informerad om.

Ursprungligen av Rlafh:

Plus högtalare...blir en dyr historia ?

Såklart. Men man får det man betalar för.

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:34
Ursprungligen av zinned:

Men seriöst, kom igen. Jag har ju redan bett dig läsa inlägg #43, där ser du ju var det kommer ifrån. Jag har själv ingen aning, går endast på det jag precis blev informerad om.

Och jag säger att han vet inte vad han snackar om ?
Naturligtvis så kan man få stereo ur den om än inte lika markant som med en vanlig stereoanläggning.

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:36
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Såklart. Men man får det man betalar för.

Då betalar jag hellre för två HomePod. En i vardagsrummet och en i köket.
Vid fest flyttar jag in den från köket till vardagsrummet.
Dagarna där man hade behovet att spela högt är sen länge borta.

Ursprungligen av zinned:

Huh? Music Pro?

Vanlig förstärkare tillsammans med högtalare har ju funnits och spelats på i evigheter. Varför skulle denna lösningen vara bättre?

Precis, i evigheter. Det har inte kommit så mycket nytt

Därför att det kan vara svårt att placera högtalare i hemmet för ultimat lyssning bla.
Tror starkt på HomePod dess intelligenta avläsning och utvecklingen av detta.

HomePod är ju framtidens iPod för hemmen!

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:42
Ursprungligen av panther:

Precis, i evigheter. Det har inte kommit så mycket nytt

Därför att det kan vara svårt att placera högtalare i hemmet för ultimat lyssning bla.
Tror starkt på HomePod dess intelligenta avläsning och utvecklingen av detta.

HomePod är ju framtidens iPod för hemmen!

Precis..enkelheten. Ställ den var man vill och det ska låta bra oberoende på rummets form och möblering.

Ursprungligen av Rlafh:

Naturligtvis så kan man få stereo ur den om än inte lika markant som med en vanlig stereoanläggning.

Jag tror tom. att stereo upplevelsen kan bli mer markant än vad vanlig stereo har i de flesta hem pga. svårigheten att alltid befinna sig i perfekt läge mellan högtalare.
HomePod sägs ju kunna läsa av var jag befinner mig i rummet.

Bevaka tråden