Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Unpacked – här är Galaxy Note 8

Tråden skapades och har fått 142 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Okej ☺️

Jag har haft Note 3 och Note Edge och ingen input lag överhuvudtaget. Istället för att öppna anteckningar på din iPhone så drar du ut pennan när telefon är låst och skriver direkt på skärmen. Sedan kan du fästa det på Always on ☺️

Batteritiden verkar vara bara lite sämre än S8 plus och den håller ju rätt bra

Jo, jag är medveten om det där med att man kan anteckna med skärmen släckt, men frågan är hur användbart det är i praktiken. Dels så lär det dra batteri att ha dom liggandes i viloläget, sedan vill man kanske inte att hela ens omgivning ska se mina anteckningar så fort man drar fram luren publikt. Använder helst en dedikerad app för anteckningar, vissa anteckningar skulle även vara bra att kunna lösenordsskydda. Har dock för mig att just den funktionen finns intregrerad, rätta mig gärna om jag är ute och cyklar här.

  • Medlem
  • 2017-09-02 00:54
Ursprungligen av MrQuattro:

Jo, jag är medveten om det där med att man kan anteckna med skärmen släckt, men frågan är hur användbart det är i praktiken. Dels så lär det dra batteri att ha dom liggandes i viloläget, sedan vill man kanske inte att hela ens omgivning ska se mina anteckningar så fort man drar fram luren publikt. Använder helst en dedikerad app för anteckningar, vissa anteckningar skulle även vara bra att kunna lösenordsskydda. Har dock för mig att just den funktionen finns intregrerad, rätta mig gärna om jag är ute och cyklar här.

Du som var orolig för batteriet

https://youtu.be/0BcpLU-3j3w

Ursprungligen av PaO:

Du som var orolig för batteriet

https://youtu.be/0BcpLU-3j3w

Verkar ju lovande! Nu har man kollat på hundratals hands on och unboxingvideos, kan inte vänta till den 15.

  • Medlem
  • 2017-09-04 16:35
Ursprungligen av MrQuattro:

Verkar ju lovande! Nu har man kollat på hundratals hands on och unboxingvideos, kan inte vänta till den 15.

Så är det tyvärr ?
Man kan ju hoppas någon dag tidigare kanske

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-04 16:50
Ursprungligen av PaO:

Så är det tyvärr ?
Man kan ju hoppas någon dag tidigare kanske

Vi har fått bekräftat att vi ska kunna hämta upp en Note 8, en DeX-docka och en Tab S3 (för S Pen-jämförelsen) någon gång innan den blir tillgänglig. Själva testet kommer sannolikt inte hinna bli klart till den 15:e, men förhoppningsvis ska vi kunna dela med oss av snabba intryck innan dess.

  • Medlem
  • 2017-09-04 17:02
Ursprungligen av ekloev:

Vi har fått bekräftat att vi ska kunna hämta upp en Note 8, en DeX-docka och en Tab S3 (för S Pen-jämförelsen) någon gång innan den blir tillgänglig. Själva testet kommer sannolikt inte hinna bli klart till den 15:e, men förhoppningsvis ska vi kunna dela med oss av snabba intryck innan dess.

Glädjande nyheter och detta gjorde saken ännu bättre ☺️

https://www.sammobile.com/2017/09/04/galaxy-n...

Ursprungligen av ekloev:

Vi har fått bekräftat att vi ska kunna hämta upp en Note 8, en DeX-docka och en Tab S3 (för S Pen-jämförelsen) någon gång innan den blir tillgänglig. Själva testet kommer sannolikt inte hinna bli klart till den 15:e, men förhoppningsvis ska vi kunna dela med oss av snabba intryck innan dess.

Enorm tumme upp för det!
Väntar med spänning på att få höra dina åsikter om detta!

  • Medlem
  • 2017-09-06 20:17
Ursprungligen av MrQuattro:

Enorm tumme upp för det!
Väntar med spänning på att få höra dina åsikter om detta!

Precis lekt runt lite med en Note 8
Wow vilken lur ☺️
Nu blev väntan jobbigare i ett nafs ?

Ursprungligen av PaO:

Precis lekt runt lite med en Note 8
Wow vilken lur ☺️
Nu blev väntan jobbigare i ett nafs ?

Jag börjar bli otålig, nästan lite rädd att jag inte väntade på iPhone 8 istället. Men det där gör mig lugnare! Har redan beställt massa tillbehör och liknande, väntar vidare här

  • Medlem
  • 2017-09-07 17:20
Ursprungligen av MrQuattro:

Jag börjar bli otålig, nästan lite rädd att jag inte väntade på iPhone 8 istället. Men det där gör mig lugnare! Har redan beställt massa tillbehör och liknande, väntar vidare här

iPhone 8 kommer att vara häftig men är ju en helt annan typ av lur. Bgr.com som skriver ned Samsung så ofta de kan hade detta att säga om Note 8. Så nog är den bra alltid ?

http://bgr.com/2017/09/06/galaxy-note-8-vs-ga...

  • Medlem
  • 2017-09-07 19:08
Ursprungligen av MrQuattro:

Jag börjar bli otålig, nästan lite rädd att jag inte väntade på iPhone 8 istället. Men det där gör mig lugnare! Har redan beställt massa tillbehör och liknande, väntar vidare här

Förresten vilka tillbehör har du beställt ?

Ursprungligen av PaO:

Förresten vilka tillbehör har du beställt ?

Såg ditt tidigare inlägg om recensionen från bgr, de verkade vara riktiga Samsung Haters men kunde inte döma ut noten helt o hållet!

Jag var faktiskt förbi en butik idag och klämde på Note 8, WOW säger jag bara! Vilken fantastisk lur! Den är tyngre och känns mer kvalité än min iP7 Plus, dessutom är den smalare så lättare att hålla med en hand. Jämförde den sida vid sida med en S8 Plus, folk säger att det är samma lur i princip men det är långt ifrån samma. Noten är tyngre, kanterna är skarpare o helhetskänslan är mycket mer premium.

Jag har beställt ett Samsung Alcantara Cover, några trådlösa spigen fast chargers, en billaddare (också spigen) och ett Zagg InvisibleShield Glass.

Spigen Wireless: https://www.spigen.com/products/essential-f30...
Spigen billaddare: https://www.spigen.com/products/usb-type-c-ca...
Alcantara skalet: http://www.samsung.com/us/mobile/mobile-acces...

  • Medlem
  • 2017-09-07 21:37
Ursprungligen av MrQuattro:

Såg ditt tidigare inlägg om recensionen från bgr, de verkade vara riktiga Samsung Haters men kunde inte döma ut noten helt o hållet!

Jag var faktiskt förbi en butik idag och klämde på Note 8, WOW säger jag bara! Vilken fantastisk lur! Den är tyngre och känns mer kvalité än min iP7 Plus, dessutom är den smalare så lättare att hålla med en hand. Jämförde den sida vid sida med en S8 Plus, folk säger att det är samma lur i princip men det är långt ifrån samma. Noten är tyngre, kanterna är skarpare o helhetskänslan är mycket mer premium.

Jag har beställt ett Samsung Alcantara Cover, några trådlösa spigen fast chargers, en billaddare (också spigen) och ett Zagg InvisibleShield Glass.

Spigen Wireless: https://www.spigen.com/products/essential-f30...
Spigen billaddare: https://www.spigen.com/products/usb-type-c-ca...
Alcantara skalet: http://www.samsung.com/us/mobile/mobile-acces...

Bgr.com är ständigt emot Samsung men precis som du skriver säger de att i grunden är Note 8 en bra lur.

Det diskuteras mycket kring formfaktor 18:9 men när jag testade Note 8 i butik så tycker jag den känns mycket bra och mindre rundade kanter och bra skrivyta. Häftiga tillbehör du skaffar.

Själv har jag följande på ingång ☺️

http://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-...

Ursprungligen av PaO:

Bgr.com är ständigt emot Samsung men precis som du skriver säger de att i grunden är Note 8 en bra lur.

Det diskuteras mycket kring formfaktor 18:9 men när jag testade Note 8 i butik så tycker jag den känns mycket bra och mindre rundade kanter och bra skrivyta. Häftiga tillbehör du skaffar.

Själv har jag följande på ingång ☺️

http://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-...

Gäller att bunkra upp med tillbehör så man får dem lagom till man får luren

Den där trådlösa billaddaren blev jag lite avundsjuk på faktiskt, hur funkar det att handla från Amazon? Är det lika enkelt som eBay?

Jag kan inte ha Wallet Cases, enda gången jag fått en repa i skärmen på någon telefon, var på grund av Wallet Case, grus i fickan o sedan fastnade det en liten sten mellan skärmen och fodralet. Sen blir det jobbigare att hålla i telefonen med plånboken uppvikt enligt min åsikt, men smaken är som baken

Kan för övrigt varmt rekommendera Spigen när det kommer till tillbehör, de gör kvalitativa produkter till vettiga priser. (Om man köper dem på eBay, det är snordyrt att köpa i svenska butiker). Jag kommer nog beställa lite olika skal från dem då jag gillar att byta skal lite då och då. De har en hel uppsjö olika skal att välja på, se nedan:

https://www.spigen.com/collections/galaxy-not...

  • Medlem
  • 2017-09-08 16:06
Ursprungligen av MrQuattro:

Gäller att bunkra upp med tillbehör så man får dem lagom till man får luren

Den där trådlösa billaddaren blev jag lite avundsjuk på faktiskt, hur funkar det att handla från Amazon? Är det lika enkelt som eBay?

Jag kan inte ha Wallet Cases, enda gången jag fått en repa i skärmen på någon telefon, var på grund av Wallet Case, grus i fickan o sedan fastnade det en liten sten mellan skärmen och fodralet. Sen blir det jobbigare att hålla i telefonen med plånboken uppvikt enligt min åsikt, men smaken är som baken

Kan för övrigt varmt rekommendera Spigen när det kommer till tillbehör, de gör kvalitativa produkter till vettiga priser. (Om man köper dem på eBay, det är snordyrt att köpa i svenska butiker). Jag kommer nog beställa lite olika skal från dem då jag gillar att byta skal lite då och då. De har en hel uppsjö olika skal att välja på, se nedan:

https://www.spigen.com/collections/galaxy-not...

Spigen verkar gedigna har inte provat får kolla in ☺️

Hur funkar det att köpa från Ebay?

Amazon UK tycker jag funkar mycket bra
För ett år sedan köpte jag men massa tillbehör till min förbokade Note 7. Amazon och deras underleverantörer tog tillbaka allt då Samsung drog in telefonen. Kanske var det Samsung som tog smällen men allt gick att skicka tillbaka och få tillbaka pengarna.

Fick precis mail från Samsung och de har nu skickat mitt Clearview standing cover. Kanske är det nära med Note 8 med ?

Vet inte om den bilhållare är bra och har säkert inte snabbladdning men var billig och jag kör inte så mycket bil

Ursprungligen av PaO:

Spigen verkar gedigna har inte provat får kolla in ☺️

Hur funkar det att köpa från Ebay?

Amazon UK tycker jag funkar mycket bra
För ett år sedan köpte jag men massa tillbehör till min förbokade Note 7. Amazon och deras underleverantörer tog tillbaka allt då Samsung drog in telefonen. Kanske var det Samsung som tog smällen men allt gick att skicka tillbaka och få tillbaka pengarna.

Fick precis mail från Samsung och de har nu skickat mitt Clearview standing cover. Kanske är det nära med Note 8 med ?

Vet inte om den bilhållare är bra och har säkert inte snabbladdning men var billig och jag kör inte så mycket bil

Har aldrig haft problem med eBay, ibland kan det dock vara lite lång leveranstid på grejer som kommer från USA o frakten kan vara dyr, men oftast så kan man köra samleverans om man köper mycket grejer på en gång så man bara betalar frakt en gång.

Med eBay behöver man inte heller utländskt kreditkort, räcker med PayPal och mitt svenska kort från Handelsbanken, funkar hur bra som helst

Vad blev det för lur lur istället när din Note vart cancelled?

Jag fick ett mail från Samsung igår att mitt alcantara cover är på väg med Bring

Hoppas nu att Telenor levererar så jag får min lur på fredag!

Bilhållare är lite knepigt, gillar inte såna där med sugproppar, brukar ramla ner efter ett tag om solen ligger på, funderar faktiskt på någon fastmonterad variant!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-09 15:28

Det finns väl bara en bilhållare värd namnet: Brodit

  • Medlem
  • 2017-09-09 16:10
Ursprungligen av kenjon:

Det finns väl bara en bilhållare värd namnet: Brodit

Snygga men skummade snabbt och hittade ingen med trådlös laddning

  • Medlem
  • 2017-09-09 18:23
Ursprungligen av MrQuattro:

Har aldrig haft problem med eBay, ibland kan det dock vara lite lång leveranstid på grejer som kommer från USA o frakten kan vara dyr, men oftast så kan man köra samleverans om man köper mycket grejer på en gång så man bara betalar frakt en gång.

Med eBay behöver man inte heller utländskt kreditkort, räcker med PayPal och mitt svenska kort från Handelsbanken, funkar hur bra som helst

Vad blev det för lur lur istället när din Note vart cancelled?

Jag fick ett mail från Samsung igår att mitt alcantara cover är på väg med Bring

Hoppas nu att Telenor levererar så jag får min lur på fredag!

Bilhållare är lite knepigt, gillar inte såna där med sugproppar, brukar ramla ner efter ett tag om solen ligger på, funderar faktiskt på någon fastmonterad variant!

Håller med att Bilhållare är svårt och får den nya på måndag får se hur den är ?

Får kolla Ebay någon gång

Jag gick från iPhone 4S till Note 3 (Erica Griffin recensioner av Note 3 avgjorde) och sedan till Note Edge. Skulle byta till Note 7 men fortsatte med min Note Edge men tappade den i julas och strax före sommaren total dog den. Köpte en Honor 8 lite som mellan telefon och nu känns väntan olidlig inför leverans av Note 8 ☺️

Saknar s-pen otroligt

Hur ser din mobil historia ut om man får fråga?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-09 23:17
Ursprungligen av PaO:

Snygga men skummade snabbt och hittade ingen med trådlös laddning

Varför ska du ha trådlös? Du måste ändå dra fram ström till hållaren, och telefonen bör ju sitta fast lite på något sätt, inte ligga löst. Så att den då klickar i en kontakt samtidigt ser inte jag som ett problem. Hur tänker du?

  • Medlem
  • 2017-09-10 07:13
Ursprungligen av kenjon:

Varför ska du ha trådlös? Du måste ändå dra fram ström till hållaren, och telefonen bör ju sitta fast lite på något sätt, inte ligga löst. Så att den då klickar i en kontakt samtidigt ser inte jag som ett problem. Hur tänker du?

Läser man reviews på den jag köpte så är de positiva och idag är jag trött på att kicka i telefonen i strömsladden. Bra lägga den i hållaren och klämma åt. Laddar genom skalet med enligt uppgift.

Ursprungligen av PaO:

Håller med att Bilhållare är svårt och får den nya på måndag får se hur den är ?

Får kolla Ebay någon gång

Jag gick från iPhone 4S till Note 3 (Erica Griffin recensioner av Note 3 avgjorde) och sedan till Note Edge. Skulle byta till Note 7 men fortsatte med min Note Edge men tappade den i julas och strax före sommaren total dog den. Köpte en Honor 8 lite som mellan telefon och nu känns väntan olidlig inför leverans av Note 8 ☺️

Saknar s-pen otroligt

Hur ser din mobil historia ut om man får fråga?

Kommer knappt ihåg, hade ett antal budgetandroider innan jag skaffade en Galaxy S3 när den kom ut, sedan blev det en iPhone 4s, Nexus 4, LG G3, iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6s Plus, o nu iPhone 7 Plus. Så senaste gången jag var utanför äppelfängelset var min LG G3 faktiskt. Hade även en Nexus 7 platta ett tag innan jag köpte min iPad Air 2.

Har alltid varit intresserad av teknik o bytt telefoner cirka 1 gång per år. Men nu var det riktigt länge sedan jag gjorde det (på detta forum) förbjudna bytet från iOS till Android. Det är med en skräckblandad förtjusning jag nu sitter o funderar på fördelar/nackdelar att återgå till Android. Vissa saker kommer jag sakna, det största problemet är iMessage för mig. Nästan alla nära o kära kör iPhones, så ingen är direkt sugen på att gå över till WhatsApp/FB messenger. Men kommer bli galet skönt med utbytbart minneskort. 128gb i iPhone räcker inte långt för mig. Lite 4K filmning på semestern o lite spotifylistor o sånt så är minnet snabbt slut. Sjukt smidigt att bara kunna byta minneskort för att få lite mer plats.

Sedan är jag otroligt glad över att slippa iTunes (den som skapade iTunes måste haft en riktigt dålig bakfylla när hen skrev programmet). En annan sak jag saknat är möjligheten att tanka hem .apk filer o köra. Är det nån app man vill ha som inte finns i App Store så finns den troligen som .apk, det är omöjligt med iOS om man inte vill jailbreaka o bricka garantin.

Däremot är jag lite ledsen att behöva gå ifrån min Apple Watch, Samsungs variant känns lite föråldrad. Får helt enkelt återgå till att köra med min gamla dumklocka ett tag, men jag slipper åtminstone fundera på att ladda den

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-10 22:30
Ursprungligen av PaO:

Läser man reviews på den jag köpte så är de positiva och idag är jag trött på att kicka i telefonen i strömsladden. Bra lägga den i hållaren och klämma åt. Laddar genom skalet med enligt uppgift.

OK, du har en hållare från ClasOhlson typ. Jag har Brodit och då sitter laddsladden fast monterad direkt i hållaren.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-09-11 09:00
Ursprungligen av kenjon:

OK, du har en hållare från ClasOhlson typ. Jag har Brodit och då sitter laddsladden fast monterad direkt i hållaren.

Jag hade också en Brodit en gång i tiden... fantastiskt nöjd med den!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-14 15:10

Nu har Note 8:an anlänt till redaktionen, tillsammans med en styck DeX-docka. Telefonen ska testas ordentligt tillsammans med dockan, men första intrycket är för min del att fingeravtrycksläsaren inte är lika bökig att använda som jag förutspådde för en så avlång telefon.

  • Medlem
  • 2017-09-14 20:51
Ursprungligen av kenjon:

OK, du har en hållare från ClasOhlson typ. Jag har Brodit och då sitter laddsladden fast monterad direkt i hållaren.

Typ ja ☺️

Har nu monterat min choetech bilhållare för 27 pund och verkar vara helt okej för det priset. Mycket smidigare med trådlös laddning och skall bli kul att testa Note 8 i den

  • Medlem
  • 2017-09-14 20:57
Ursprungligen av ekloev:

Nu har Note 8:an anlänt till redaktionen, tillsammans med en styck DeX-docka. Telefonen ska testas ordentligt tillsammans med dockan, men första intrycket är för min del att fingeravtrycksläsaren inte är lika bökig att använda som jag förutspådde för en så avlång telefon.

Trevligt ju ☺️

Kul att se att Samsung sköter sig
Min är onroute och dyker väl upp för avhämtning på måndag och sedan Dex någon vecka senare skulle jag tro

Istället för fingeravtryckläsaren så testa noga alla s-pen features intressant vad du tycker om dem ?

Jag vill ha min igår och saknar s-pen otroligt mycket ?

  • Medlem
  • 2017-09-14 21:48
Ursprungligen av MrQuattro:

Enorm tumme upp för det!
Väntar med spänning på att få höra dina åsikter om detta!

Denna jämförelse var intresserant
Från swedroid

Ursprungligen av PaO:

Denna jämförelse var intresserant
Från swedroid

Det ser ju ut som att noten har bra mycket bättre screen to body ratio än vad iPhonen har. iPhone ser lite klumpig ut i förhållande till noten i den aspekten. O sen har ju noten (och alla andra Androidlurar?) headphonejack. Saknar det brutalt mycket på min iPhone 7 Plus! Även om fingeravtrycksläsaren sitter lite taskigt till, så finns den åtminstone där på note, det gör den inte på iPhone längre. Den enda killer feature iPhone X har jämfört med note är 60 FPS 4K, men jag får försöka överleva utan

  • Medlem
  • 2017-09-15 09:15
Ursprungligen av MrQuattro:

Det ser ju ut som att noten har bra mycket bättre screen to body ratio än vad iPhonen har. iPhone ser lite klumpig ut i förhållande till noten i den aspekten. O sen har ju noten (och alla andra Androidlurar?) headphonejack. Saknar det brutalt mycket på min iPhone 7 Plus! Även om fingeravtrycksläsaren sitter lite taskigt till, så finns den åtminstone där på note, det gör den inte på iPhone längre. Den enda killer feature iPhone X har jämfört med note är 60 FPS 4K, men jag får försöka överleva utan

Note 8 ca 1 procent mer
Men en Note 8 designad som en iPhone X vore kass med s-pen

Samsung har helt klart mycket för sig. 8 orna står sig bra mot det Apple släppt och ryktet säger S9 kanske redan i januari och då har den säkert inbyggd fingeravtryckläsaren i skärmen och dubbla kamera lika Note 8
DJ Koh har även sagt att Samsung vikbara enhet kommer nästa år.

Om ett antal år när jag byter min Note 8 är drömmen en vikbar Note ☺️

Bevaka tråden