Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenskt tangentbord macbook pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Befinner mig nu i USA och det är riktigt bra priser för tillfället i apple store, jag kan tyvärr endast finna macbook air med svenskt tangentbord, har använt engelskt förut och tycker ändå att det är ganska jobbigt att hålla på och byta. Finns det någon annat språk som jag bör använda istället på tangentbordet typ danska tyska eller spanska och sedan byta till svenska i inställningarna för att få alla tecken på rätt plats.
Eller ska välja en macbook air, är dock orolig för att skärmen är för dålig. Vad är det smartaste att göra här tänker ni?
Macbook pro 13 instegsmodellen kostar ungefär 10000 här med rabatter så det är en ordentlig prisskillnad!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-18 21:33

Danska borde väl funka utmärkt om det finns?
Vågar inte säga säkert hur det är på mac men vanliga tangentbord är ju ofta "nordic" med svensk/norsk/dansk varianterna på äåö.

  • Medlem
  • Boston
  • 2017-09-19 11:08
Ursprungligen av cupertino:

Hej!

Befinner mig nu i USA och det är riktigt bra priser för tillfället i apple store, jag kan tyvärr endast finna macbook air med svenskt tangentbord, har använt engelskt förut och tycker ändå att det är ganska jobbigt att hålla på och byta. Finns det någon annat språk som jag bör använda istället på tangentbordet typ danska tyska eller spanska och sedan byta till svenska i inställningarna för att få alla tecken på rätt plats.
Eller ska välja en macbook air, är dock orolig för att skärmen är för dålig. Vad är det smartaste att göra här tänker ni?
Macbook pro 13 instegsmodellen kostar ungefär 10000 här med rabatter så det är en ordentlig prisskillnad!

Spanska tangentbord brukar finnas tillgängliga hos Apple Store i USA och det är ett ISO-standard QWERTY som alltså har samma tangentuppsättning som svenska.

1
Bevaka tråden