Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Kivrennac:

Stendött här! Senaste uppdateringen igår, att ordern är på väg.

Vet inte hur det fungerar med Change heller, får man info när den är skickad eller kommer det bara ett sms när den finns att hämta i butik? ?

Första gången med change och har ingen aning. Chattade nyss med telenor via FB och de sa att man får avisering när det är redö att hämtas.

Ursprungligen av Suwdiah:

Första gången med change och har ingen aning. Chattade nyss med telenor via FB och de sa att man får avisering när det är redö att hämtas.

Ah okej. Då kanske man bara får lugna sig tills imorgon och hoppas på att det dyker upp ett sms då ?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-11-02 13:30
Ursprungligen av RickDss:

Chattade nyss med Tele2! Min order är ännu inte packad och är jätte nojig att den inte kommer komma fram tills imorgon men tjejen som jag skrev med svarade såhär när jag frågan hur jag kan se mitt kolli-id!

Det får du fram så fort din order ligger som skickad så du kna dessvärre inte ta fram det nu och jag kan tyvärr inte ge ut det då det är sekretess men jag kan kan se att din leverans är planerad imorgon och att den kommer senast 19.00 och du kommer även att få ett sms när den kommer hem till dig

Hennes ord väger mycket nu, hoppas hon har rätt.

Hej, beställt via Tele 2 en iPhone x rymdgrå 256 gb, och nu har min status uppdaterats,ska ha skickats idag.
Får vi se hur snabba postnord är.
Så kolla era odrar,min status hade inte ändrats förrän ca 30 min sedan och det gick fort ifrån skapad till skickad.

Fick en uppdatering utav Comviq nu. de som var bland dem första som beställde kommer skickas ut idag.

  • Medlem
  • 2017-11-02 13:32

Nu är min order äntligen skickad från Tele2! Vad som förbryllar mig är emellertid detta:

Citat:

Din order har skickats! Du kommer få en sms- eller postavi när paketet finns att hämta hos ditt ombud. Det tar ca 2 arbetsdagar.

Vad i helvete?!

Ursprungligen av ekkej:

Hej, beställt via Tele 2 en iPhone x rymdgrå 256 gb, och nu har min status uppdaterats,ska ha skickats idag.
Får vi se hur snabba postnord är.
Så kolla era odrar,min status hade inte ändrats förrän ca 30 min sedan och det gick fort ifrån skapad till skickad.

Vad härligt! När fick du din beställningsbekräftelse? Vilken tid alltså? Hoppas att min skickas idag med!

  • Medlem
  • 2017-11-02 13:40
Ursprungligen av shadoe:

DU borde väl, precis som vi, få ett SMS som ger dig option att skicka den till utlämningsställe eller leverera till dit du beställt den?
Det fick jag i varje fall.

Alla får inte välja, men många underleverantörer (som Jetpack exempelvis) brukar ge den möjligheten.

Ursprungligen av goofyys:

Fick en uppdatering utav Comviq nu. de som var bland dem första som beställde kommer skickas ut idag.

De sade förstås inte hur mycket "bland de första" man måste vara? Typ om alla som beställde första 10 minuterna får sina?

Beställt från Telia, inte till butik. Beräknad leverans imorgon. Inget har skickats ennu!

Ursprungligen av Malakias99:

De sade förstås inte hur mycket "bland de första" man måste vara? Typ om alla som beställde första 10 minuterna får sina?

Om det står beräknad leverans 7 dagar så ska man få den imorgon sa dom.

Ursprungligen av goofyys:

Om det står beräknad leverans 7 dagar så ska man få den imorgon sa dom.

Låter ju i så fall helt strålande! Får väl fortsätta uppdatera orderstatusen var 35:e sekund och hoppas på det bästa...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-11-02 13:47
Ursprungligen av Användarnamn1:

Vad härligt! När fick du din beställningsbekräftelse? Vilken tid alltså? Hoppas att min skickas idag med!

Den fick jag på mail den 28/10 kl 11.12.
Sedan har jag kollat beställningens ordernr via tele 2 som uppdaterats till skickad idag strax efter 13 tiden.

Ursprungligen av Malakias99:

Låter ju i så fall helt strålande! Får väl fortsätta uppdatera orderstatusen var 35:e sekund och hoppas på det bästa...

Dock så pratade jag med en annan i Comviqs kundservice idag som sa 7 arbetsdagar istället för 7 dagar. Men vi får väl se .

  • Medlem
  • 2017-11-02 13:48

Vet någon när/om man får kollinummer av Tele2? Var i kontakt med deras chatt, men de undvek att svara på frågan.

Ursprungligen av ekkej:

Den fick jag på mail den 28/10 kl 11.12.
Sedan har jag kollat beställningens ordernr via tele 2 som uppdaterats till skickad idag strax efter 13 tiden.

Men vad i helvete..! Du har beställt senare men den skickas innan min? Beställt en dag senare med. Jag beställde min på den 27:e. Aja, får se vad som händer idag...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-11-02 13:55
Ursprungligen av Rieux:

Vet någon när/om man får kollinummer av Tele2? Var i kontakt med deras chatt, men de undvek att svara på frågan.

Anledningen till att dem inte lämnar ut är garanterat utav säkerhetsskäl, även om det i slutändan är legitimation som behövs för att hämta ut varan.
Så skulle tro att det bara är att vänta tills man mottar sms eller på annat sätt får reda på att beställningen är redo att hämta upp.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2017-11-02 13:58

Min mobil från Comviq har precis nu gått vidare till skickat. Precis som för de som beställt från Tele2 så får man inge kollinummer utan man får glatt vänta på sms/postavi. Förhoppningsvis så plingar det till i mobilen imorgon och man kan springa till ICA.

Ursprungligen av Isolis:

Min mobil från Comviq har precis nu gått vidare till skickat. Precis som för de som beställt från Tele2 så får man inge kollinummer utan man får glatt vänta på sms/postavi. Förhoppningsvis så plingar det till i mobilen imorgon och man kan springa till ICA.

Skickar dom med Postnord? Om dom gör det så kan du regga din mail och ditt mobilnummer i deras app och se om det är något paket reggat på din mail eller ditt nr.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-11-02 14:00
Ursprungligen av Användarnamn1:

Men vad i helvete..! Du har beställt senare men den skickas innan min? Beställt en dag senare med. Jag beställde min på den 27:e. Aja, får se vad som händer idag...

Förtydligande,gjorde beställningen strax efter kl 9 den 27 e men ordern blev inte skapad förrän den 28 e.

  • Medlem
  • 2017-11-02 14:04

Är det någon med förväntad leveranstid 6 november från Apple som fått ett fungerande spårningsnummer, och som kan se var dem är? (Ja, jag vet att det borde funka för mig snart men jag är otålig ).

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-11-02 14:13
Ursprungligen av rabbalshede:

Skickar dom med Postnord? Om dom gör det så kan du regga din mail och ditt mobilnummer i deras app och se om det är något paket reggat på din mail eller ditt nr.

Gör det, fick precis meddelande i postnord appen att min beställning är påväg.

Iphone X Elgiganten

Ursprungligen av ipodfan:

Hur ska ni göra för att få tag på iPhone X på releasedagen? Jag har förberett Apple store-appen med leverans- och kontokortsuppgifter.

Vilket sätt tror ni är säkrast för att få tag på den på releasedagen?

Är det någon här som har beställt iphone X ifrån elgiganten!!!?? Behöver lite information asap

Ursprungligen av Isolis:

Min mobil från Comviq har precis nu gått vidare till skickat. Precis som för de som beställt från Tele2 så får man inge kollinummer utan man får glatt vänta på sms/postavi. Förhoppningsvis så plingar det till i mobilen imorgon och man kan springa till ICA.

När beställde du och vilken modell?

Ursprungligen av Suwdiah:

Telenor squad med change! Vart är ni?

Beställde 27:e kl. 9.04 med change. Helt tyst. Inget Sms. Inget ordernummer, inget mer än kvittens på att beställningen är gjord. (256 MB, Space Gray)

Senast redigerat 2017-11-02 14:30
  • Medlem
  • 2017-11-02 14:20
Ursprungligen av Culyn:

"Vi har för närvarande ingen information från leverantören." skriver Tre.se. Beställde strax efter nio på morgonen. Har en order på Telenor också, den har dykt upp i Posrnord-appen men bara som "registrerat", inget datum.
Verkar som få köpt med Tre.se ändå av inläggen här. Tycker de har vettiga priser och haft dem tidigare och varit nöjd.

Tycker också Tre är bra, abonnemanget där man får totalt 3600 kr för en inlämnad 6S känns prisvärt. Däremot är de ganska dåliga på att uppdatera med leveransinfo. Jag har kört Tre vid release sedan 3GS och alltid fått en på releasedagen, så hoppas de kommer fixa det den här gången med. Det står 3 nov för mig men det känns ganska preliminärt.

Ursprungligen av WiFi:

Är det någon med förväntad leveranstid 6 november från Apple som fått ett fungerande spårningsnummer, och som kan se var dem är? (Ja, jag vet att det borde funka för mig snart men jag är otålig ).

Jag har ett fungerande spårningsnummer och status skickad. Dock ej fått något sms från DHL :/

Thursday, November 02, 2017 at 12:46
Origin Service Area:
EINDHOVEN - Waalwijk - NETHERLANDS, THE
Destination Service Area:
STOCKHOLM - Stockholm - SWEDEN

  • Medlem
  • 2017-11-02 14:27
Ursprungligen av cruZZade:

Jag har ett fungerande spårningsnummer och status skickad. Dock ej fått något sms från DHL :/

Thursday, November 02, 2017 at 12:46
Origin Service Area:
EINDHOVEN - Waalwijk - NETHERLANDS, THE
Destination Service Area:
STOCKHOLM - Stockholm - SWEDEN

Med förväntad leveranstid den 6 november? Står det även 6 november på DHL när du spårar?

Ursprungligen av WiFi:

Med förväntad leveranstid den 6 november? Står det även 6 november på DHL när du spårar?

Yes förväntad 6 november. Det finns ännu ingen uppgift från DHL om förväntad leveransdag :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 14:29
Ursprungligen av cruZZade:

Yes förväntad 6 november. Det finns ännu ingen uppgift från DHL om förväntad leveransdag :/

Om du är i Stockholm så kan du nog förvänta den imorgon. Jag har förväntad imorgon och den "gick iväg" samtidigt som din.

Ursprungligen av shadoe:

Om du är i Stockholm så kan du nog förvänta den imorgon. Jag har förväntad imorgon och den "gick iväg" samtidigt som din.

Tack för uppgiften! Håller verkligen tummarna för det, vore ju betydligt roligare att leka med telefonen i helgen än på måndag

Bevaka tråden