Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med trådlös laddning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har den senaste tid fått problem med att ladda min iPhone X via trådlös laddning.
När jag lägger telefonen på laddaren tänds telefonen och visar att den laddar.
Men batteri mängden ökar inget.
Det är den senaste veckan detta problem har börjat.
Någon som har samma problem eller vet vad det kan vara för fel?

Vilka åtgärder har du provat för att lösa problemet?
Har du t.ex provat att starta om telefonen?

Är den uppdaterad till senaste iOS-versionen? (vilket för närvarande är 11.1.2)

Vilken laddare är det?
Har du något skal på telefonen?

Kanske du eller något råkar stöta till telefonen under natten så den kommer lite ur läge?
Vibrationer från notifieringar?

Har du alltid problemet eller bara vissa nätter?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilka åtgärder har du provat för att lösa problemet?
Har du t.ex provat att starta om telefonen?

Är den uppdaterad till senaste iOS-versionen? (vilket för närvarande är 11.1.2)

Vilken laddare är det?
Har du något skal på telefonen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Kanske du eller något råkar stöta till telefonen under natten så den kommer lite ur läge?
Vibrationer från notifieringar?

Har du alltid problemet eller bara vissa nätter?

Jag har den senaste versionen. Jag har startat om telefonen. Jag har testat att ladda när jag ser att telefonen ligger på laddaren hela tiden.
Jag har 2st trådlösa laddare det fungerar inte på någon. Inget skal på telefonen.

  • Medlem
  • 2017-11-24 19:09
Ursprungligen av Fegge1983:

Jag har den senaste versionen. Jag har startat om telefonen. Jag har testat att ladda när jag ser att telefonen ligger på laddaren hela tiden.
Jag har 2st trådlösa laddare det fungerar inte på någon. Inget skal på telefonen.

Låter som du provat allt
Kolla med Apple

Btw. Drabbades av samma sak i natt. I mitt fall så misstänker jag helt enkelt att telefonen ligger inte helt rätt på laddaren

  • Medlem
  • Haninge
  • 2017-11-26 09:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Btw. Drabbades av samma sak i natt. I mitt fall så misstänker jag helt enkelt att telefonen ligger inte helt rätt på laddaren

Hur stark är adaptern kopplad till laddaren? På min står det att det behövs minst 2a. Vanliga iPhone-laddaren är inte det.

Ursprungligen av dermike:

Hur stark är adaptern kopplad till laddaren? På min står det att det behövs minst 2a. Vanliga iPhone-laddaren är inte det.

Jag använder en ipadladdare. Ska dock räcka med 1A men det är något skumt med själva QI-laddaren. Fick problem i natt igen och märkte att lysdioden var släckt. Känns nästan som att QI-delen blir överlastad och lägger av

1
Bevaka tråden