Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone SE kan uppdateras redan i sommar

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En uppföljare till Iphone X är knappast att vänta förrän i september, men redan i sommar kan Iphone SE ersättas av en ny Iphone-modell visar registreringsbeteckningar som Apple har gjort.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-04-18 19:54

Hoppas på en iPhone SE med 5C-liknande design och trådlös laddning. Då switchar jag direkt!

Ursprungligen av JohannesKBA:

Hoppas på en iPhone SE med 5C-liknande design och trådlös laddning. Då switchar jag direkt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-19 19:35

Tycker fortfarande att 5C vit är den snyggaste.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-04-21 10:20
Ursprungligen av ne100:

Tycker fortfarande att 5C vit är den snyggaste.

Håller med. Kan vara det snyggaste Apple designat.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-04-21 14:33

en se i iphone x stuk det vore grejer.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2018-06-23 10:57

En uppdaterad iPhone SE skulle vara den perfekta jobbmobilen för mig då jag värdesätter det nätta formatet på en sådan lur. Lite snabbare processor, kamera med OIS och senaste versionen av touch-id och mobilen är fulländad ?

Frågan är hur många som köper små mobiler, när de väl står där i butiken? Läste i ett forum nånstans av en som jobbade inom området att folk generellt köper större mobiler numera. Sony gör ju även en relativt liten Xperia XZ2 compact. Men jag tror ändå de flesta väljer den större Xperia XZ2
Så det kanske inte är lönsamt med så små nischade mobiler längre?

Så på så sätt kan jag förstå att Apples nästa "lågbudgetmobil" troligen blir större enligt en del rykten. Det kanske inte blir nån uppföljare till iPhone SE alls.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2018-06-23 15:13
Ursprungligen av johnh3:

Frågan är hur många som köper små mobiler, när de väl står där i butiken? Läste i ett forum nånstans av en som jobbade inom området att folk generellt köper större mobiler numera. Sony gör ju även en relativt liten Xperia XZ2 compact. Men jag tror ändå de flesta väljer den större Xperia XZ2
Så det kanske inte är lönsamt med så små nischade mobiler längre?

Så på så sätt kan jag förstå att Apples nästa "lågbudgetmobil" troligen blir större enligt en del rykten. Det kanske inte blir nån uppföljare till iPhone SE alls.

Vore tråkigt om det inte släpps en ny SE. Vad skulle vi iphone användare köpa till våra barn? ?

Ursprungligen av swenzo:

Vore tråkigt om det inte släpps en ny SE. Vad skulle vi iphone användare köpa till våra barn? ?

En del rykten säger att lågbudgetmodellen blir i samma storlek som iPhone X. LCD display istället för amoled. Singelkamera istället för dubbel. Nedgraderad processor etc..Då har Apple dragit ner tillverkningskostnaderna och har en "billig" mobil att sälja. Men om det blir så får vi se.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2018-06-23 16:23
Ursprungligen av johnh3:

En del rykten säger att lågbudgetmodellen blir i samma storlek som iPhone X. LCD display istället för amoled. Singelkamera istället för dubbel. Nedgraderad processor etc..Då har Apple dragit ner tillverkningskostnaderna och har en "billig" mobil att sälja. Men om det blir så får vi se.

En sak är iallafall säker, det kommer att bli ett riktigt spännande september event! ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-23 17:42

Jag har en SE som jobbmobil, perfekt som det.
Men privat vill jag ha en plus

  • Medlem
  • 2018-06-23 19:53

Allt hänger på ytter mått nuförtiden och inte antal tum
Apple har prismässigt målat in sig i ett hörn med X och skall bli ytterst intressant hur upplägget är med höstens modeller ?

Vilken tum hamnar vi på med helskärm på en SE tro?

Ursprungligen av Chaosstar:

Vilken tum hamnar vi på med helskärm på en SE tro?

Om inte mina mattekunskaper är helt fel så blir det ca 5,4" (körde Pythagorassats) om hela fronten är skärm så en aning mindre än det eftersom det fortfarande är någon/några millimeter kant.

Min plan var att ersätta min 6+ med en SE2. Men så kom X emellan och det blev den..
Mina barn vill inte ha större mobiler, de envisas med sina iPhone SE fast jag erbjudit dom större

SE är den enda telefonen för mig. Varken Android eller större modeller av iPhone finns på kartan. Kommer ingen ny modell av SE i år får jag köpa förra årets för batteriet i min 5s är på upphällningen vilket då o då leder till att den plötsligt stänger ned sig

Ursprungligen av JohannesKBA:

Hoppas på en iPhone SE med 5C-liknande design och trådlös laddning. Då switchar jag direkt!

Håller absolut med en 5C-desigen vore riktigt trevligt samt fullskärm likt Iphone X.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-06-25 09:25
Ursprungligen av Laserturken:

Håller absolut med en 5C-desigen vore riktigt trevligt samt fullskärm likt Iphone X.

5C har dock ett problem, skärmen tenderar att kunna lossna från bakstycket. Samt att ifall man tänker på miljön som helhet tror jag aluminium är långt mer miljövänligt.

Men plast skulle hålla ner kostnaderna. Hmm ett bakstycke i "saltat" samt härdat trä

1
Bevaka tråden