Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone X-skärm mer repkänslig än 7+?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-17 17:08
Ursprungligen av theplague:

Hmm nej, vad för material/produkter skall jag använda då? Fiberduk och... ?

Jag skulle börja med en duk man får när man köper glasögon, alternativt rengöringsduk/papper för objektiv.
Jag har aldrig använt skärmskydd.

  • Medlem
  • 2018-05-17 23:01
Ursprungligen av theplague:

Apple verkar helt klart ha använt ett mjukare glas för att det inte ska spricka så lätt.
Så generellt är det högst troligen mer repor på iPhone X än de senaste generationerna innan.

Baserat på vad? Några personer som lyckats repa den lättare än sin förra modell? För mig är det tvärt om som sagt, och som PaO säger kolla Jerrys tester. De visar tydligt att den repas på samma nivå som i princip alla andra flaggskepp (och som tidigare generationer iPhones).

Ursprungligen av S_Z:

Baserat på vad? Några personer som lyckats repa den lättare än sin förra modell? För mig är det tvärt om som sagt, och som PaO säger kolla Jerrys tester. De visar tydligt att den repas på samma nivå som i princip alla andra flaggskepp (och som tidigare generationer iPhones).

Slumpen avgör om man lyckas repa sin moderna telefon eller inte, oavsett vad man har. Modernare glas står emot stötar bättre (spricker inte lika lätt) än äldre, men är mjukare och repas enklare.
Vad Jerry säger och visar är rätt irrelevant i jämförelse med vilket smågrus folk har i sina fickor och därmed råkar få en repa.

Är man orolig för repor, sätt på ett skärmskydd.

Ursprungligen av keptang:

Slumpen avgör om man lyckas repa sin moderna telefon eller inte, oavsett vad man har. Modernare glas står emot stötar bättre (spricker inte lika lätt) än äldre, men är mjukare och repas enklare.
Vad Jerry säger och visar är rätt irrelevant i jämförelse med vilket smågrus folk har i sina fickor och därmed råkar få en repa.

Är man orolig för repor, sätt på ett skärmskydd.

Exakt så.

Jag var inte orolig, då flertalet generationer bakåt inte varit lika lättrepade.

  • Medlem
  • 2018-05-18 05:19
Ursprungligen av keptang:

Slumpen avgör om man lyckas repa sin moderna telefon eller inte, oavsett vad man har. Modernare glas står emot stötar bättre (spricker inte lika lätt) än äldre, men är mjukare och repas enklare.
Vad Jerry säger och visar är rätt irrelevant i jämförelse med vilket smågrus folk har i sina fickor och därmed råkar få en repa.

Är man orolig för repor, sätt på ett skärmskydd.

Jag tycker Jerrys tester är bra och han säger precis det. Nycklar repar inte men små grus gör
Tex säger Apple att de har saphir glas på kameran på X men det glaset repas lika lätt / svårt som framsidan.
Dock är man orolig så håller jag med om att det finns många skydd ?

  • Medlem
  • 2018-05-18 07:51
Ursprungligen av keptang:

Slumpen avgör om man lyckas repa sin moderna telefon eller inte, oavsett vad man har. Modernare glas står emot stötar bättre (spricker inte lika lätt) än äldre, men är mjukare och repas enklare.
Vad Jerry säger och visar är rätt irrelevant i jämförelse med vilket smågrus folk har i sina fickor och därmed råkar få en repa.

Är man orolig för repor, sätt på ett skärmskydd.

Precis vad jag försökte säga, bara för att några lyckat repa sina X tidigare än de repade sina 7:or säger ingenting. Det handlar om slump.

Dock är inte Jerrys tester irrelevanta. De visar (utan slump) att den inte repas lättare än tidigare modeller.

  • Medlem
  • 2018-05-18 07:53
Ursprungligen av theplague:

Exakt så.

Jag var inte orolig, då flertalet generationer bakåt inte varit lika lättrepade.

Fast den repas inte lättare än 7:an. Jerrys kontrollerade tester visar detta. Det handlar om slump som sagt.

Bevaka tråden