Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods i svart redo att säljas

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples uppdaterade version av Airpods kommer att finnas i svart, och massproduceras redan för lansering inom kort enligt källor i Asien.

Läs hela artikeln här

Förstår inte varför dom inte kom i svart från början. Klart mindre synliga än vita. Vilket i mitt smak är till det bättre.

Ursprungligen av MacMarkus:

Förstår inte varför dom inte kom i svart från början. Klart mindre synliga än vita. Vilket i mitt smak är till det bättre.

De vill ju att de ska synas så att folk ser produkten användas. Extra viktigt när produkten är ny.
Och om den nya kommer i svart medan gamla bara finns i vitt lär det öka försäljningen folk gillar ju när det syns att de har senaste versionen.
Apples vanliga iPhone earpods har jag aldrig sett i annat än vitt.

Jag köper troligtvis ett par airpods när batteriet i mina nuvarande hörlurar dör för jag tycker earpods en jag har är bra och de har hållit bra i snart 5 år. För de fungerar väl bra med Android?

Senast redigerat 2019-02-18 06:45
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-02-18 07:56
Ursprungligen av Jonatatatan:

de fungerar väl bra med Android?

De ska fungera med Android ja. Se "Använda AirPods med en enhet som inte kommer från Apple" här: https://support.apple.com/sv-se/HT208718

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples uppdaterade version av Airpods kommer att finnas i svart, och massproduceras redan för lansering inom kort enligt källor i Asien.

Läs hela artikeln här

Färg ovidkommande. Den som vill ha seriöst ljud väljer något annat. T ex Sony M3.

Eller.... RHA TrueConnect som är hör och häpna ? i mörkt färg.

https://global.techradar.com/sv-se/news/de-ba...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-18 09:46
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Färg ovidkommande. Den som vill ha seriöst ljud väljer något annat. T ex Sony M3.

Vill man ha smidighet,enkelhet och ett gott nog ljud på språng väljer man hörlurar av typen AirPods.
Skulle aldrig få för mig att ha dessa klumpiga Sony lurar när jag cyklar,springet,åker cykel,går på stan,är på gymmet.
Då räcker ljudet i AirPods gott och väl.

Hur som helst. Är väl ingen vits att köpa någonting som helst just nu om nya AirPods är runt hörnet. Blir spännande att höra hur dom låter. Alltså helt klart finns det mycket bättre alternativ för typ samma pengar. Men, gillar smidigheten att kunna ha med överallt, sladdlöst. Sedan kan man ju skaffa ordentliga hörlurar för att lyssna på klassisk musik i godsoffan.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-18 10:09
Ursprungligen av MacMarkus:

Hur som helst. Är väl ingen vits att köpa någonting som helst just nu om nya AirPods är runt hörnet. Blir spännande att höra hur dom låter. Alltså helt klart finns det mycket bättre alternativ för typ samma pengar. Men, gillar smidigheten att kunna ha med överallt, sladdlöst. Sedan kan man ju skaffa ordentliga hörlurar för att lyssna på klassisk musik i godsoffan.

Precis

Är formen på de trådlösa samma som de trådade? (Vilka stannar i mina öron max 2 sekunder innan de trillar ur)

Ursprungligen av Paulista:

Är formen på de trådlösa samma som de trådade? (Vilka stannar i mina öron max 2 sekunder innan de trillar ur)

Jag upplevde att AirPods satt mycket bättre, förmodligen eftersom ingen sladd dinglar. Sedan om de har exakt samma formfaktor kan jag inget om. I början är det svårt att vänja sig då man vill trycka in dom ordentligt men efter ett tag släpper det när man inser att detta inte behövs.

Förstår inte ens hur man kan välja hörlurar. Eller vanliga högtalare för den delen.
Musik ska avlyssnas live, annars kan det vara.

/end ironi.

Man måste nog förstå att gränsen mellan praktisk användning och kvalité ibland kan vara ganska stor, och oftast vinner enkel- och smidigheten. Kvalité blir då en bonus, som vad gäller just Airpods tydligen är ganska hög enligt kritikerna.

"Den bästa kameran är den du bär med dig" är en mycket tänkvärd aforism i dessa sammanhang.

Jag använder både ett par AirPods och ett par Bose QC35ii. AirPods för smidigheten när man glider runt på olika ställen, sjukt smidigt att alltid ha med sig i fickan. Bose när man vill ha lite seriösare lyssning, så som om man sitter vid skrivbordet och behöver full koncentration, eller för den delen hemma i soffan om man vill avnjuta lite god musik sent på kvällen utan att behöva störa grannarna. Hade det funnits ett par Bose lurar med ett Apple W1 Chip hade jag köpt dem alla dagar i veckan. Vill ha smidigheten att para som finns med Airpods, ljudkvalitéten och brusreduceringen som finns i Bose.

Ursprungligen av Innis:

Vill man ha smidighet,enkelhet och ett gott nog ljud på språng väljer man hörlurar av typen AirPods.
Skulle aldrig få för mig att ha dessa klumpiga Sony lurar när jag cyklar,springet,åker cykel,går på stan,är på gymmet.
Då räcker ljudet i AirPods gott och väl.

Vid alla dessa aktiviteter kommer bakgrundsljud höras igenom. Det man hör är en kakofoni av plastigt ljud och bakgrundsljud. Vi är olika. Då avstår jag hellre från att lyssna på musik.

I det öppna kontorslandskapet, i tunnelbanan eller i tåget är ett par ”klumpiga” Sony M3 otroligt överlägsna AirPods. Det går inte jämföra.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-19 07:19
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vid alla dessa aktiviteter kommer bakgrundsljud höras igenom. Det man hör är en kakofoni av plastigt ljud och bakgrundsljud. Vi är olika. Då avstår jag hellre från att lyssna på musik.

Vid alla dessa aktiviteter så vill jag inte bli hindrad av otympliga och fula hörlurar och om det kommer in bakgrundsljud spelar mindre roll. Eftersom i det läget så spelar ljudkvaliteten mindre roll och tydligen är du ingen aktiv person.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vid alla dessa aktiviteter kommer bakgrundsljud höras igenom. Det man hör är en kakofoni av plastigt ljud och bakgrundsljud. Vi är olika. Då avstår jag hellre från att lyssna på musik.

I det öppna kontorslandskapet, i tunnelbanan eller i tåget är ett par ”klumpiga” Sony M3 otroligt överlägsna AirPods. Det går inte jämföra.

Fast det är väl ingen som köper AirPods för ljudkvalitén, utan snarare för smidigheten och enkelheten. Ljudet är good enough för samtal och lite musik och ljudböcker, men vill man ha bättre ljud och kanske brusreducering väljer man med fördel ett par "riktiga" hörlurar som tillexempel Sony M3 eller Bose QC etc. Men vill man bara ha ett par hörlurar som alltid får plats i fickan och som ändå har helt ok ljud för sin storlek, samt slippa krångel med hopparning så väljer man med fördel Airpods. Sedan anser inte jag att det ena utesluter det andra, för min del använder jag både Airpods och Bose QC, då för olika syften. Sedan använder jag faktiskt ytterligare ett par lurar, ett par Samsung Gear IconX, dock enbart för träning då dessa tål svett bättre än AirPods samt sitter bättre fast i mina öron. Men det är inte dem som hänger med i fickan när jag är utanför dörren i vanliga fall, då har jag alltid med mig mina Airpods.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-19 07:23
Ursprungligen av Johan Thuresson:

I det öppna kontorslandskapet, i tunnelbanan eller i tåget är ett par ”klumpiga” Sony M3 otroligt överlägsna AirPods. Det går inte jämföra.

Spelar ingen roll att dom är överlägsna i ljudkvalitet när det är andra kriterier som gäller i dessa situationer för mig.
Smidighet och diskretion är bara några saker och sen att man ser ut som ett fån med så klumpiga hörlurar i offentlig miljö gör inte saken bättre.

Seriös musiklyssning gör jag i hemmets lugna vrå och då gör jag det mer mer rejäla grejer än några hörlurar.

Ursprungligen av Innis:

Vid alla dessa aktiviteter så vill jag inte bli hindrad av otympliga och fula hörlurar och om det kommer in bakgrundsljud spelar mindre roll. Eftersom i det läget så spelar ljudkvaliteten mindre roll och tydligen är du ingen aktiv person.

Vad är det du inte förstår med meningarna ”Då avstår jag hellre från att lyssna på musik”? Och ”Vi är olika”?

Ursprungligen av MrQuattro:

Fast det är väl ingen som köper AirPods för ljudkvalitén, utan snarare för smidigheten och enkelheten. Ljudet är good enough för samtal och lite musik och ljudböcker, men vill man ha bättre ljud och kanske brusreducering väljer man med fördel ett par "riktiga" hörlurar som tillexempel Sony M3 eller Bose QC etc. Men vill man bara ha ett par hörlurar som alltid får plats i fickan och som ändå har helt ok ljud för sin storlek, samt slippa krångel med hopparning så väljer man med fördel Airpods. Sedan anser inte jag att det ena utesluter det andra, för min del använder jag både Airpods och Bose QC, då för olika syften. Sedan använder jag faktiskt ytterligare ett par lurar, ett par Samsung Gear IconX, dock enbart för träning då dessa tål svett bättre än AirPods samt sitter bättre fast i mina öron. Men det är inte dem som hänger med i fickan när jag är utanför dörren i vanliga fall, då har jag alltid med mig mina Airpods.

Det är sant. Även jag äger ett par AirPods. Men ett par ”klumpiga” hörlurar föredrar jag i de flesta sammanhang. Träning undantaget.

Vilken än färg det säljs så syns dom ändå och ser konstiga ut. Man vänjer sig.

Man har läst rykten sedan förra eventet om de nya AirPods v2 som kommer få trådlös laddning, noice cancelling, ny design som gör att de sitter bra i örat och sluter tätt. Våra hakor kommer att trilla i golvet av häpnad (som vanligt).
Jag såg framför mig helt nydesignade lurar från innovationsföretaget Apple. Men när det närmar sig lansering så släpps bomben: svarta med ytbehandling som gör att de sitter bättre. Trådlös laddning är i alla fall trevligt och att priset är samma (åtminstone i USA). Apple går snabbare och snabbare mot att bli som Nokia. För Apples del så köper i alla fall (vi) kunderna deras överprissatta produkter... än så länge.
För mina öron är Jabra Elite 65t perfekta: tätslutande, genomhörning med hjälp av mikrofonerna samt bättre musikljud. Man är helt isolerad och behöver inte ha på maxvolym så fort man sitter på tunnelbana eller i offentliga miljöer. Det enda jag saknar jämfört med AirPods är att kunna se batteristatus på etuiet.

Ursprungligen av Springbrunnen:

För mina öron är Jabra Elite 65t perfekta: tätslutande, genomhörning med hjälp av mikrofonerna samt bättre musikljud. Man är helt isolerad och behöver inte ha på maxvolym så fort man sitter på tunnelbana eller i offentliga miljöer. Det enda jag saknar jämfört med AirPods är att kunna se batteristatus på etuiet.

Jag har haft förmånen att testa dessa lite grann på jobbet, tyvärr lever de inte upp till mina förväntningar. Jag anser att de är bättre än AirPods i både passform och ljudkvalitét, men de saknar smidigheten med AirPods då de saknar W1 chippet. Det är det som är grejen med AirPods, framförallt om man har flera Apple enheter (Jag har själv 2st iPhones, en iPad och en Applewatch), grejen är att man bara behöver öppna locket på AirPods och hålla dessa i närheten av den enhet man vill parkoppla, så är de parade på en gång. Det saknade jag enormt när jag testade Jabra. Den största nackdelen är dock att de laddas med Micro-USB och batteritiden på skalet är betydligt sämre än AirPods. Men smaken är som baken, delad

Ursprungligen av MrQuattro:

Jag har haft förmånen att testa dessa lite grann på jobbet, tyvärr lever de inte upp till mina förväntningar. Jag anser att de är bättre än AirPods i både passform och ljudkvalitét, men de saknar smidigheten med AirPods då de saknar W1 chippet. Det är det som är grejen med AirPods, framförallt om man har flera Apple enheter (Jag har själv 2st iPhones, en iPad och en Applewatch), grejen är att man bara behöver öppna locket på AirPods och hålla dessa i närheten av den enhet man vill parkoppla, så är de parade på en gång. Det saknade jag enormt när jag testade Jabra. Den största nackdelen är dock att de laddas med Micro-USB och batteritiden på skalet är betydligt sämre än AirPods. Men smaken är som baken, delad

Så sant! Jabra är lite jobbiga med flera enheter. Jag har mina uppkopplade till två enheter samtidigt och det funkar, men inte så man blir superimponerad. Ska jag använda Siri är det alltid den enhet som blev ansluten senast som tar hand om Siri. Och micro-USB... det hade varit bra med lightning, men jag har löst det med kabel som har lightning, micro- och USB-C-anslutning.
Jag hade ju hoppats på något tätslutande, ANC eller något annat innovativt. Men svart.... ☹️ . Hur som helst så kommer publiken applådera hysteriskt när de visar upp ”space black” eller vad de ska kalla färgen.

Ursprungligen av Springbrunnen:

Man har läst rykten sedan förra eventet om de nya AirPods v2 som kommer få trådlös laddning, noice cancelling, ny design som gör att de sitter bra i örat och sluter tätt. Våra hakor kommer att trilla i golvet av häpnad (som vanligt).
Jag såg framför mig helt nydesignade lurar från innovationsföretaget Apple. Men när det närmar sig lansering så släpps bomben: svarta med ytbehandling som gör att de sitter bättre. Trådlös laddning är i alla fall trevligt och att priset är samma (åtminstone i USA). Apple går snabbare och snabbare mot att bli som Nokia. För Apples del så köper i alla fall (vi) kunderna deras överprissatta produkter... än så länge.
För mina öron är Jabra Elite 65t perfekta: tätslutande, genomhörning med hjälp av mikrofonerna samt bättre musikljud. Man är helt isolerad och behöver inte ha på maxvolym så fort man sitter på tunnelbana eller i offentliga miljöer. Det enda jag saknar jämfört med AirPods är att kunna se batteristatus på etuiet.

Fixar de NC, svart färg, bättre ytskikt, bättre vaxhantering, förbättrad tätning, laddindikator på boxen så kommer jag nog gråta en skvätt.

1
Bevaka tråden