Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

upplösning på bild ska ändras

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av calinou:

...Det finns inte att välja i /bilder-appen beskärnings-verktygen.

Om du hade varit en liten aning nyfiken på saker, så hade du kanske klickat på "Anpassad", för att se vad som finns där.

Där kan du ange ett eget format, t.ex. 2:1.

Senast redigerat 2019-03-12 14:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Förstår inte alls vad ditt svar har med mitt inlägg att göra.

Vad jag menade är att det är bra om man nämner att det är en annons för webben. Annars är det stor risk att vi tar för givet att det handlar om en annons som ska tryckas eller skrivas ut på något sätt.

Det är faktiskt både-och ibland. Då vill jag gärna veta hur jag ska hantera detta med upplösning.

Ja, men svaren du får blir bättre om du berättar syftet i det specifika fallet.

Du är inte hjälpt av en massa svar som avser tryck, när din fråga egentligen handlar om webb.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du hade varit en liten aning nyfiken på saker, så hade du kanske klickat på "Anpassad", för att se vad som finns där.

Där kan du ange ett eget format, t.ex. 2:1.

Tack för tipset! Hur kan du påstå/veta att jag inte är nyfiken på "saker"?..........har bara missat att det fanns en ruta under som man kan ange måtten. Dessutom borde det har lagts bland valen så att man inte behöver leta runt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-12 20:02
Ursprungligen av calinou:

Tack för tipset! Hur kan du påstå/veta att jag inte är nyfiken på "saker"?..........har bara missat att det fanns en ruta under som man kan ange måtten. Dessutom borde det har lagts bland valen så att man inte behöver leta runt.

Leta runt? Det ligger bland valen,t.o.m i samma rad. Hur mer uppenbart kan det bli?

Tack alla för värdefulla tips och råd ? ! Det har ordnat sig till slut men bra att veta inför nästa gång.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-12 23:14
Ursprungligen av calinou:

Det är faktiskt flera som man kan annonsera på webben. Alla har sina egna mått. En del vill ha liggande format på bilderna. Tidningar är det i mm som det anges som tex ca 110 x 880 annons för text och bild. Då ska även bilden ha bra upplösning i alla fall.

Här syftar de på bildstorlek. Upplösning kan du sätta till 99 eller vad du vill, och sen kan de sätta valfri upplösning när de ska printa/hantera bilden.

  • Medlem
  • International user
  • 2019-03-13 12:30
Ursprungligen av calinou:

Ska kolla upp detta i morgon. Bilden är en tavla och jag har tagit duplikat och provat att ändra storleken dock vad hjälper det?
I synnerhet kan man inte jämföra skillnaden pga bilderna visas lika stora i appen bilder.

Du ska inte ändra upplösning överhuvudtaget om det inte handlar om att minska storlek och den förlorade bildkvaliten int har någon betydelse.

Vad du behöver är ett högupplöst orginal, vilket du inte verkar ha.

Ursprungligen av juanito:

Du ska inte ändra upplösning överhuvudtaget om det inte handlar om att minska storlek och den förlorade bildkvaliten int har någon betydelse.

Vad du behöver är ett högupplöst orginal, vilket du inte verkar ha.

Nu har jag fått bättre så det har löst sig.

Bevaka tråden