Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tim Cook sägs vara ointresserad av produktdesign

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av anledningarna varför Jony Ive väljer att lämna Apple sägs vara Tim Cooks och högsta ledningens ointresse för produktdesign.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-01 13:56

Varför skulle dom vara det? Högsta hönset på mitt jobb bryr sig inte om produktutveckling utan det får dom som kan det bäst sköta. Betyder detta att Ive inte klarade av sitt jobb?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 14:55
Ursprungligen av Innis:

Varför skulle dom vara det? Högsta hönset på mitt jobb bryr sig inte om produktutveckling utan det får dom som kan det bäst sköta. Betyder detta att Ive inte klarade av sitt jobb?

Jag vet ju inte var du jobbar men har ert företag släppt ikoniska efter ikoniska design?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-07-01 15:33
Ursprungligen av Esse:

Jag vet ju inte var du jobbar men har ert företag släppt ikoniska efter ikoniska design?

Det är väl mer en fråga om huruvida man producerar konsumentprodukter eller industriprodukter. Kundens förväntan på det estetiska skiljer sig ganska mycket åt.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 15:46
Ursprungligen av Gunnar B:

Det är väl mer en fråga om huruvida man producerar konsumentprodukter eller industriprodukter. Kundens förväntan på det estetiska skiljer sig ganska mycket åt.

Japp!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-01 16:08
Ursprungligen av Esse:

Jag vet ju inte var du jobbar men har ert företag släppt ikoniska efter ikoniska design?

Du skulle bara veta ?

Apple är ett rätt unikt företag. Så designen är nog extra viktigt för dem.
Samsung, LG och många andra företag tillverkar tvättmaskiner, mikrovågsugnar och annat.

Det är möjligen Sony som ligger närmast Apple i filosofin.
Skulle vara ironiskt om Jony Ives nya firma fick i uppdrag att designa den nästa Xperia mobilen eller nåt sånt.

Men Ives var handplockad av Steve Jobs. Nya chefer vill ofta bygga ett eget lag med sitt folk. Så det känns inte orimligt att Tim Cook vill sätta sin prägel på Apple. Men jag tror inte för den skull han är ointresserad av design.

Fast ett generationsskifte då och då är nog nödvändigt om inte ett företag ska stagnera. Lite nytt blod med andra idéer.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 19:30
Ursprungligen av Innis:

Du skulle bara veta ?

Hehe

Är ju skillnad på design och design. I funktionell design kan jag mer acceptera ”konstigheter” än att det bara är annorlunda för att sticka ut. Så fyller det inte ett syfte så är minimalistisk design eller ”less is more”-design bättre.
Det är (tycker jag) lättare att acceptera iPhoneflärpen när man vet att den har en av marknadens bästa ansiktsigenkänning i flärpen.

Sen kan viss design vara så att med marknadsföring och status så får man designen att bli omtyckt och trendsättande.

1
Bevaka tråden