Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix till iOS och iPadOS får nya funktioner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I dessa isoleringstider så har streamingtjänster aldrig varit mer tacksamt och nu har Netflix gett oss två trevliga funktioner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2020-05-10 23:33

Det vore ju fantastiskt om jag även kunde få slippa välja profil på min iPhone varje gång jag öppnar appen. Det funkar ju på dator och Apple TV så varför inte liksom?

  • Medlem
  • 2020-05-12 21:30

Detta har funnits ett tag på Android.

Nackdelen med funktionen, i alla fall på Android, är att trots att skärmlåset i Netflix är på, kan man ändå dra ner notifikationsfältet och göra gesten för bakåt och därmed hoppa ur Netflix.

Hur är det på en iPhone? Låser den skärmen helt, eller funkar gester och notisfält att få fram trots Netflix skärmlås?

Det är likadant på viaplay.

  • Medlem
  • 2020-05-12 21:31
Ursprungligen av jonasn:

Det vore ju fantastiskt om jag även kunde få slippa välja profil på min iPhone varje gång jag öppnar appen. Det funkar ju på dator och Apple TV så varför inte liksom?

Jag får alltid välja profil på Apple TV när jag går in i appen.... ? Hur har du fått bort det?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2020-05-12 21:36
Ursprungligen av Jeo:

Jag får alltid välja profil på Apple TV när jag går in i appen.... ? Hur har du fått bort det?

Har inte gjort något speciellt vad jag vet, det finns ju knappt några inställningar att göra ens. Men på ATV är det åtminstone lite logiskt då det är en enhet som normalt används av flera personer. Det är inte lika vanligt med en telefon.

1
Bevaka tråden