Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya betaversioner för iOS, iPadOS, tvOS, watchOS och Big Sur

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla emoji-älskare får ett femtiotal nya emojis att välja mellan och Big Sur släpper sin nionde betaversion och gör sig redo för skarpt släpp.

Läs hela artikeln här

Har jag en betaversion också? 14.0.1. ? i varje fall så hittar man inte som förut nu längre. Måste möblera om allting på framsidan.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-02 14:25

Nej du har ingen betaversion, det kräver aktivt att du anmäler dig till betaprogrammet och laddar hem profiler till dina enheter för att det ska gå att installera betaversioner. Du får inte in en sådan av misstag i telefonen.

Ursprungligen av calinou:

...Måste möblera om allting på framsidan.

Vet inte riktigt vad du menar med "framsidan". Är det första sidan med appar du syftar på? I så fall ska ingenting ha flyttat på sig när du uppdaterade från 14.0 till 14.0.1. Och om du menar från 13.x till 14 så bör inget ha flyttat sig där heller.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vet inte riktigt vad du menar med "framsidan". Är det första sidan med appar du syftar på? I så fall ska ingenting ha flyttat på sig när du uppdaterade från 14.0 till 14.0.1. Och om du menar från 13.x till 14 så bör inget ha flyttat sig där heller.

Jag menar från 13.x till 14.0.1 /framsidan är den första sidan som man har alla nyheter och div appar som man brukar använda ofta. Förut var t ex instagram/anteckningar/omni högts upp på min. Nu ska man klicka på sök för att dom ska komma fram.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-02 17:27

Jag tror att någon menar att sidan med widgets ser annorlunda ut.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-10-03 01:39

Det kan vara någon ny Apple-app som lägger sej på förstasidan (t ex AppleTV-appen), och som skjuter iväg de andra ikonerna ett steg. Den sista hamnar ju då på sida 2.

Ursprungligen av Gäddnos:

Jag tror att någon menar att sidan med widgets ser annorlunda ut.

Widgets sidan verkar vara. Den vill jag om-möblera på mitt sätt.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-10-04 12:19
Ursprungligen av calinou:

Widgets sidan verkar vara. Den vill jag om-möblera på mitt sätt.

Längst ner på den sidan klicka på ”Ändra” sedan på ”plustecknet” högst upp eller på ”Anpassa ” längst ner.

Ursprungligen av Marco:

Längst ner på den sidan klicka på ”Ändra” sedan på ”plustecknet” högst upp eller på ”Anpassa ” längst ner.

Tack för tipset! kom på att man fick fram dessa appar som man vill komma åt snabbt genom sidan efter widgetssidan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-10-08 14:06

Nu är jag inte med längre, det finns väl ingen sida efter Widgetsidan? Begreppsförvirring....

1
Bevaka tråden