Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon Digital IXUS i Eller ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-03 17:13

Tänkte köpa en Canon Digital IXUS i

är det något annat man ska kolla på innan ?

Omdömet, behovet, plånboken eller Sony CyberShot DSC-T1?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-08 05:53

Olympus Mju 400 köper du för 3427:- Helt O.K liten kamera, ett alternativ helt klart.

Saxat från pricerunner:

Citat:

Olympus Mju 400
4 megapixlar, 3x optisk zoom, 4x digital zoom, USB, xd-picture

Väderskyddad, helt i metall, fota oavsett väderlek!

Utsedd till ÅRETS BÄSTA DIGITALKAMERA 2003 av samlad europeisk fackpress(TIPA)

Är Olympus My (inte "mju", det är engelskt uttal av symbolen µ och har inte i en svensk prislista eller diskussion att göra) verkligen huvudalternativet? Vad är behovet som sagt?

Själv har jag svårt att komma på någon som helst anledning att köpa just Ixus i. Onödig produkt i mitt tycke, men då undrar jag vad det är som Love gillar hos den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-09 22:59

Ta en Canon Digital Ixus 400. Den är riktigt bra. Men Olympus µ 400 Digital verkar också vara ett bra köp.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-09 23:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Är Olympus My (inte "mju", det är engelskt uttal av symbolen µ och har inte i en svensk prislista eller diskussion att göra) verkligen huvudalternativet?

Ha ha, nu märker du ord. Stavningen används av Cyberphoto, Pricerunner, med flera. Hur dumt som helst.

Love frågade efter ett alternativ till Ixus. Om man gillar Ixus koncept, så lär man föredra en liten kamera med hög kvalitetskänsla som tar bra bilder för sin storlek.

Olympus mju µ my [vad du vill:] 400, motsvarar kraven. Dessutom så har den blivit utsedd till årets bästa digitalkamera 2003 av TIPA, så helkass kan den inte vara.

Själv väljer jag nog Canon Ixus 400 som jag tycker är en jättefin kamera. Aldrig förut har det funnits en så liten kamera med så god kvalitetskänsla som kan ta bilder som kan mäta sig med betydligt större och klumpigare kameror. Tidigare Ixus modeller har kanske haltat lite, men Ixus 400 är toppen. Detta omdöme är givetvis satt till kamerans ringa storlek och förhållandevis låga pris. (Bästa pris hos Pricerunner 3848 kr)

Ixus 400 är den mest eftersökta kameran hos Pricerunner, och olympus mju µ my [vad du vill:] 400, kommer på andra plats. Se själv

Strålande användarrecensioner

Senast redigerat 2003-11-10 00:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av ??? ? ???
Love frågade efter ett alternativ till Ixus. Om man gillar Ixus koncept, så lär man föredra en liten kamera med hög kvalitetskänsla som tar bra bilder för sin storlek.

Olympus mju µ my [vad du vill:] 400, motsvarar kraven. Dessutom så har den blivit utsedd till årets bästa digitalkamera 2003 av TIPA, så helkass kan den inte vara.

Själv väljer jag nog Canon Ixus 400 som jag tycker är en jättefin kamera.

Jag tycker väl ungefär samma, att Ixus 400 är valet i klassen, eller Minoltas X-serie, eller Sonys lilla nya, men OK, my-kamerorna platsar väl de också. Jag har bara aldrig fastnat för dem (och så retar jag mej som sagt på namnet).

Dyra minnen på My gör att Ixus 400's högre pris inte gör nån praktisk skillnad. Ixus i, som sagt, inser jag inte varför man skulle köpa alls.

  • Medlem
  • 2003-11-17 14:14

då fick man precis sin IXIS i
tjoho

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-17 15:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Ta en Canon Digital Ixus 400. Den är riktigt bra. Men Olympus µ 400 Digital verkar också vara ett bra köp.

Har inte du en S45? Funderar på S50, är du nöjd med kameran och alla inställningsmöjligheter, bildkvalitet, batteriliv mm? Har läst om problemet med röda ögon och ingen batteriindikator...

1
Bevaka tråden