Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stereo/mono? -- bara en högtalare funkar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några idéer gott folk?

När jag kopplar iTunes till externa PC-högtalare eller min Stereo så hörs det bara i en högtalare. I stereon kan jag välja "mono" på förstärkaren och då hörs det i bägge, men i PC-högtalarna på jobbet finns ingen sådan möjlighet. Men vad beror det här på? Finns det någon inställning. I början trodde jag att ena högtalaren pajat, att det var hårdvarufel, men det är det alltså inte...

  • Medlem
  • 2004-01-18 13:23

Kontrollera att sladdarna är i, samt kolla att sladden är hel.

kontrollera att balansen i "Inställningar/Ljud" är centrerad.

Testa med ett par hörlurar också (som du vet fungerar). Om det är samma fenomen där så är det nog så illa att det är ljudutgången på din dator som är glappt eller något annat elakt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
kontrollera att balansen i "Inställningar/Ljud" är centrerad.

Baby I'm back!!!

Det var balansen. Jag har aldrig pillat med balansen, men det har väl hänt någonting någon gång. Kanske något korkat program som ställt in balansen av någon skumm anledning.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 17:15

Itunes rippning - inte riktig stereo?

När jag rippar musik i itunes får jag inte stereobilden kopierad riktigt. Får läck från vänster till höger och vice versa. Det är som om panoreringen inte är 100% i ytterläge utan kanske 80-20% och tvärtom. Obs att jag inte har importinställningar i sammanslagen stereo, utan bara stereo.
Nån som känner igen sig?

1
Bevaka tråden