Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva ut från PhotoShop - hjälp!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu vill jag reda ut en sak en gång för alla.

Till och med igår hade jag en OkiPage 14i med äkta PostScript 2.

Sen en tid tillbaka har jag inte kunnat skriva ut från Photoshop 7.0.1 på denna skrivare - det har enbart kommit ut sidor med konstiga tecken på, jag har varit tvungen att stänga av skrivaren efter ett 30-tal sidor eftersom sidorna aldrig slutade komma...

Ibland har problemet även uppstått med Illustrator.

InDesign har det däremot gått ypperligt att skriva ut ifrån, likaså alla andra program jag ofta använder (AppleWorks, Safari, Förhandsvisning, Acrobat Reader etc.)

Jag har även formaterat om och installerat om Panther och alla program vid något tillfälle för att om möjligt råda bot på detta - utan resultat.

Nå - igår gick skrivaren sönder, och jag blev nästan glad för nu fick jag äntligen en anledning att köpa en ny skrivare. Jag trodde ovan nämnda problem berodde på att jag inte haft någon drivrutin till skrivaren, utan kört med Apples generiska.

Jag blev därför ganska besviken när exakt samma problem kvarstår med min nya HP LaserJet 1300 (med emulerad PostScript 2.)

Om jag tar förhandsvisning från utskriftsdialogen i Photoshop, och sedan tar skriv ut från förhandsvisningen så fungerar det. Jag antar att det därför har något att göra med PostScript eller med vilket format programmen matar info till skrivaren.

Snälla någon, red ut begreppen och lös mitt problem

Okej,

hittade en grej:

Citat:

HP Printers - Mac OS: Garbage Text at the Top of Multiple Pages from Freehand

ISSUE: When printing from Freehand to an HP printers with Postscript built-in via USB or LPR, the printer prints continuous pages with a single line of garbage text at the top of each page.

This issue was tested in Mac operating systems up to Mac OS 9.2. and in Mac OS X v. 10.x

SOLUTION: One line of garbage text at the top of a page, printed at the top of multiple pages, is symptomatic of a printer receiving binary encoded data that cannot be understood by the printer. Setting the program or driver to output ASCII (rather than Binary) data usually resolves this issue. Instructions for setting this feature in Freehand are given below.

Källa

Och se, det funkade från Photoshop när jag ändrade kodning till ASCII i utskriftsdialogen.

Kan det räcka detta, tro? *skeptisk*

Hur får jag denna inställning att vara förval? Lite störande att behöva ändra detta varje gång, när jag aldrig behövt det förr.

1
Bevaka tråden