Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Griffin iMate USB -> ADB och wacom ritplatta?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-30 00:07

Min nya powerbook är äntligen beställd (woohoo!) och jag skall slutligen ansluta mig till Mac Os x användarna (inte en dag för tidigt).

Men frågan är då hur bra fungerar det med Griffin iMate USB -> ADB adapter?
Jag har en Wacom Digitizer II som jag gärna skulle vilja kunna använda tilll den nya datorn.

En ny usb-ritplatta hade naturligtvis varit bäst men en 15":s powerbook tenderar att göra ganska stora hål i en students budget...

Så alla erfarenheter av Griffin iMate i allmänhet och ihopkopplad med ritbord i synnerhet hade uppskattats.

  • Medlem
  • 2004-01-30 00:23

Om bordet inte har en drivrutin till OSX, så är risken stor att det inte kommer funka alls. Köp en Graphire istället. De är lika bra som de gamla plattorna, eller bättre, och kostar inte så mycket. En iMate är ju också en liten investering.

  • Medlem
  • 2004-01-30 01:03

Det verkar som om du har rätt. Digitizer II modellen verkar inte stödjas av drivrutinerna i OSX. Synd för det är en trevlig platta och vi har blivit ganska bundis under åren.

Graphire har inte imponerat på mig, det jag har sett och testat. För glatt rityta och tjock och skum penna. Fast nu verkar det ha kommit en A5 modell så det kanske är värt ett försök ändå. Någon som har testat Wacom Graphire 3 och kan ge ett uttalande om känslan?

Annars får jag väl försöka hitta någon billig begagnad Intuos. Har någon en som de vill bli av med så hör av er. A5-storlek är bäst men allt övervägs naturligtvis...

  • Medlem
  • 2004-01-30 01:26

Tyvärr, om det inte är din bag, så är pennorna tjockare numera över hela linjen. Amerikanerna har väl blivit fetare.

Graphire är klart sämre än Intous, men för sitt pris så tycker jag att de är suveräna. De har inte riktigt samma känsla, färre trycknivåer och ingen tiltning.

  • Medlem
  • 2004-01-30 01:41

Hmm, jobbigt men det är kanske en lite av en vanesak. Jag skall sno min bordsgrannes Graphire för ett lite nogrannare test (fast jag tror det är en graphire 2 så den kanske inte är så representativ för de nyaste modellerna).

Annars blir det väl till att spara igen... tack för hjälpen föresten.

1
Bevaka tråden