Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Språkuppdatering till InDesign

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att i efterhand till Engelska verisonen av InDesign 2.0 att lägga till en svensk ordlista?

Inte en aning, men i den svenska kunde man välja en hoper ordlistor vid installationen, kanske är samma för den engelska? Testa med en anpassad installation om det går att bara välja ordlistor och inget annat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Nummela
Går det att i efterhand till Engelska verisonen av InDesign 2.0 att lägga till en svensk ordlista?

Du har svenska ordlistor i InDesign fastän du har engelsk programversion. På samma sätt har du t.ex engelska ordlistor i den svenska.
Skulle dom inte installerats har du antagligen gjort en anpassad installation. Då kan du installera dem i efterhand från original skivan.

/Mattias

Tackar, ska testa!

(Fortsätter på en gammal tråd här)
När jag kör rättstavning i InDesign CS 2 International Edition så blir det engelska ordlistan trots att jag ställt in på svensk ordlista och avstavning i inställningar. Varför funkar det inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-13 14:54

Du får ställa in i teckenformateringen att du ska ha svenska. Gör det utan öppna dokument så blir det sen standard för alla dokument.

Janne

Jag har provat det, men det funkar inte ändå. Det står i inställningar att jag valt Svenska, men när jag sen vill rättstava en text så står det english UK i den dialogrutan.

I InDesign 2 installerades inte alla ordlistor som standard. För att installera dem i efterhand gör man en anpassad installation.

Det som står under programinställningarna och ordlista/dictionary anger INTE standardspråk, utan hur vissa alternativ ska fungera NÄR man väljer respektive ordlista.

För att ange standardspråk så gör man precis som Janne säger, men med förtydligat att det gäller NYA dokument, tidigare skapade dokument behåller sina tidigare inställningar.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

I InDesign 2 installerades inte alla ordlistor som standard. För att installera dem i efterhand gör man en anpassad installation.

Det som står under programinställningarna och ordlista/dictionary anger INTE standardspråk, utan hur vissa alternativ ska fungera NÄR man väljer respektive ordlista.

För att ange standardspråk så gör man precis som Janne säger, men med förtydligat att det gäller NYA dokument, tidigare skapade dokument behåller sina tidigare inställningar.

Måste jag då avinstallera InDesign och installera om det? Jag satte i CD'n men kunde inte hitta "anpassad installation".

1
Bevaka tråden