Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommmentera Unreal Tournament 2004-demot

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Precis som Xplane säger så är macens hårdvara/mjukvara med stor tydlighet inte gjord för spel. PC-hårdvaran uppdateras i en otrolig fart medan konkurransen driver på detta. Nya drivrutiner för grafikkretsarna kommer typ var tredje vecka, nya grafikdrivrutiner med den senaste tekniken kommer med några månaders intervall(DirectX).

Även om jag inte spelar särskilt mycket tycker jag det är lite synd att marknaden för spel och utveckling på macen är så obefintlig, och den minoritet av spel som når oss verkar nästan enbart vara halvdana portningar...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 21:17

Jag har inte testat att spela UT2004.. Fungerar då inte på min dator...

Fast jag har testat Raven Shield hos en kompis, då var det bara att skriva in "fps" i consolen så fick man upp fps mätaren. Fast RvS är en modiferad vara(då ändrar dom inte console scripts?) och bygger på ut2k3.

Men det går ju alltid att testa!

Har precis spelat lite UT 2004. Inga somhelst prestanda-problem på min dual 867 Mhz G4 (1 GB RAM).
Men attans vad spelet ska gå snabbt då.....man hinner ju inte med att fatta vad man håller på med! Nej, jag var besviken på Unreal 2003, tyvärr är inte 2004 bättre när det gäller spelkänsla. Det gamla hederliga Unreal Tournament står sig fortfarande, jämfört med de här senare varianterna med Quake III-komplex.
Nu öppnar jag HALO igen....mums

Skall man se riktigt krasst på det hela försvann den riktiga känslan i och med att quake II kom in på banan allt efter Q1 har bara varit olika upprepningar men förbättringar alt försämringar när det gäller utseendet.

Halo har en ganska mysig stämning men efter några nivåer känns det som om man har upplevt det tidigare.


Ursprungligen av Martin Pettersson:

Har precis spelat lite UT 2004. Inga somhelst prestanda-problem på min dual 867 Mhz G4 (1 GB RAM).
Men attans vad spelet ska gå snabbt då.....man hinner ju inte med att fatta vad man håller på med! Nej, jag var besviken på Unreal 2003, tyvärr är inte 2004 bättre när det gäller spelkänsla. Det gamla hederliga Unreal Tournament står sig fortfarande, jämfört med de här senare varianterna med Quake III-komplex.
Nu öppnar jag HALO igen....mums

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-02-27 04:12
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Men attans vad spelet ska gå snabbt då.....man hinner ju inte med att fatta vad man håller på med!

Hehe...Jag sitter här och e lite småless för att de går så sakta...När man spelat q3 i 2år så går typ alla andra spel sakta :/

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-02-15 05:36

Tycker det var lika dåligt som alla föregående unreal tournament lir, ingen kännsla alls fortfarande...

Flyter det på en iMac 15" 800mhz, 32gforcefx tro?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-16 18:19

Testade igår, tog 5 dagar! att få hem med modem (tack för flatrate). Fullständigt ospelbart på en 17" 1.33 med 1gb ram.

Vet inte vad minimikravet är men det funkar inte på Powerbook det är helt klart, hackar med alla inställningar på lägsta nivån.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-16 22:50
Ursprungligen av nukethenick:

Testade igår, tog 5 dagar! att få hem med modem (tack för flatrate). Fullständigt ospelbart på en 17" 1.33 med 1gb ram.

Vet inte vad minimikravet är men det funkar inte på Powerbook det är helt klart, hackar med alla inställningar på lägsta nivån.

...så du offrade telefonsamtal och datoranvändande (kunde inte koppla ur datorn från kontakten) under 5 dagar för att sedan upptäcka att sedan upptäcka att du inte kunde spela spelet! Hårt grabben.

Ursprungligen av nukethenick:

Testade igår, tog 5 dagar! att få hem med modem (tack för flatrate). Fullständigt ospelbart på en 17" 1.33 med 1gb ram.

På min TiBook 1GHz med ATI 9000 64 flyter det helt okej. Jag har inte mina inställningar på lägsta möjliga. Nu är ju spelupplevelse helt subjektivt, men till exempel Onslaught flyter, om inte perfekt, inte speciellt hackigt. Assault däremot, flyter INTE problemfritt på min burk.

Men, som har skrivits tidigare i den här tråden, pröva med att koppla ur alla firewire-hårddiskar, USB-tillbehör (som GamePads, Bluetooth-grejs med mera) och annat. Det ska finnas en bugg som gör spelet hackigt med tillbehör inkopplade.

Jag vet inte om det fungerar, men det kan vara värt att testa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-16 22:52

5 hours remaining. Är det någon idé att jag fortsätter vänta? (iBook G4, 640 MB ram)

Upptäckte jag hadde demot på mitt skrivbord så jag lirade lite igår. det flött på helt ok på min 2x867 i defaultläget.
Det första som jag tänkte när jag körde onslaught var väl att det var ungefär som Halo multiplayer, fast bra..

Ursprungligen av johan dansk:

Upptäckte jag hadde demot på mitt skrivbord så jag lirade lite igår. det flött på helt ok på min 2x867 i defaultläget.
Det första som jag tänkte när jag körde onslaught var väl att det var ungefär som Halo multiplayer, fast bra..

Äh, vadå?
Halo multiplayer är ju kul!
Åtminstone någorlunda spelbart på min maskin.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-02-20 15:21

Det flyter helt okej på min Power Mac Gigabit 450 med Geforce 2...

Ursprungligen av Ricky:

Det flyter helt okej på min Power Mac Gigabit 450 med Geforce 2...

Vaa!??!
Är det sant?
Om du tittar in i en vägg kanske.

Ett 3D-spel går ju väldigt olika bra på olika ställen i ett spel beroende på hur många polygoner som visas på skärmen. Sen har man ju olika åsikt om vad som "flyter" och inte.

Testat på pb 1.25

Tyvärr fullstädigt ospelbart FPS mellan 8 och 20 (mest runt 10) på onslaught. Får i stort sätt samma FPS oberoende av upplösning och effekter som är aktiva. Helt klart ett fall av att G4:an är flaskhalsen.

Naturligtvis är spelupplevelse väldigt subjektiv men att påstå att ut2k4 funkar bra på en Mac med ca 1 GHz G4 är helt fel. Att påstå detta som en del gör på detta forum är vilseledanade för de som frågar om prestandan på olika maskiner.

Jag hoppas att prestandan blir bättre när spelet släpps på riktigt för annars är det väl i stort bara G5-ägare som kan köra det här liret....

Den nya patchen som släpptes här om dagen ger tyvärr ingen prestandaskillnad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-20 18:29

Kan meddela att det flöt hyfsat på min iBook, fast jag rekomenderar inte att man använder touchpaden istället för mus...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-02-27 04:02

Det flyter jäv*at sämst på min dual 1.42 med ett gf4ti 4600 kort.
Och när de laggar så jekla mycke går det ju inte att sikta bra...
Och jag har allt på lägsta i 640x480, men icke! Känns som att spela q3 på en imac 233 med allt på high typ.

Fick 47fps i benchmark testet (Kollade avr fps just innande den quitade eftersom att jag inte får upp någe i console efter att den quitat :/ ), men de kan fan inte stämma för de laggar så jekla mycke
Äckligt besviken på min datta just nu...

Underligt.
Min dual 867 flyter på bra. Jag gjorde också testet och fick 34 fps i medelvärde.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-27 09:48

Även på min dual 450 med ett radeon 8500 flyter det på bra...

Går helt okej på min PowerBook 1.33 Ghz, Radeon 9600. Kör iofs inte med högsta inställningarna.

Nog pratat om prestanda. Spelet är sjukt roligt.. nästan lika kul och med nästan samma känsla som original-Unreal Tournament! Fordonen är råhäftiga och Onslaught är grymt kul. FPS-strategispel nästan! Wow!

Fråga: Finns spelet till Mac ännu? Jag vill verkligen ha det nuuuuuu!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 20:24

det skulle börja skickas worldwide den 30-31:e.
den 18:e skrev makoteket att de i bästa fall skulle få in spelet om två veckor.

det är ju bara ett par veckor efter PC-releasen, vilket iofs är bra, men fy f*******n va de veckorna känns!!

det är sjukt ball asså. jäkligt maffigt med 100 nya banor (inklusive nya assult och onslaught), hela spelet väger ju in på 6 cd-skivor eller 1 dvd..

Ursprungligen av dj_zeppe:

det skulle börja skickas worldwide den 30-31:e.
det är ju bara ett par veckor efter PC-releasen, vilket iofs är bra, men fy f*******n va de veckorna känns!!

Jag har inte hittat spelet i butik ännu, så jag piratkopierade det. Absolut ingenting jag tycker om att göra men det finns verklligen inte att få tag på (dåligt dåligt). Jag ska givetvis köpa det så fort som det ges möjlighet.

Spelet är dock otroligt kul och förvånande nog går fulla versionen betydligt rappare än demot. Ligger på ca 60 FPS på min PowerBook 1.33 GHz med mellaninställningar. Värt att prova igen för de som tyckte deras datorer inte klarade spelet tillräckligt bra i demot.

Använd inte mikrofon-knappen. Hela spelet kraschar och man måste ssh'a in till datorn och döda processen. Det är en känd bugg som håller på att fixas.

Om det är någon som är intresserad av att spela skicka gärna ett meddelande på iChat.

Ciryon

Man skall aldrig säga aldrig...

Bevaka tråden