Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JoyofTech på 99mac

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har skrivit avtal med Joy of Tech om att leverera sina strippar på vår förstasida i fortsättningen. Det finns en mängd detaljer kring avtalet (som inte var billigt) som inte är redo att presenteras ännu.

Så här såg strippen ut häromdagen:

OBSERVERA FÖLJANDE:
Avtalet begränsar användningen av JOT till 99mac.se, 99mac.com och mac.se - det är INTE tillåtet att ladda ner, kopiera, länka eller på annat sätt presentera materialet på andra hemsidor än dom jag räknade upp.

Vore intressant med kommentarer kring detta! Vi räknar med att göra en uppdatering av förstasidan på måndag med 4 nya "feeds", fler nyhetskategorier och JoyOfTech.

Inga kommentarer?

Ursprungligen av Björnström:

Inga kommentarer?

Det blir toppen! Hmm, ang kommentaren: "Det finns en mängd detaljer kring avtalet (som inte var billigt) som inte är redo att presenteras ännu.", det är väl ingen som sålt sin själ till någon ful gubbe med horn?

  • Medlem
  • 2004-02-19 13:55
Ursprungligen av Björnström:

Inga kommentarer?

J Jo, tack för besparingen, d.v.s. nu kan jag slå ihop två bokmärken till ett.

Ursprungligen av Björnström:

99mac har skrivit avtal med Joy of Tech om att leverera sina strippar på vår förstasida i fortsättningen. Det finns en mängd detaljer kring avtalet (som inte var billigt) som inte är redo att presenteras ännu.

Så här såg strippen ut häromdagen:

OBSERVERA FÖLJANDE:
Avtalet begränsar användningen av JOT till 99mac.se, 99mac.com och mac.se - det är INTE tillåtet att ladda ner, kopiera, länka eller på annat sätt presentera materialet på andra hemsidor än dom jag räknade upp.

Vore intressant med kommentarer kring detta! Vi räknar med att göra en uppdatering av förstasidan på måndag med 4 nya "feeds", fler nyhetskategorier och JoyOfTech.

Vad menar du med det senare - är det regler som 99mac skall hålla sig till, eller är det en uppmaning till användarna att respektera dessa regler? Om det är det senare så lär det bli svårt för er att agera "polis", tex ute i forumen.

Sen antar jag att det är en genomtänkt satsning om det är så att JOT kostar mycket pengar; 99mac är väl inte speciellt välförsedda med pengar

Till sist - jag gillar JOT skarpt, så det kommer att bli ett mycket intressant tillägg till 99mac som gör det än mer omöjligt för mig att inte kolla in 99mac regelbundet!

/CX

Meningen med uppmaningen var att inte länka in våra JOT-strippar till andra macforum eller macsajter eftersom det inte är tillåtet enligt vårt avtal (och upphovsrätten ifrån JOT). Ville bara vara tydlig.

Genomtänkt satsning? Vårt mål är (och har alltid varit) att göra 99mac oumbärligt och det här kan ju vara ett bra sätt att få unikt content på förstasidan. Dyrt men kul.

Jag har konktaktat Dilbert också men det kostar $$$ x 10 men jag ska försöka pruta så gott det går.

Ursprungligen av Björnström:

Meningen med uppmaningen var att inte länka in våra JOT-strippar till andra macforum eller macsajter eftersom det inte är tillåtet enligt vårt avtal (och upphovsrätten ifrån JOT). Ville bara vara tydlig.

Genomtänkt satsning? Vårt mål är (och har alltid varit) att göra 99mac oumbärligt och det här kan ju vara ett bra sätt att få unikt content på förstasidan. Dyrt men kul.

Jag har konktaktat Dilbert också men det kostar $$$ x 10 men jag ska försöka pruta så gott det går.

Med genomtänkt så tänkte jag mest på ekonomin. Oumbärligheten har ni redan i mina ögon, och den (dvs oumbärlighetsfaktorn OBF) ökar stadigt med den här typen av tjänster

/CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Med genomtänkt så tänkte jag mest på ekonomin. Oumbärligheten har ni redan i mina ögon, och den (dvs oumbärlighetsfaktorn OBF) ökar stadigt med den här typen av tjänster

/CX

Vi har passerat "rimlighetsgränsen" för hur mycket vi kan lägga på 99mac för länge sen

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-02-19 14:11

Bara det inte blir för mycket tunga bilder på första sidan, jobbigt om man sitter på modem..

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 18:40
Ursprungligen av Björnström:

det är INTE tillåtet att ladda ner,

Får man ha bilderna i cashen?

Vi har fått hela arkivet med alla gamla godingar - nu ska vi lägga upp ett script som både hämtar den dagliga "JOT" och en gammal ifrån arkivet. Blir supernajs.

På första sidan mellan "Forums ikonen" och "Skriv nyheter" i vänstra spalten skulle jag gärna se att dagens "joyoftech" stripp låg som en tumnagel. Så man kunde klicka på den där och få dagens stripp som popup.

Ursprungligen av Chaosstar:

På första sidan mellan "Forums ikonen" och "Skriv nyheter" i vänstra spalten skulle jag gärna se att dagens "joyoftech" stripp låg som en tumnagel. Så man kunde klicka på den där och få dagens stripp som popup.

Skulle just skriva samma sak.

Gör så


---

Kreativa förslag uppskattas alltid!

Lite dålig uppdatering på stripparna på första sidan? Eller är de jag som är trasig?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 03:13

Är det bara jag som tycker att JOT känns som en IT-version av den där töntiga Laban-jycken i Aftonbladet?

1
Bevaka tråden