Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub II - Sundsvall

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-15 11:16

Ändrade planer gör att jag kan komma

Möjligen kan jag komma också. Om jag inte kan så är ju familjen representerad i alla fall (henil).

Vet alla om det här förresten? Förra gången gick det ut ett mail till alla.

Imorgon är det dags.
Några fler som kommer?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-17 20:47

Hej. Jag har ansökt om medlemskap i 99mac Mitt, men har fortfarande inte fått svar. Min bror henil är medlem och min pappa Alf Nilsson är också medlem. Är det OK om jag anmäler mig till Macpub II i morgon i alla fall?

PatNil!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-18 00:46
Ursprungligen av PatNil:

Hej. Jag har ansökt om medlemskap i 99mac Mitt, men har fortfarande inte fått svar. Min bror henil är medlem och min pappa Alf Nilsson är också medlem. Är det OK om jag anmäler mig till Macpub II i morgon i alla fall?

PatNil!

Klart du är välkommen. Jag är inte heller medlem i 99mac Mitt (ja, inte vad jag vet i allafall) men jag känner mig välkommen ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-17 22:57

Jag kommer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-17 23:43

Kom på en sak. Visst tar nån med sig kamera denna gång?

  • Medlem
  • 2004-03-18 01:23
Ursprungligen av coach:

Kom på en sak. Visst tar nån med sig kamera denna gång?

synd att det är så dålig kvalite med quicktake, annarts hade det ju varit ett självklart val

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-03-18 11:43
Ursprungligen av coach:

Kom på en sak. Visst tar nån med sig kamera denna gång?

Skall försöka komma ihåg att ta med min. Hoppas batteriet är laddat ...

Delvis mitt fel att ni som ansökt inte är med... Jag fixar det på momangen.

En Quicktake självklart! Snacka om kultbilder!!!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-03-19 00:22

Jag har svängt ihop ett snabbt webbalbum av bilderna från kvällens pub, kolla här . Det blev ingen tid till några förskönande ingrepp i bilderna ikväll, sängen hägrar, men jag får se om jag orkar fixa med dem en annan dag.

Jag var tvungen att prova stitch-funktionen i Photoshop CS (eller PhotoMerge kallar visst Adobe det), fast jag var tvungen att ta till ett annat program för att göra resultatet till ett QuickTime VR-panorama. Det finns här

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-19 08:29

Det var snabbt fixat Marcus

  • Medlem
  • 2004-03-19 08:38
Ursprungligen av Eva:

Det var snabbt fixat Marcus

ja, det gick snabbt! , har du också några med högre upplösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-19 09:01
Ursprungligen av Dasse:

ja, det gick snabbt! , har du också några med högre upplösning?

Nejnejnej, inte högre upplösning! Jag vill inte synas mer än så där!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-03-19 09:26
Ursprungligen av Dasse:

ja, det gick snabbt! , har du också några med högre upplösning?

Ja, fast bara MYCKET högre upplösning än så länge (~1 MB/bild). Jag kanske orkar göra om allt lite snyggare i helgen, om jag blir uppmuntrad Jag kan skicka bilder direkt till dig annars, om du vill.

Lysande.... hoppas ni alla hade trevligt.... även om det inte vart något specifikt ämne som dryftades
ser fram emot nästa MacPub redan... å då ska vi försöka bli ännu fler tycker jag, har redan börjat få ideer om saker vi ska hitta på till MacPub3

kul med bilderna....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-19 20:26

Japp, det var trevligt! Nästa gång tar vi med fler nördobjekt, tycker jag. Det vore tex kul att se Dasse demonstrera Newton.

Jaaa, låter som en skitbra idé tycker jag

Det var kul att träffa alla trevliga killar (ja naturligtvis också dej Eva) som kom till Harrys i torsdags. Ni verkar så kunniga och generösa med era kunskaper. Kul också att se vilka ni är bakom nicknamen.
Tack för en givande kväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-20 18:37

tack själv, det var nördigt och trevligt!

  • Medlem
  • 2004-03-22 00:28

ja, det var mycket trevligt, hoppas vi blir ännu fler nästa gång, och att alla kan....

  • Medlem
  • 2004-04-05 01:25

Jag kommer vara med nästa gång…

Bevaka tråden