Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänga av popup informationen från länkar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2004-03-03 14:09

Hur gör man, eller kan man, stänga av de popuprutor som kommer upp när man för muspekaren över en länk eller knapp? Blir inte så störd av det när jag är på min stationära men på min bärbara känns det rätt störande.

/c

Det finns möjlighet att stänga av popuper i Safari, Firefox och OmniWeb (vet inte hur det står till med Mozilla). Förutom Safari, som har sin avstängningsfunktion direkt under programmenyn, så hittar du dessa funktioner i respektive programs inställningspanel.

  • Medlem
  • 2004-03-03 14:57

Jag tror att ni snackar om lite olika saker... jag störs också mycket av dessa rutor som lägger sig överallt. Jag tror att Safari har fått ett utökat stöd för dem dessutom. Ibland får man upp rutor som "här är en ruta för text" ovanpå en ruta med text, vilket känns lite väl korkat.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-03-03 15:02

Huvet på spiken stfm. Lite svårt att beskriva men om man sätter pekaren över en länk till ett inlägg här i forumet så kommer första inläggets text upp i en popupruta. Detta går inte vad jag sett att stänga av i programmets inställningar, Safari. Trodde att det skulle gå att stänga av i systeminställningar men kan inte hitta det där heller.
/c

Det var ett annat önskemål i nån annan tråd om att stänga av dessa, men jag tror tyvärr inte det går. Antingen så finns dom där eller så får man plocka bort dom helt från webbsidan (vilket ju kan vara synd också) för det går inte som användare att slå av och på det.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-03-03 17:37

Jag misstänkte att det var så, tyvärr. Valfriheten hade inte varit dum. Som jag skrev tidigare så är det inte störande på den stationära utan ibland t.o.m värdefullt om man vill läsa vad ett första inlägg innehåller. På min bärbara känns det däremot störande då man ofta navigerar med tgb och det dyker upp en massa rutor vartefter an passerar länkarna. Men men, livet är hårt sen dör man.
/c

1
Bevaka tråden