Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prat Program

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 16:42

Vet ngn ett "pratprogram" altså så att man kan prata live med pc andvändare för att ichat betan som har släppts nyss funkar d inte md även om dom har 5.5 iaf inte för mig... men e d ngn som vet ett program?

Hmmm, jag tolkar det som om det är AIM 5.5 som du menar? Om inte så försök med den. iChat AV 2.1 Betan ska vara kompatibel med den.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 20:36

men det funkar inte....

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-03-15 22:43

Jag har testat ett program som heter SJ Phone http://www.sjlabs.com/ som fungerar . Eller rättare sagt vi har fått det att fungera mellan Win och Mac i LAN men över internet spökar det, antagligen brandväggsinställningar som vi inte orkat lösa. Du kanske skall ha den i LAN och då fungerade det bra, annars kanske du har bättre tur än mig och får den att fungera över nätet. Lyckas du får du gärna skriva hur;)

/c

Det har snackats ganska mycket om detta i olika trådar. Se t ex mer info om AIM och iChat-kompatibilitet i denna tråd.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 01:48

Jag och en vän till mig har oxå försökt att få ljud mellan mac och pc.
Tyvärr så funkar inte bara ljud!
Visst det är en beta av iChat men jag tycker ändå det är lite underligt att man väljer att bara lägga in stöd för video.
Skulle det inte vara bättre efter som att fler har mic att lägga in ljudstöd?
Jag hoppas iaf att det kommer snart..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-16 09:28

som alternativ till iChat 2.1-AIM .5 finns iVisit. Funkar att chatta med text, ljud och/eller video. Finns för PC och Mac i gratis- och betalversion. Varken ljudet eller videobilden går att mäta sig mot iChat i gratisversionen, men har man ingen webbkamera är det ett fungerande alternativ.
Och så kan man vara fler än 2 i en iVisit-chat (beroende på tillgänglig bandbredd).

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 19:43

skulle vilja ha ett gratis program

1
Bevaka tråden