Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad är mime-attachment?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 22:33

Jag fick ett dokument som jag inte kan öppna. Först skickad som jpeg, sedan som word-dokument (det är en karta). Hur det än skickas heter filen mime-attachment när jag får det? Det skickas från en PC och i citrixmiljö till min ibook. Vadan?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-03-16 00:58

Mime är metadataformatet som används i många nätverksprotokoll för att beskriva filtyp. Förmodligen har den som skickar filen ställt in sin e-postklient på att använda en konstig kodning av bilagor som inte klarar av metadata. Därför delas filen i två delar, och bara den första delen skickas (metadatat).

Be den som skickar filen att kontrollera sina inställningar för kodning av bilagor så att den är rätt inställd. Base64 brukar fungera bra i windowsmiljö. Citrix har inget med saken att göra, utan det är i första hand e-postklienten och i andra hand e-postservern som är felkonfigurerad.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 10:43

TAck för ett bra svar! Du skulle fått en ros för ditt inlägg om vi hade haft ett sådant system. Ska genast göra som du säger.

1
Bevaka tråden