Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela A4 i fyra?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjärnsläpp!

Har för mig att det skall finnas ett kommande eller att man kan skriva 1/4 i någon palett.

Göra nytt dokument Stående A4 dela i fyra så att man kan dra in 4 olika bilder stående 2 uppe 2 nere.

Skall printa ut bilder på glossypapper. med smal ram tre sidor av fotot och lite mer marginal nertill på fotot.

Ursprungligen av Pirre+:

Hjärnsläpp!

Har för mig att det skall finnas ett kommande eller att man kan skriva 1/4 i någon palett.

Göra nytt dokument Stående A4 dela i fyra så att man kan dra in 4 olika bilder stående 2 uppe 2 nere.

Skall printa ut bilder på glossypapper. med smal ram tre sidor av fotot och lite mer marginal nertill på fotot.

Arkiv/Skriv ut/Exemplar och sidor/Layout

Om du ritar upp en box i A4-format och sen skriver /2 efter 210 mm i omformarutan så får du rätt siffror (148,5x105=A6). Håll ner commando när du trycker ok så det krymps proportionellt.

Ursprungligen av Björn Öst:

Om du ritar upp en box i A4-format och sen skriver /2 efter 210 mm i omformarutan så får du rätt siffror (148,5x105=A6). Håll ner commando när du trycker ok så det krymps proportionellt.

Jepp där var den. Boxen över hela A4an hade jag förträngt.

Tack

  • Medlem
  • 2004-03-23 22:13

vilket program är vi i?

Baron: Indesign (eller pagemaker som hanterar det likadant minus commando-enter) var min gissning

Jag hoppade direkt från tråden InDesign (klibbig ) till ny fråga därför glömde jag nämna att det var Indesign.

Det finns tydligen inte något snabbkommando att göra 4 A5or på ett A4

1
Bevaka tråden