Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med B/W G3 och FireWire

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en gammal blåvit G3a som inte riktigt kommer överens med Firewirediskar.Jag arbetar med ljud och när jag försöker spela in direkt till FW-disken leder det ofta till skrivfel. Ljudfilen övergår då till en kaskad med öronbedövande vitt brus.
Att läsa från FW-disken verkar dock inte vara något problem.Jag har försökt lösa problemet genom att spela in till en av de interna diskarna fastän projektet huvudsakligen ligger på FW-disken.Sen får man flytta filerna manuellt i finder,vilket heller inte brukar var något problem...men det blir ju ett evigt pyssel.
Är det någon som vet vad felet kan vara?

Fredrik

Undrar om det inte är så att de tidiga B/W hade lite fel på sina FW-portar/chip. Jag har en gammal 300MHz och kan varken parralellkoppla eller seriekoppla FW-diskar till den (förutsatt att jag vil flytta data mellan dem). Att bara hänga på en FW-disk fungerar, men inte till 100% (har använt för att lagra DV-film). Tråkigt men sant...
Testa att sätta in ett extra FW-kort och se om det löser det hela. (Kolla med Macoteket, de brukar veta om det är lönt att testa)

1
Bevaka tråden