Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skulle man kunna

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

säga att mac är en blandning av windows och linux?

Nä...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 16:34

Jo det kan man om man tror på alkemi...
För då kunde ju halm och järn bli guld

Ursprungligen av Pär:

Jo det kan man om man tror på alkemi...
För då kunde ju halm och järn bli guld

Alltid störtsköna liknelser!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-05-03 16:40

Nej. Man skulle däremot kunna säga att de där två andra försöker vara något de inte är. Nämligen en Mac.

oki vad är skillnaden?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 16:54
Ursprungligen av freemanen:

oki vad är skillnaden?

Vill du veta det så kan du ju börja med att tala om vilket windows du menar - de är ju olika både på ytan och i botten...

Windows bygger på Dos (iofs inte NT.. menmen) som Bill Gates köpte av något skumt företag för länge sen
Linux heter egentligen Gnu/Linux och är en blandning av Linus Torvalds kärna och GNUprojektets program
Mac OS X bygger på FreeBSD (lite från Net och Open också) som härstammar från Berkely Unix, som givetetvis apple har skrivit om och lagt till väldigt mycket i.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-05-03 16:56

Skillnaden är att Macen är kul att jobba med. Inte så svår att förstå. Den är logisk. Men det är ju bara vad mina personliga erfarenheter har visat mig. Kanske någon annan som har något annat att säga i ämnet?

Ska man vara petig så har Macen aldrig varit lik Windows och kommer heller aldrig att vara lik Windows. Däremot blir windows mer och mer lik Macen för varje dag som går. OS X och Linux bygger båda på Unix så där finns säkert likheter men jag använder aldrig terminalen, nästan. Så det kan jag inte svara på hur pass lika de är eller inte är.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 16:58

Seriöst finns det ju unix i botten och år av windows i gränssnittet. När man har sagt det skall man ha klart för sig att Windows är ett försök till att kopiera Mac.

Så Mac OS X är unix i botten och Mac i gränssnittet lite fritt formulerat.

Rätta mig om jag har fel!!!!

1
Bevaka tråden