Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönsterhantering i OS X

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har postat detta tidigare idag under tråden "Buggar i Panther", men kanske lika gärna kan posta här också, eftersom jag inte är säker på att det är en "bugg" i systemet...

jag har märkt en sak som stör mig lite (eller ja, inte så lite)...
den är säkert inte nyheter för er, men den är lite nyhet för mig, som bara kör OS 9 normalt sett...

när jag öppnar ett fönster och det är stort och breder ut sig över halva skärmen, och ALDRIG i lista-format, så måste jag ju ändra det manuellt, dvs klicka på den där lista knappen uppe i fönstret.
ok, inte så mekkigt, den behåller ju den inställningen för lista-läget sedan, men att man inte kan få ställa in den i lista-läge som "default" stör mig så in i bomben...

men den riktigt störande saken är att när jag väl klickat till mig en lista och ändrat storleken på själva fönstret, och sedan flyttar fönstret där jag vill att det ska öppnas nästa gång, så funkar inte det som det ska, liksom...
själva inställningen för fönstret med lista håller i sig, men inte själva platsen på min desktop där jag stängde fönstret sist...

jag måste alltså flytta fönstret först, sen göra storleksändringen och först då kommer den hålla den inställningen om vart fönstret ska öppnas i minnet...
riktigt irriterande "bugg" i mina ögon...

OS X kan ju komma ihåg var fönstret ska hålla sig, men bara om man gör det i en viss ordning...
inte så smidigt tycker jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-08 17:57

Väldigt skumt, må jag säga...

Några fler som märkt detta skumma beteende?

1
Bevaka tråden