Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska man hinna installera operativet (Windows)?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det ofta är skitsnack mellan "lägren", men nu börjar det bli lite jobbigt.
http://ask.slashdot.org/askslashdot/04/06/21/0024208.shtml?tid=126&tid=172&tid=185&tid=190&tid=201

De har ju inte en sportslig chans.

Läste de imorse.. .grymt skojjigt

Dom har de inte lätt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-21 14:08

Exakt samma sak hände mig i dag faktiskt. Hann inte installera Norton AntiVirus på min bärbara PC innan Blaster eller vad det nu var slog till. Gör om!

Macarna har jag inte installerat om sedan Panther kom.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 14:19
Ursprungligen av Mondo:

Exakt samma sak hände mig i dag faktiskt. Hann inte installera Norton AntiVirus på min bärbara PC innan Blaster eller vad det nu var slog till. Gör om!

Men det är ju så lätt...
Och ger ju social kompetens på köpet

Antingen så plockar du ner alla "security update" från våren -03 och bränner på några CD - lämpligen från kompisens dator eftersom din inte funkar. Sedan installerar du utan nätsladd i och skiter i alla "klagomål" som kommer upp. Efter detta kör du igenom alla "SecU" utan nätsladden i och skiter i alla "klagomål".
Skulle det vara så att du fått ner några "feliga" så sätt inte i sladden utan gå hem till kompisen och bränn nya skivor... Kan vara lämpligt att göra oxå om det var mer än fjorton dagar sedan man brände sitt "SecU"-paket eftersom allt kanske inte är tilltäppt som sig bör...
Mycket bra eftersom man spenderar mycket tid med kompisarna istället för ensam framför datorn...

Man kan ju oxå ringa till Microsåft och be dom skicka en skiva med alla "SecU" på.
Är ju bra eftersom man får lära sig tålamod och hyfs i telefon, tålamod när det gäller att rabbla upp ett serienummer som gör att man får en "SecU"-skiva, samt viss kunskap om hur snailmail funkar...

Inga problem egentligen med Windoz, bara man inte behöver få det gjort idag eller har brist på tålamod...

p.s.
Läs noga på de "SecU" du plockar ner - det har funnits några som krockar : Men dom är väl borta numera hoppas jag...
d.s.

p.p.s
Dom som inte har ett endaste uns humor skall nog glömma ovanstående bums...
d.s.

Det där har jag råkat ut för. Fastnade mellan punkt 7 och 8. Fattade inte vad som hände, men det vsiade sig att jag fick virus i samma sekund (typ) som jag kopplade upp burken mot nätet.

Bland de 28 sidorna med tips och goda råd och där de dessutom sablar ner varandras goda råd , så finns denna lilla pärla...

"Or, read all the posts about how you can put together some huge, convoluted update CD that's never completely up-to-date instead of just spending $35 on a little hardware firewall.

Well, yeah, but c'mon, there are plenty of ways to do it without spending any extra money on hardware or software. Some possibilities:

* Use Lindows as a substitute for Windows.
* Wait for the next version of Windows. MS says they're making security a top priority now, so I'm sure the next version won't have any vulnerabilities.
* Run DOS -- I don't think anybody is writing viruses that can infect it.
* When your machine gets attacked, look at your log files to see where the attack came from, find out who their ISP is, and then send a polite letter by U.S. mail asking them to make their customer stop behaving badly. Repeat until all the bad, naughty machines are gone from the internet.
* Start your own internet. Only people you trust are invited to join it, and nobody is allowed to link it to the bad, old internet.
* Call MS tech support and ask for help.

OK, I admit that last one was a little silly."

Fantastiskt roligt!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 14:33
Ursprungligen av Taz_1999:

* Start your own internet. Only people you trust are invited to join it, and nobody is allowed to link it to the bad, old internet.

Shit

Detdär har han ju snott rakt av från MS och deras certifiering av trafik
(Finns på internt PM under rubriken: "How to Finally Make the Internet Propertary")

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-21 14:43

Det enda raka är en övergång till ett analogt rörpostsystem med mekaniska routrar som hanterar paketen. Varje paket får ett nummer så att det kan skickas till rätt mottagare. Sedan måste de passera en antiviruskontroll (röntgas och undersökas av antiviruspersonal i skyddsdräkter) och därefter sättas i karantän ett par veckor innan de slutligen skickas till adressaten.

Ursprungligen av Mondo:

Det enda raka är en övergång till ett analogt rörpostsystem med mekaniska routrar som hanterar paketen. Varje paket får ett nummer så att det kan skickas till rätt mottagare. Sedan måste de passera en antiviruskontroll (röntgas och undersökas av antiviruspersonal i skyddsdräkter) och därefter sättas i karantän ett par veckor innan de slutligen skickas till adressaten.

1 bit/dygn

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-08-23 08:07
Ursprungligen av Mondo:

Det enda raka är en övergång till ett analogt rörpostsystem med mekaniska routrar som hanterar paketen. Varje paket får ett nummer så att det kan skickas till rätt mottagare. Sedan måste de passera en antiviruskontroll (röntgas och undersökas av antiviruspersonal i skyddsdräkter) och därefter sättas i karantän ett par veckor innan de slutligen skickas till adressaten.

Är det inte så TNT gör när de levererar grejer från Apple store? I nio! dagar åkte min iPod fram och tillbaks över hela Sverige innan jag hade den i min hand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-21 17:01

Solna kommun har problem:
http://computersweden.idg.se/ArticlePages/200406/21/20040621140352_CS199/20040621140352_CS199.dbp.asp

"För att råda bot på problemen ska alltså Sollentuna Energi få ny hård- och mjukvara från USA. Vilken/vilka leverantörer Sollentuna Energi köper från vill inte Bo Andersson avslöja.
– Det vore förödande för en leverantör att vi går ut med att vi lämnar deras utrustning för att gå över till en annan. Vi kan ju behöva köpa något annat från dem, säger han."

Xserve G5 med Mac OS X Server från Apple kanske?

  • Medlem
  • 2004-06-21 20:53
Ursprungligen av Mondo:

Xserve G5 med Mac OS X Server från Apple kanske?

kanske, men jag skulle gissa på sparc-apparattniks från sun microsystems, det är deras league

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-23 01:17
Ursprungligen av ErikA:

kanske, men jag skulle gissa på sparc-apparattniks från sun microsystems, det är deras league

Kan ju vara HP-burkar också, eller från Dull, IBM osv. Linux funkar ju fint, åtminstone som server.

ett annat fint citat från tråden:

"If you play a Microsft CD backwards, you can hear satanic messages. But even worse, if you play it forward, it installs their software!"

Gör en egen XP install CD med alla hotfixar och virusskydd du behöver:

http://greenmachine.msfnhosting.com/XPCREATE/

1
Bevaka tråden