Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-13 16:54

Hemmakontoret

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-06-16 23:57

Här samsas macen med pc-burken.

skrivbord ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-18 15:16

Ser oerhört trevligt ut Christian

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-24 18:18

Tips på nått bra ställer jag kan länka bilder ifrån? Har ett par från mitt skrivbord nämligen...

Ursprungligen av Adzam 1:

Tips på nått bra ställer jag kan länka bilder ifrån? Har ett par från mitt skrivbord nämligen...

http://imageshack.us använder jag mig av och tycker att det fungerar bra.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-25 00:19
Ursprungligen av Adzam 1:

Tips på nått bra ställer jag kan länka bilder ifrån? Har ett par från mitt skrivbord nämligen...

www.pici.se är jäkligt bra och du kan logga in och komma åt ditt arkiv, tabort, lägga till bilder.
Och få snygga tummnaglade bilder med färdiga html länkar mm.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-06-24 18:45

Jaha, här kommer mitt "skrivbord".
Tycker det är skönare med en soffa än en grå kontorsstol.
Jobbar inte så mycket heller - roar mig mest …

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-24 22:36
Ursprungligen av Hepp:

Jaha, här kommer mitt "skrivbord".
Tycker det är skönare med en soffa än en grå kontorsstol.
Jobbar inte så mycket heller - roar mig mest …

Ja jävlar - snyggt! Mkt likt mitt framtida "skrivbord" som jag planerar in i den nyinköpta lägenheten. Dock med en MBP kopplad till en Bravia. Funderar även på att inföskaffa antingen ett mStand eller nåt liknande, för att ge datorn lite mer andningsmöjligheter samt för att hålla fast alla kablar som behövs...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-24 19:06

Bara för firefox...

Kan du inte bara bifoga bilden då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-24 23:26
Ursprungligen av Capeman:

Kan du inte bara bifoga bilden då?

Mmm, 99mac är ju verkligen generösa när det kommer till storlek på de bifogade bilderna.

Ursprungligen av Adzam 1:

Mmm, 99mac är ju verkligen generösa när det kommer till storlek på de bifogade bilderna.

Är de så stora lär ingen orka vänta på dem ändå.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-25 04:09

Jag använder Flickr som har en 5mb gräns på bilder, men hur jag ska länka med en så kallad "thumbnail" eller om det i huvudtaget går har jag inte lyckats lista ut än..

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-06-27 10:15

Länkarna fungerar inte om man inte kan logga in på macforum... är själv inte medlem så kan inte kolla.

Tjusig U2-podd.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-27 21:32
Ursprungligen av ztaafen:

Tjusig U2-podd.

Yae!

Snyggt!
Vi har samma stol, fast jag har inga armstöd!
Diggar ditt nattduksbord, ska göra ett likadant, bara så du vet!

Snälla länka inte till ett forum så där, inte alla har konto hos MacWorld och kan därefter inte se de bifogade filerna. Lägg upp bilderna på http://www.pici.se/ eller http://imageshack.us

Ursprungligen av Mikael E:

Snälla länka inte till ett forum så där, inte alla har konto hos MacWorld och kan därefter inte se de bifogade filerna. Lägg upp bilderna på http://www.pici.se/ eller http://imageshack.us

...eller Flickr eller någon annan av de till synes oändliga varianterna av img-sharingställen som dykt upp det senaste året...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-27 11:29

Nattduksbordet är köpt på Designtorget tror jag.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-06-27 17:53

Tre bilder från vardagsrummet, ja igentligen det enda rummet.

I en tidigare post sa jag inte kunde stacka Lacie diskarna pga att diskarna lät så mycke. Det visade sig att den ena var dålig. Efter att ha skickat in den till Lacie kom den tillbaka med ny fläkt och ny disk och nu fungerar det alldeles utmärkt.
Så ni kan glömma mitt flamande

Senast redigerat 2007-06-27 19:17
Ursprungligen av rijo:

Tre bilder från vardagsrummet, ja igentligen det enda rummet.

Drool...mmm classy...*Homer Donut-drool*...

Ursprungligen av rijo:

Tre bilder från vardagsrummet, ja igentligen det enda rummet.

I en tidigare post sa jag inte kunde stacka Lacie diskarna pga att diskarna lät så mycke. Det visade sig att den ena var dålig. Efter att ha skickat in den till Lacie kom den tillbaka med ny fläkt och ny disk och nu fungerar det alldeles utmärkt.
Så ni kan glömma mitt flamande

Clean. I like!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-27 21:26

1. MacWorld är bättre för där kan man lägga upp hur stora bilder som helst (alltså slapp jag sitta i Photoshop och skala ner bilderna).
2. Testade pici; kunde ej logga in på kontot som jag skapade. Bilderna jag lyckades ladda upp manuellt kunde ej länkas på denna sida, så även det sket sig totalt.

Alltså tills 99 får loss tummen från sina tangentbord (usch vad dåligt skrivet) och erbjuder större format på bifogade filer fortsätter jag använda MacWorld för det ändamålet. För om man verkligen desparat MÅSTE se mitt skrivbord...då får man bli medlem.

Eller kan man gå in där på deras forum tror jag utan att vara medlem...

Ursprungligen av Adzam 1:

1. MacWorld är bättre för där kan man lägga upp hur stora bilder som helst (alltså slapp jag sitta i Photoshop och skala ner bilderna)...

Vem har snackat om Photoshop? Om det nu är så himlens krångligt att minska ned bilder så kan jag rekomendera GraphicConverter. Gör följande steg för att minska ner bilden några procent:

1. Öppna GC och bilden,
2. Gå: Picture->Size->Scale
3. Skriv in önskad skala i pixlar eller procent och tryck Enter för OK. Samtidigt som du får en bild som blir enkel att titta på för att den som tittar på liten skärm ihjälper det också till att minska filens storlek.

4. Spara som Gif eller Jpg -> Voila filen mindre än 1MB

***
Så länge som bara de som har konto på MW kan titta på dina bilder så är det min åsikt att även deras kommentarer är överflödiga här eftersom det för oss andra är som om vi var blinda och fick "omgivningen" beskriven för oss.

Senast redigerat 2007-06-28 14:17
Ursprungligen av Adzam 1:

1. MacWorld är bättre för där kan man lägga upp hur stora bilder som helst (alltså slapp jag sitta i Photoshop och skala ner bilderna)...

Varför envisas du med att tvunget visa stora bilder.
Med lagom bildstorlek så ser vi nog vad bilderna föreställer.
Snabbt och enkelt sätt att ändra storlek på bilderna widgeten Image Shackle eller Image Upload.

Bevaka tråden