Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av klarabara:

pajje: snygg skärmsläckare, fliqlo regerar.

hur kommer det sig att du har den på 12h? jag blir bara så confused av det men man kanske lär sig?

Det går inte att ställa in den skärmsläckaren på 24h, tyvärr.
Finns inte dom alternativen i egenskaperna för den. Själva skärmsläckaren har inget med vilka tidsinställningar du har i systemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 14:33
Ursprungligen av daniels:

Det går inte att ställa in den skärmsläckaren på 24h, tyvärr.
Finns inte dom alternativen i egenskaperna för den. Själva skärmsläckaren har inget med vilka tidsinställningar du har i systemet.

Det funkar att ställa om.
Pil upp och ner = 12h eller 24h
Pil höger och vänster = zoom

Ursprungligen av Pajje:

Det funkar att ställa om.
Pil upp och ner = 12h eller 24h
Pil höger och vänster = zoom

Självklart fungerar det, Pajje!
Gäller att ha v.1.1 också, vilket inte jag hade Nu är det mycket trevligare!

Ursprungligen av Pajje:

Pil upp och ner = 12h eller 24h

Menvaf... Tack.

Ursprungligen av klarabara:

pajje: snygg skärmsläckare, fliqlo regerar.

hur kommer det sig att du har den på 12h? jag blir bara så confused av det men man kanske lär sig?

Själv så förstår jag inte varför man vill ha 24h. Det är ju bara förvirrande, och man får tänka till lite extra. Istället för att bara tänka "aha, nu är klockan fem", får man tänka "17... Få se, det är fem... Då är klockan alltså fem...". Det kanske är en vanesak, men jag själv har iallafall aldrig riktigt lärt mig det så att det kommer naturligt.

Stör mig något fruktansvärt på att jag inte kan ställa om min SwePhonade iPhone (1.1.3) till 12h... :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-15 19:20

Fast om klockan är 17:00 så säger jag att den är "sjutton", inte "fem". Vanesak som sagt.

hm... nu var det ett tag sedan jag gjorde det där, men jag har för mig att du bara använder pil-tangenterna? i något läge.. har den inte installerad nu, minns att det var ett hassle att installera den för min del..sen har jag alltid Caffeine ingång så..men jag borde installera den...jag saknar den! återkommer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:03
Ursprungligen av klarabara:

hm... nu var det ett tag sedan jag gjorde det där, men jag har för mig att du bara använder pil-tangenterna? i något läge.. har den inte installerad nu, minns att det var ett hassle att installera den för min del..sen har jag alltid Caffeine ingång så..men jag borde installera den...jag saknar den! återkommer!

Piltangenterna var det! Tack, du är en ängel

jag är inte säker på att jag kan se kärlek och ett kliniskt skrivbord i samma mening... kärlek är att den slipper vara ensam? ush för att bo i ett showroom...

Ursprungligen av klarabara:

jag är inte säker på att jag kan se kärlek och ett kliniskt skrivbord i samma mening... kärlek är att den slipper vara ensam? ush för att bo i ett showroom...

Håller med. Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete

Mav vill ju ha det nödvändigaste inom räckhåll. Man ska ju inte behöva leta efter en penna tex. Jag har ett bestickställ från IKEA fyllt med bläckpennor

ps. det var fint med speglingen! och bordet var fett fint!

1000 tack, den e cool

min mamma drillade mig som fan i att lära mig 24h när det begav sig, då var det hur ologiskt som helst? varför ha 24h när man har de 12 när man är vaken och de 12 då man sover? men nu känns det hur logiskt som helst.. man fortsätter ju bara räkna efter klockan 12... men det är också en vanesak!

24 timmars tiderna brukar väl kallas "Military time" i USA? Kan nog säga att jag kör med båda. Utan en 24 timmars väckarklocka skulle jag nog inte veta vilken del av dygnet det var då jag vaknade på morgonen med grusiga ögon och hjärnan på tomgång :). Så länge man vet hur en urtavla ser ut och funkar så ligger man nog i lä men om man aldrig blivit drillad på den jag då är det illa.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-16 00:09

Jag måste säga att jag finner det helt fantastiskt att det finns människor som inte klarar av att hantera 24 timmar

Visst klarar jag av att hantera en klocka inställd på 24h, men i min mening så är det en mer ologisk lösning än vad 12h är.

Men nu så börjar det gå väldigt offtopic, så jag tycker att vi lämnar diskussionen här.

Ursprungligen av ztaafen:

...
Men nu så börjar det gå väldigt offtopic, så jag tycker att vi lämnar diskussionen här.

Jo, håller med. Detta är en bildtråd med förevisning av hur våra fysiska skrivbord/arbetsplatser ser ut. Det finns en annan tråd här: http://www.99.se/mac-os-x/8385-posta-ditt-os-x-screenshot-h-r-45.html

För bilder av skrivbordet i OSX. Iofs kan man säga att det blivit en kvasi(?) diskussion här om skrivbordet i datorn på skrivbordet...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 20:31

Här har ni mitt nya sen jag övergav mitt gamla som var Windows XP!
Nu är det Mac OS X som gäller är mycket nöjd.:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 00:12
Ursprungligen av Peo:

Här har ni mitt nya sen jag övergav mitt gamla som var Windows XP!
Nu är det Mac OS X som gäller är mycket nöjd.:)

Vad är det för högtalare?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-17 21:52

Machörnan i mitt studentrum i Tyskland... Kan det bli hetare???

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-18 19:12
Ursprungligen av jensjal:

Machörnan i mitt studentrum i Tyskland... Kan det bli hetare???

Öl, kaffe, mac, nä då blir det inte nå bättre

Ursprungligen av High|ander:

Öl, kaffe, mac, nä då blir det inte nå bättre

Blev även lite sugen på en Powerade just nu faktiskt

Ursprungligen av jensjal:

Machörnan i mitt studentrum i Tyskland... Kan det bli hetare???

Vad har du toalettrulle i fönstret till? Ensamma kvällar?;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-06 14:24
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Vad har du toalettrulle i fönstret till? Ensamma kvällar?;)

Haha!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 13:20

Ett par Yamaha HS50M låter riktigt bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 18:29
Ursprungligen av Peo:

Ett par Yamaha HS50M låter riktigt bra!

Man blir lite sugen!:p

  • Medlem
  • 2008-07-19 20:43
Ursprungligen av Peo:

Ett par Yamaha HS50M låter riktigt bra!

En sån ska jag ha! Vad är det för anslutningar till den? Är det bara vanlig koppar-kabel som man ansluter i förstärkaren, eller är det typ RCA-kontakter?

Har sökt på internet, bla Yamahas hemsida. Men det verkar vara en utgången modell. Vad är det för mått på dom? L x B x H? BTW är det inte lite konstigt att Sveriges största stad inte har affärerna öppna på söndagar? :/

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-28 03:10
Ursprungligen av Dalle:

En sån ska jag ha! Vad är det för anslutningar till den? Är det bara vanlig koppar-kabel som man ansluter i förstärkaren, eller är det typ RCA-kontakter?

Har sökt på internet, bla Yamahas hemsida. Men det verkar vara en utgången modell. Vad är det för mått på dom? L x B x H? BTW är det inte lite konstigt att Sveriges största stad inte har affärerna öppna på söndagar? :/

Innan du gör något förhastat vill jag bara gå lite offtopic (förlåt!) och sticka in. Min kompis har ett par väldigt fina högtalare som ligger i samma prisklass som jag har förstått (5-7000:-). Förlåt om dessa högtalare ligger i en helt annan prisklass.

Hur som helst, Amphion Helium²

Riktigt snygga stativhögtalare som tydligen utklassade allt annat i samma prisklass som han lyssnade på innan köp. Kolla in dessa om du går i köptankar, jag blev helt tagen av hur mycket ljud de kunde leverera och hur rent och fint det lät.

Ursprungligen av Peo:

Ett par Yamaha HS50M låter riktigt bra!

Gå på HS80 istället stor skillnad i ljud!
Till HS50 behöver man en Baslåda för att få bottenljudet och den säljs inte ens längre av en anledning

Lyssna på dem Live i 4Sounds butiker t.ex

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-30 14:49
Ursprungligen av motif:

Gå på HS80 istället stor skillnad i ljud!
Till HS50 behöver man en Baslåda för att få bottenljudet och den säljs inte ens längre av en anledning

Lyssna på dem Live i 4Sounds butiker t.ex

Kan man i princip koppla in vilken sublåda som helst? Av någon bättre modell förstås...
Tack!

Bevaka tråden