Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-03 13:02

Leta skärm diskussionen får ni ta i en separat tråd. Håll er till ämnet.
/Admin

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-06 13:59

Lite förändringar sen senast....

Har bytt ut min MBP mot en 24" Imac och nyligen införskaffat en 20" Samsung skärm för att utöka ytan lite...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-07 13:00

Här sitter jag

Både jag och kainen har varit inne i flera omgångar och raderat offtopic-inlägg i den här tråden.

Det är helt ok att ställa frågor (typ "Vilka högtalare är det där", eller "Var har du köpt det där skrivbordet", osv), och att de frågorna besvaras.

Men väldigt ofta drar det iväg till långa sidodiskussioner. Försök undvika detta.

/Mod

Enkelt, smidigt, funktionellt. Hoppas på en ny trådlös mus från Apple som jag kommer bättre överens med än den nuvarande.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-10-12 20:39
Ursprungligen av radaradam:

Enkelt, smidigt, funktionellt. Hoppas på en ny trådlös mus från Apple som jag kommer bättre överens med än den nuvarande.

Oooohh S*it Skitsnyggt! Men jag tycker du borde byta ut benen till bordet till svarta istället, gärna stolen också

Senast redigerat 2009-11-09 11:20
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-10-13 06:37
Ursprungligen av radaradam:

Enkelt, smidigt, funktionellt. Hoppas på en ny trådlös mus från Apple som jag kommer bättre överens med än den nuvarande.

Snyggt skrivbord! Jag letar själv efter ett litet bord. Var har du köpt ditt?

Senast redigerat 2009-11-09 11:22

Nej nej nej! Rött är rätt!

Ursprungligen av theoo:

Snyggt skrivbord! Jag letar själv efter ett litet bord. Var har du köpt ditt?

Tack! Det är faktiskt IKEA, tror serien heter "Vika", rätt så billigt också.

Ursprungligen av planB:

Jag tycker inte arbetsplatsen ser 100% ergonomisk ut. Du får se till att komma upp tillräckligt högt så underarmarna faller mot tangentbordet (armbågsvinkeln större än 90gr); samtidigt får du inte komma upp så högt att du tittar ned på skärmen. Helt enkelt behöver man ofta ett sådan där tagentbordshylla under själva bordsskivan för att få en bekväm armbågsvinkel mot tangentbordet och bekväm synvinkel mot skärmen.

Men en ergonomidiskussion kan vi ta i en annan tråd, detta var bara ett tips.

Tack för tipset, och visst har du rätt. Det är inte särskilt ergonomiskt, får ont i ryggslutet efter ett par timmar. Men jag brukar sätta utseendet framför ergonomin, en soffa behöver inte vara skön för mig, bara den är snygg ;).

Ursprungligen av gustavb:

Man mår bättre av färg. Och på tal om det(?) är telefonen sk*ta kult, ge mig.

Sitter dock med en trådlös Mighty Mouse, inte så speciellt sköna. Tycker den svarar dåligt, tror du har det skönare med din 510a (men Mighty'n är snyggare:))

Jo kobror är riktigt snygga, nästan lika snygga som Mighty Mousen, fast jag väntar och hoppas på en ny mus då det förhoppningsvis också dyker upp nya iMac's.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-17 22:11

Raderat ett gäng inlägg med hänvisning till http://www.99.se/1835426-post2341.html

/Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 16:57

T]ar upp en bild som jag tog när jag endast hade en Skärm. Nu så lever jag med 2 fina...

[attach]23644[/ATTACH

  • Medlem
  • trädet.se
  • 2009-10-30 19:51

Mitt skrivbord just nu;

en MBP som är kopplad via kabel till en 22". Sedan är det en PC-laptop som är kopplad till en 17". Jag använder "Screenrecycler" för att koppla PC:ns externa skärm till min MBP. Således får jag två externa skärmar till min MBP, och en vanlig PC som står för sig själv (=

OBS. bilden är tagen med en extremt dålig kamera.

http://soundofmetal.se/temp/20091030006.jpg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-07 16:32
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-09 11:12

Tjusigt!

Försök tänka på att ta bort bild-länken när ni citerar. Det blir lite rörigt, tycker jag, när samma bild dyker upp flera gånger - först i original-inlägget och sedan i några citat.

/Mod

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-09 12:18

@Veranda: Nice och cleant

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-11-12 19:55

Fattas en docka för iPhonen kanske..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-15 10:08

Sneak preview

I väntan på min beställda iMac i7 lägger jag ut en förhandstitt på mitt nya data/hobbyrum. Lite målning, några fler hyllor och allmän uppstädning väntar inför den "stores" ankomst

Hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 23:14
Ursprungligen av ericfridell:

Hemma.

Love it! Mycket fint, visst är väl det där 27"? Jag kanske har ett dåligt sinne för ögonmått men..

Ursprungligen av marQz:

Love it! Mycket fint, visst är väl det där 27"? Jag kanske har ett dåligt sinne för ögonmått men..

Japp, 27".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 08:46

Passar på att lägga upp en bild av mitt skrivbord och tillhörande utsikt eftersom jag bara har fyra veckor kvar på den här platsen. Testar även nya album-funktionen i forumet...

Ursprungligen av vanilj:

Passar på att lägga upp en bild av mitt skrivbord och tillhörande utsikt eftersom jag bara har fyra veckor kvar på den här platsen. Testar även nya album-funktionen i forumet...

Fin utsikt! Mysigt!

David mot Goliat. PC,n hjärna blir allt kallare!

Mitt smått kaotiska kontor hemma, men jag vet var jag har allt.

  • Medlem
  • 2009-12-16 13:53

PC-n till höger om MacBooken, med inbyggd skrivare, var rätt fräck ;=)

Ursprungligen av kennethLundgren:

David mot Goliat. PC,n hjärna blir allt kallare!

Mitt smått kaotiska kontor hemma, men jag vet var jag har allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-17 14:03

Min plats

Hej,

Här är mitt skrivbord med MacBook Pron till vänster (13" modellen). PC:n står på golvet i vänster hörn. Känner att det börjar bli dags att införskaffa sig ett större skrivbord. mitt nuvarande mäter 120cm.

Vad tycker ni?

PS: iPhonen fungerar till mycket men någon vidare kamera är den inte tyvärr..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-18 11:01
Ursprungligen av vanilj:

Passar på att lägga upp en bild av mitt skrivbord och tillhörande utsikt eftersom jag bara har fyra veckor kvar på den här platsen. Testar även nya album-funktionen i forumet...

Mycket nice.

Ursprungligen av ericfridell:

Hemma.

Lust att ge en länk till WP't?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-15 10:13

@Veranda: Snyggt! Gillar den svarta lampan till vänster, vad heter den?

Bevaka tråden